וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהפליידייט משתבש: איך אפשר להציל את מה שכבר נראה אבוד?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 9:10

הזמנתם חבר אליכם הביתה והילדים לא מפסיקים לריב? כך תוכלו לסייע לילדים ליהנות מהמפגש החברתי אצלכם ולהתמודד עם הקונפליקטים שלהם

אחים רבים. ShutterStock
אם אתם שומעים את הילד שלכם צועק על האורח, אל תמהרו לגעור בו/ShutterStock

יום של פליידייט הוא יום שכולם נערכים אליו, מבוגרים וילדים. כשאתם מארחים, אתם דואגים שיהיה כיבוד בבית, מכינים את הילד שלכם מראש לבואו של החבר, אוספים אותם מהגן ומתווכים עבורם סיטואציות בעת הצורך כשהם כבר אצלכם. ההורה של הילד המתארח יודע שיש לו אחה"צ פנוי, דואג להיות בקשר איתכם תוך כדי ואוסף את הילד בשעה שנקבעה. הילדים, מצדם, מתרגשים לקראת הבילוי המשותף, ולרוב ידברו על כך בגן ויקדימו לשחק ביחד ביום המפגש.

ועדיין, למרות ההכנות, הציפייה וההתרגשות הדברים יכולים להשתבש. זה יכול להיות בגלל מצב רוח שאחד הילדים מגיע איתו עוד מהגן, עייפות, או בגלל קונפליקטים שמתגלים בעקבות קשיים של הילד המארח לחלוק ולשתף, וכן ריבים וויכוחים תוך כדי המשחק. במקרים מסוימים הילד המתארח יגיד שהוא רוצה לחזור הביתה, ואף הילד שלכם יכול להגיד, בפניו, שהוא רוצה שיילך.

לכם, כהורים, יש תפקיד בניהול או תיווך הסיטואציה בהתאם לחומרתה, אז רגע לפני שאתם מתייאשים ומגדירים את הפליידייט ככישלון - הנה כמה דברים שתוכלו לעשות כדי להציל את המפגש:

אל תשדרו לחץ ואל תמהרו לנקוט צד

אם אתם שומעים את הילד שלכם צועק על האורח, אל תמהרו לגעור בו, אתם לא יודעים מה קרה רגע לפני וההתערבות הזאת שלכם יכולה להחמיר את המצב. שמרו על אורך רוח, ואם אתם מרגישים שיש סיטואציה שמצריכה גישור שלכם או לפחות את נוכחותכם, הקשיבו לילדים וצפו בהם, ואחר כך נסו לעזור להם להגיע לפתרון בעצמם.

הציעו פתרון משלכם

הילדים לא הצליחו לפתור לבד את הקונפליקט? אתם יכולים להתערב, בעדינות. אם אתם מזהים כי הקושי של הילדים הוא סביב משחק מסוים (אחד רוצה בדיוק כשהשני משחק) הציעו לילדים לעבור שניהם למשחק אחר. אם הקונפליקט הוא סביב הקושי לחלוק צעצוע, אתם יכולים לנסות "לעשות סדר" ולהגדיר זמן שהאורח משחק ולאחר מכן זמן שיקבל הילד שלכם עם אותו צעצוע.

הסיחו את דעתם

ברגעים של כעס או בכי אתם יכולים להציע לשנות את האווירה עם משהו שישכיח מהם את המצב, למשל - לאכול. הציעו לילדים כיבוד שיהיה להם כיף לאכול וכך תסיחו את דעתם, לפחות באותו הרגע, מהוויכוח שלהם. רעיון נוסף הוא לבקש מהילדים לעזור לכם, למשל, להכין את ארוחת הערב. כך הם יתגייסו למשימה משותפת וגם ירגישו שיש להם תפקיד חשוב ומועיל.

אפשרו להם לשחק בנפרד

זה בסדר שהם לא ישחקו ביחד בכל זמן נתון של הפליידייט. ילדים יכולים לשחק בנפרד, ואז ביחד, ושוב בנפרד - וכל זה תקין ולא בהכרח יפגום בהנאה שלהם. אפשרו להם לשחק בנפרד, אך אם אתם מרגישים שהזמן הלבד משתלט על הזמן ביחד הציעו להם מדי פעם אופציות למשחק משותף.

תחמו את המפגש בזמן

ישנם ילדים שמפגש חברתי ארוך מדי יכול להיות להם יותר מדי. הם מתעייפים או שפשוט צריכים את הבית ואת ההורים שלהם. זה תקף גם לילד שלכם וגם לילד המתארח וזה אופייני בעיקר לגילאים צעירים. יכול להיות שההורה השני מעדיף ש"תסגרו לו פינה" עם ארוחת הערב (ולמתקדמים והזורמים - גם אמבטיה), אך הנוחות של ההורה פחות חשובה מהנוחות של הילד.

אם אתם כבר מכירים את הנפשות הפועלות ויודעים שפליידייט ממושך עלול ליצור סיטואציות מורכבות, ציינו מראש את העניין בפני ההורה של הילד המתארח וסכמו על שעת האיסוף.

גם אם לא סיכמתם מראש אך אתם מרגישים שמוטב שהמפגש יסתיים, עדכנו את ההורה השני במצב ואמרו לו שתשמחו אם יקדים לאסוף את הילד, לטובת כולם. סביר להניח שהילד המתארח יחוש ביטחון לקראת בואו של ההורה, מה שיכול להשפיע על מצב רוחו, לשפר את האינטראקציה בין הילדים ולסייע לסיים את הפליידייט עם טעם טוב.

קנאת אחים. ShutterStock
גם אם לא סיכמתם מראש אך אתם מרגישים שמוטב שהמפגש יסתיים, עדכנו את ההורה השני במצב/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully