וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך למארגנים מסיבת יום הולדת לילד

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 9:45

יום ההולדת של הילד מתקרב והחלטתם לארגן מסיבה? הנה כמה טיפים לארגון חגיגה שתענה על הציפיות של כולם

ילדה קטנה חוגגת יום הולדת שנתיים. ShutterStock
ילדה קטנה חוגגת יום הולדת שנתיים/ShutterStock

איזו התרגשות, יום ההולדת של הילד שלכם מתקרב ואתם מארגנים עבורו אירוע. בין שזה אירוע משפחתי מצומצם ובין שכזה הכולל רשימת מוזמנים מכובדת, יהיו לכם, כהורים, לא מעט משימות ונושאים שצריך לקבל החלטה לגביהם עוד לפני המסיבה.

חשוב שהילד שלכם יהיה מרוצה ושמח במסיבת יום ההולדת שלו, וכן גם המוזמנים שמגיעים לחגוג לו ולשמוח בשמחתכם. אז איך דואגים לכל זה? הנה המדריך להורים שמתכננים חגיגת יום הולדת לילד שלהם:

קבלו החלטה: קונספט - כן או לא?

יש מי שמסתפקים בשולחן בופה לאורחים ואולי מפעיל או אטרקציה לילדים, ויש מי שחייבים להגדיר קונספט שקובע את העיצוב והאבזור לאירוע. אם יש לכם את הרצון והאנרגיות להעמיד שולחן יום הולדת שכולו, למשל, בקונספט של חדי קרן או טרקטורים, אתם צריכים להביא בחשבון שדרושה כאן רכישה או הכנה של כל מה שצריך "לדבר" את הקונספט הזה.

החלטתם שאתם בעניין של קונספט למסיבה? דאגו לרכוש או להכין מספיק זמן מראש אלמנטים עיצוביים ממותגים לפי הנושא, קישוטים, מפיות, כלי אוכל וסכו"ם, מפה, עוגה מעוצבת, מתנות לאורחים והרשימה האופציונלית עוד ארוכה. כמובן שאם כבר דאגתם לעיצוב על פי קונספט, אתם חייבים שיהיה תיעוד לכל הטוב הזה, אז דאגו לצלם ולהצטלם לאורך האירוע.

זה המקום להזכיר שקונספט לימי הולדת אולי מאוד טרנדי ברשתות החברתיות, אבל גם מסיבה "רגילה" החפה מעיצוב מיוחד יכולה להיות מהנה באותה מידה ואף יותר.

דאגו לאוכל לפי כמות המוזמנים

כל אירוע, גם אם הוא מתקיים בבית שלכם, צריך לכלול כיבוד ונשנושים ולעתים גם ארוחה של ממש (תלוי במוזמנים ובשעת האירוע). עשו חישוב של כמות האורחים הצפויים להגיע ודאגו לאוכל שיספיק לכולם. אם יש ילדים שמגיעים למסיבה, חשבו גם עליהם והציעו מאכלים שיתאימו להם (לא רק ממתקים וחטיפים). את האוכל אתם יכולים להכין בעצמכם, להזמין או לחלק בין המוזמנים לאירוע - שיטה שמתאימה לחגיגות מצומצמות יחסית בקרב המשפחה.

אל תשכחו עוגת יום הולדת ונרות

שיא האירוע יהיה ברגע בו הילד יתבקש לכבות את הנרות על עוגת יום ההולדת שלו, אז חסר לכם שתשכחו לדאוג לאחת כזאת. כמובן שנרות (ומצית או גפרורים להדלקתם) גם הם מאסט, אז בדקו מראש שיש לכם מספיק נרות, כולל נר אחד לשנה הבאה.

ילדים אוכלים עוגה במסיבת יום הולדת. Monkey Business Images, ShutterStock
החל מגיל שנתיים רצוי לוודא שהילד מתחבר ללבוש שבחרתם עבורו או שתבחרו ביחד/ShutterStock, Monkey Business Images

מה המדיניות שלכם לגבי מתנות?

הייתם רוצים שכל אורח יביא מתנה משלו? מעדיפים לאסוף כסף מכולם כדי לקנות מתנה גדולה אחת? מתנגדים מטעמים אקולוגיים למתנות? חשבו על כך מספיק זמן לפני האירוע, ועדכנו את המוזמנים אם יש לכם העדפות מיוחדות. אם החלטתם להיות אולד פאשן ולאפשר לכל אחת לקנות מתנה כאוות נפשו, מומלץ לעשות לכולם חיים קלים ולפרסם רשימת מתנות מתעדכנת או פשוט להגיד, דוגרי, איזו מתנה לקנות, לכל אחד ששואל אתכם.

במקביל, המחשבות שלכם צריכות להיות נתונות גם לאופן פתיחת המתנות: האם אחרי האירוע בפרטיות? האם במהלך האירוע לעיני כולם? זאת לגמרי ההחלטה שלכם.

בחרו לוקיישן בהתאם למזג האוויר

ילד יום ההולדת חוגג בינואר? או דווקא בשלהי אוגוסט? מסיבות לילדים החוגגים במהלך החורף או בשיא הקיץ צריכות להתקיים, ללא שאלה בכלל, במקום סגור. קר מדי, גשם או חום קיצוני - תנאים כאלה לא מאפשרים לערוך מסיבה בחוץ. ומה לגבי ילדים שנולדו בסתיו? אם מדובר בזמנים בשנה שעלול לרדת בהם גשם, היו מעודכנים בתחזית ואם בחרתם לחגוג במקום פתוח למרות הסיכוי לגשם, אולי כדאי שיהיה לכם מקום סגור לגיבוי. למעשה, רק מסיבות לילדים שנולדו באוקטובר-נובמבר או מאי-יוני יכולות להתקיים באופן ודאי מחוץ לבית (וגם את זה כדאי תמיד לבדוק, לכל הפתעה שלא תהיה).

ודאו שלילד נוח בבגדים שלו

נכון שאתם רוצים שהוא יהיה הכי חתיך וחגיגי, אבל כדאי גם לבדוק שנוח לילד שלכם בבגדי יום ההולדת שלו ושהוא אוהב אותם. ביום הולדת שנה תוכלו אולי לבחור בעצמכם לבחור את הבגד (היפה והנוח) לילד שלכם, אך החל מגיל שנתיים רצוי לוודא שהוא מתחבר ללבוש שבחרתם עבורו או שתבחרו ביחד.

והכי חשוב: שחררו את הלחץ באירוע

גם אם לא הכל הולך כמו שתכננתם, משהו נשכח או נשבר או שהילד מתרגש מדי מהמעמד ומההמולה סביבו, שחררו את הלחץ ואת הנטייה שלכם לפרפקציוניזם. אתם לא יכולים לשלוט בהכל, וכדי שמישהו מהנוכחים לא ירגיש אי נעימות בעקבות האכזבה או חוסר שביעות הרצון שלכם, אתם צריכים לנשום, לשחרר, ואולי גם להצליח ליהנות בעצמכם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ילדה פותחת מתנות יום הולדת. ShutterStock
גם אם לא הכל הולך כמו שתכננתם, שחררו את הלחץ ואת הנטייה שלכם לפרפקציוניזם/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully