וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדברים שהילדים שלכם אוהבים, אבל אתם ממש לא

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 8:25

שירים שאתם כבר לא יכולים לשמוע, בילויים שמוציאים מכם את המיץ ומשחקים שמטנפים את הבית - ממה הילדים שלכם הכי נהנים אבל אתם הכי סובלים?

ילדה שותלת שתילים בגינה. ShutterStock
לא כולם חייבים לאהוב ללכת עם הילד שלהם לגינה/ShutterStock

לא קל לגלות שהדברים שהילדים שלכם הכי אוהבים הם הדברים שאתם פשוט לא מסוגלים איתם, אבל ילדים הם לא מוצר בהזמנה, ועם הזמן תגלו שההעדפות שלהם ממש לא הולכות להיות מסונכרנות עם אלה שלכם.

תוכלו לנסות לכוון אותם לדברים יותר נסבלים בעיניכם, להציב גבולות או לא לחשוף אותם למה שאתם מאוד לא אוהבים, אבל הם ככל הנראה ייתקלו בכאלה ואתם תצטרכו להשלים עם זה. בינתיים, אפשר לצחוק על זה. אז הנה 5 דברים שהילדים שלכם אוהבים ועבורכם הם פשוט סיוט?

סדרות ושירים

בלי לעשות שיימינג לאף אחד, יש סדרות ושירים שהילדים שלכם יעופו עליהם אבל אתם כבר לא תהיו מסוגלים לשמוע. הם יבקשו שתשימו להם שוב ושוב את השיר ביוטיוב, או לראות עוד פרק של הסדרה בטלוויזיה, ואתם תצטרכו לנשום עמוק ולקוות שאולי זה יעבור להם בקרוב (עד לקראש המעצבן הבא שלהם).

משחקים שעושים רעש

סבתא קנתה לבייבי בימבה מנגנת? בובה מדברת? מטוס משחק עם סאונד מוגזם? כנראה שאלה המשחקים הכי אהובים בבית, לצערכם. חוץ מלקוות שהסוללות ייגמרו בקרוב והמשחקים יפסיקו לטרטר לכם באוזן - אין לכם הרבה מה לעשות. תוכלו להעלים אותם ולקוות שהתינוק לא יבחין בכך, אבל אז תצטרכו לשאת ברגשות האשמה, אז תעשו את התיעדוף שלכם.

סליים ואביזרי יצירה מלכלכים

יש לכם ילד שאוהב לצייר בצבעי ידיים? ילדה שמשוגעת על סליים? שלוש מילים שחשוב לשנן ולהעביר את המסר באופן ברור: לא בתוך הבית. אם יש לכם מרפסת או גינה - הפנו לשם את כל הפעילויות המלכלכות, ורק אם אתם אמיצים ויש לכם סבלנות לנקות, אפשרו להם בתוך הבית. בסתר כדאי לכם לקוות שהם לא יימשכו לפעילויות מהסוג הזה, או פשוט יסתפקו בלעשות אותן בגן או אצל חברים.

ג'ימבורי והצגות שהן בלתי

הילד שלכם מטורף על ג'ימבורי אבל אתם רק מדמיינים וירוסים ונחרדים מריח של קקי של אחרים שלא מוחלף בזמן? תצטרכו להתגבר על זה מדי פעם, כי אין כמו הוצאת אנרגיות ועדיף שזה יהיה במזגן ולא יפרק לכם את הבית. את ההצגות וההפעלות אתם תוכלו לבחור, אבל כדאי תמיד שתגיעו מוכנים: כיף, עבורכם, זה לא בהכרח יהיה.

גינות שעשועים

יש הורים שפשוט לא אוהבים ללכת לגינות שעשועים. חם להם, משעמם להם, הם צריכים לרדוף אחרי הילד, לפתוח בסמול טוקס עם הורים אחרים כשממש אין להם סבלנות לזה או להיעקץ על ידי יתושים. זה בסדר, ואפשר להגיד את זה בלי להתבייש: לא כולם חייבים לאהוב ללכת עם הילד שלהם לגינה. זה לא אומר שצריך למנוע ממנו את החוויה, אלא לצוות אליו את ההורה השני, סבא וסבתא או בייביסיטר.
אז אם אתם נאלצים להתמודד עם דברים דומים, קחו נשימה עמוקה, למדו איך להתנהל מולם וזכרו שאת הג'ימבורי והצעצועים המרעישים יחליפו (עוד הרבה הרבה זמן) העדפות לבוש שלא תתחברו אליהן, חברים שלא יהיו לרוחכם או בני זוג שהם לא מה שאתם מאחלים לילדים שלכם. במילים אחרות, אלו צרות קטנות שרק מחשלות אתכם לקראת ההמשך.

ילד עצוב וכועס שם ידיים על האוזניים. ShutterStock
לא קל לגלות שהדברים שהילדים שלכם הכי אוהבים הם הדברים שאתם פשוט לא מסוגלים איתם/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully