וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך צלחה: מה יכול להקל את הנסיעה לילדים שלא אוהבים את הרכב?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 10:09

יש ילדים שנרדמים, יש מי שמתעניינים במה שרואים מהחלון ויש מי שמשתעממים ומתעצבנים. אם הילדים שלכם שייכים לסוג האחרון - יש מה לעשות

ילדים ונסיעות באוטו. ShutterStock
אל תצאו לדרך לפני שכולם "אכולים"/ShutterStock

לא כולם נהנים לנסוע באוטו. נסיעה, במיוחד אם היא ארוכה, יכולה להיות משעממת, לא נוחה ואפילו לגרום להרגשה פיזית לא טובה. בעוד ילדים מסוימים נהנים מנסיעה ברכב או נרדמים אחרי כמה דקות בכיסא הבטיחות, אחרים נשארים ערים ועצבניים ואתם רק מתפללים שלא יהיו פקקים ותגיעו במהרה למקום שפניכם מועדות אליו.

מלבד צמצום הנסיעות למינימום, מה תוכלו לעשות כדי שהנסיעה תעבור בשלום? יש כמה דברים שיוכלו לעזור לילד שלכם להפוך את הנסיעה לזמן נסבל, להירגע ואולי גם להירדם. הנה הטיפים שלנו:

תזמון הנסיעה לאחרי או לפני השינה

אתם מכירים את הילד שלכם ויודעים אם הוא מסוגל להירדם בנסיעה או לא. אם הוא לא מהנרדמים, נסו לא לתזמן את הנסיעה כשהוא עייף, אלא דווקא מיד לאחר שמתעורר. ילד עייף שלא מסוגל להרפות ולהירדם ברכב יהיה עצבני ולא יהיה לו נעים להיות "כלוא" בכיסא הבטיחות.

אם הילד שלכם דווקא כן מהנרדמים ונסיעה על שעות הערות שלו עוברת לו פחות בקלות, תזמנו את הנסיעה על אחת משינות היום שלו, או לקראת שינת הלילה. גם ילדים שכבר לא ישנים ביום יכולים להירדם בנסיעה ארוכה אם הם מספיק עייפים, אז התאימו במידת האפשר את זמן היציאה לרמת העייפות שלו.

לא להגיע רעבים, או להביא נשנושים לדרך

הטיפ הזה תקף לכל הילדים: אל תצאו לדרך לפני שכולם "אכולים". נכון, לפעמים הנסיעה היא בדרך לארוחה משפחתית, מסעדה וכו', אבל להתחיל את הדרך עם בטן מקרקרת זה מתכון לבכי ועצבים. תנו לילד משהו קטן בבית לפני, או הביאו אתכם לנסיעה נשנושים שמתאימים לאכילה ברכב, כלומר כאלה שלא מטנפים מדי את המושב או את הבגדים.

להחזיק ברכב משחקים מתאימים

יש הורים שנשבעים שבובת "לולי" היא מצילת הנסיעות הלאומית. משהו במגע ובהפעלת הצלילים מצליח להעסיק את הקטנים מאחורה, אם כי את ההורים מקדימה זה יכול להטריף. בכל מקרה, הנקודה ברורה: החזיקו באוטו משחקים שהילד אוהב ואתם לא תסבלו תוך כדי. זה יכול להיות יצירה שנוח לעשות בנסיעה מתוך כיסא הבטיחות ואפילו...טאבלט.

אם יש לכם אנרגיות להיות על תקן מפעילים, ישנם משחקים שאפשר לשחק גם בעל פה ביחד עם הילד. למשל, לבקש ממנו לספור מכוניות לבנות מהחלון, לספר ביחד סיפור בהמשכים, לשיר שירים שהוא אוהב (וגם להשמיע אותם ברמקולים) ועוד.

לעשות עצירות יזומות אם צריך

נוסעים למקום רחוק? תכננו את הדרך והוסיפו עצירות יזומות להתרעננות אם יש בכך צורך. העצירה יכולה לכלול אוכל, אטרקציה קצרה או פשוט לחלץ איברים ולצאת מכיסא הבטיחות. לפעמים כל מה שצריך כדי לשנות מצב רוח לא טוב זה להחליף לרגע את האווירה והנוף. העצירה, אגב, היא גם בשבילכם, אז נצלו אותה היטב.

לבדוק שנוח לילד בכיסא

יכול להיות שהשמש מסנוורת אותו? שהרצועות לוחצות? שחם לו מאוד? בדקו שנוח לילד שלכם, ואם לא עשו התאמות. מגן שמש לחלון יכול לעזור לסנוור, הגדלת הרצועות וכמובן לכוון את המזגן כך שהילד שלכם לא יימס בכיסא. אם יש לכם תינוק שהכיסא שלו ממוקם נגד כיוון הנסיעה והוא מתלונן, יכול להיות שסיבוב הכיסא לכיוון הנסיעה ייטיב עמו. כמובן שיש לעשות זאת בהתאמה למה שרשום בהוראות הבטיחות ולנתוניו של הילד (גיל, משקל או גובה).

לסיכום, זכרו שגם ילדים שמאוד מתלוננים בנסיעות יכולים להתחיל לחבב אותן. לפעמים תצטרכו מאוד להתאמץ כדי שזה יקרה ולפעמים הזמן פשוט עושה את שלו. עד אז, שתהיה נסיעה בטוחה ונעימה.

ילדים ישנים באוטו. ShutterStock
זכרו שגם ילדים שמאוד מתלוננים בנסיעות יכולים להתחיל לחבב אותן/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully