וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשר שנוצר עוד ברחם: על הקשר המיוחד של תאומים

נעמה שרוני, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 9:32

הם קרובים לזה לזה, מנחמים זה את זה, מרגיעים זה את זה וחוויה ראשונית זו תורמת לידיעה על כך שהאחר תמיד שם, חוויה המשרה רוגע ובטחון. הורים לתאומים? הכתבה הזו בשבילכם

אימא עם תאומים. Elena Yakusheva, ShutterStock
כדי לייצר נפרדות ההמלצה היא להגדיר מראש "ביחד ולחוד" כבר לאחר הלידה/ShutterStock, Elena Yakusheva

הקשר החזק והמיוחד המאפיין תאומים נוצר כבר ברחם מעצם החיים המשותפים בו: הם קרובים לזה לזה, מנחמים זה את זה, מרגיעים זה את זה וחוויה ראשונית זו תורמת לידיעה על כך שהאחר תמיד שם , חוויה המשרה רוגע ובטחון.

נעמה שרוני, מדריכת הורים, עם נסיון בהדרכת הורים לתאומים כותבת לכם כמה מילים:

מרגע הלידה, רגע הפרידה הראשונית המשימה של כל אחד מהם היא להתפתח ליישות נבדלת ועצמאית. כדי להצליח במשימה הזו ההורים גם הם חשובים ומשמעותיים ביותר.

גידול שני ילדים במקביל עם צרכים זהים מייצר עבודה סביב השעון ורגעים רבים בהם הורים צריכים לבחור ולתעדף את מי להאכיל קודם? למי לגשת קודם בזמן שהוא צורח כי הבטן כואבת לו? את מי להרדים קודם? את מי לחבק ראשון? מי זקוק להחזקה בידיים כעת? מצבים שיוצרים תחושת אשמה אצל ההורים שאף אחד מהילדים לא מקבל מספיק ובזמן שאני נמצאת עם אחד הראש והלב שלי חושב ומתייסר על השני.

במקום הקשה זה נדרשת למידה והשקעה רבה של ההורים להיות מסוגלים להתרכז בכל פעם בילד שאיתו, ב- 100% נוכחות ולהניח בצד את קולות הרקע של השני. להבין ולקבל שזה בסדר להיות עם אחד בזמן שהשני מעסיק את עצמו במשחק. הורה שמרגיש שלם ובטוח בעמדה הזו משדר את החוויה הזו לילדים ובכך מסייע להם בעיצוב הנפרדות. לעיתים הסיבה בתיעדוף קשורה למזג של הילדים: הוא בכיין יותר, הוא תובעני יותר, הוא רגיש יותר, הוא חלש יותר. כדי לא ל"קבע" מאפיינים כדאי שתהיה חלוקה שווה, פעם לגשת לאחד ופעם לשני . זה יתרום לחווית הביטחון של כל ילד שרואים אותו ונענים לו וכמובן מלמד את שניהם להתמודד עם תסכול כאשר אחד מהם צריך להמתין.

כדי לייצר נפרדות ההמלצה היא להגדיר מראש "ביחד ולחוד" כבר לאחר הלידה: מה משותף ומה לא. מיטה נפרדת לכל אחד, מדף בגדים , אלבום תמונות פרטי חדר ילדים משותף.

האופן בו פונים לתאומים:

האם אומרים הרבה "התאומים" או קוראים בשמם? כדאי לפנות בשם פרטי של כל ילד גם במצבים שהפניה היא לשניהם.

כדאי לעודד קשרים חברתיים נפרדים, תחומי עניין נפרדים.

מסגרת חינוכית - להשאיר יחד או להפריד? אין ספק שזו אחת הסוגיות המעסיקות הורים ולפעמים ההחלטה מתקבלת משיקולים טכניים, נוחות וקרבה לבית, מגורים באיזור שאין מבחר של מסגרות. מסגרות נפרדות יסייעו לכל ילד ליצור ולבנות את עולמו החברתי, האישי . הצוות החינוכי של המסגרת יכול לסייע בקבלת החלטה.

בסופו של דבר, לכל משפחה יש את הסיפור האישי שלה עם הצטרפות תאומים לחיקה.

אם התמונה הפנימית אצל ההורים היא כזו שרואה כל אחד מהתאומים כנפרד ומיוחד עם כבוד וקבלה לעולמו הפנימי, טעמו האישי, תכונותיו והעדפותיו אזי שיהיה הרבה יותר קל לתאומים להבין את ההבדלים ביניהם ולאפשר לכל אחד להכיר ביכולותיו, ברצונותיו ולבנות זהות אישית.

נכתב ע"י נעמה שרוני - מדריכת הורים

אחים צמודים רבים. ShutterStock
גידול שני ילדים במקביל עם צרכים זהים מייצר עבודה סביב השעון/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

נעמה שרוני, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully