וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 סוגי הסרטן הקשים לאבחון: כך ניתן לזהותם לפני שיהיה מאוחר מדי

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 7:38

הם נחשבים לסוגי סרטן קשים במיוחד, בעיקר בגלל שלהבדיל מסרטנים אחרים, הם פחות מראים סימנים מוקדמים בגוף. ובכל זאת, סרטן שחלות, סרטן הלבלב וסרטן המעי מלווים במספר תסמינים שקל לחוש בהם, גם אם מדובר בכאלו שבדרך-כלל לא מבשרים על מחלת סרטן

סרטן צוואר הרחם. ShutterStock
גילוי מוקדם עשוי להציל את המצב. סרטן/ShutterStock

איתור מחלת סרטן מוקדם ככל האפשר מציל חיים. אלא שסוגים מסוימים של סרטן עשויים שלא להראות תסמינים בשלבים המוקדמים של המחלה, אלו שחשוב בהם להתחיל את הטיפול כדי למנוע את ההתפשטות באיבר הספציפי או לאיברים אחרים בגוף.

סרטן שמאובחן בשלב מוקדם, כשהוא עדיין לא גדול מדי ולא התפשט לחלקים אחרים בגוף, יש סיכוי גבוה יותר שיטופל בהצלחה. אלא שבמציאות, חלק מסוגי הסרטן מתגלים בקלות רבה יותר מאחרים. כך למשל, ניתן לזהות בקלות יחסית סרטן עור על ידי שימת לב לשינויים בעור.

להבדיל, בסוגי סרטן אחרים, פחות ניתן להבחין בתסמינים. מחקר שנערך בנושא מצא שלעיתים יחלפו 10 שנים או יותר עד שיתגלה בגוף גידול סרטני. בשלב הזה הגידול כבר גדול מדי להוצאה וסביר שהתפשט גם לאיברים אחרים - מה שמקשה על הטיפול.

סרטן שקשה לגלות. סטודיו, מערכת וואלה!
סרטן שקשה לגלות/מערכת וואלה!, סטודיו

אלא שגם לסוגי הסרטן שפחות מראים סימנים ברורים, יש תסמינים ראשוניים. הבעיה היא שתסמינים הללו, לעיתים קרובות, דומים או זהים לאלו של מצבים בריאותיים אחרים, והם הרבה פחות חמורים.
הכירו שלושה סוגי סרטן שקשה במיוחד לזהות אותם בשלבים המוקדמים של המחלה - והתסמינים שעשויים להגיע בשלבי המחלה הראשונים שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סרטן המעי

"סרטן שמאובחן בשלב מוקדם, כשהוא עדיין לא גדול מדי ולא התפשט לחלקים אחרים בגוף, יש סיכוי גבוה יותר שיטופל בהצלחה"

סרטן המעי לעתים קרובות כמעט ולא מראה תסמינים בשלב המוקדם. אלא שמדובר בסרטן אלים במיוחד, שנמצא במקום השני מתחת לסרטן ריאות כגורם תמותה.

סימני המחלה בשלבים הראשונים שלה יכולים לכלול דימום מפי הטבעת, או שינויים בהרגלי היציאות - כמו למשך צואה דלילה במיוחד, יציאות מרובות או עצירויות מתמשכות.

הרגשה שצריך ממש להתאמץ כדי להוציא צואה עשויה להיות גם היא סימן למחלה. כמו גם ירידה מהירה ולא רצונית במשקל וכאבים בבטן או בגב.

אם חוויתם סימנים אלו, גשו לבדיקה אצל הרופא. זה כמובן לא אומר שחליתם בסרטן המעי, אבל בדיקה שכזו בוודאי לא תזיק. אם אכן מדובר במחלה זו - לעיתים הרופא עשוי להרגיש במהלך הבדיקה הראשונית גוש בפי הטבעת או בבטן, בדרך כלל בצד ימין.

סרטן הלבלב

לסרטן הלבלב יש את שיעור ההישרדות הנמוך ביותר מכל סרטן נפוץ אחר, כאשר יותר ממחצית מהחולים מתים תוך חודשים ספורים מרגע האבחון.

הלבלב הוא בלוטה גדולה המהווה חלק ממערכת העיכול, הממוקמת מאחורי הקיבה ומתחת לכבד. על פי שירות הבריאות הבריטי (ה-NHS), חמשת הסימנים הבולטים של המחלה, שיכולים להיחשב בטעות למצב רפואי אחר, כוללים כאבי בטן מתמשכים, כאבי גב, הפרעות עיכול, ירידה בלתי מוסברת במשקל ושינויים בהרגלי היציאות, כפי שתואר מעלה בתסמיני סרטן המעי.

תסמינים אחרים שעשויים להיות ברורים יותר וכוללים את מחלת הצהבת, קושי בבליעה והקאות. חולים בשלבים הראשונים של סרטן הלבלב עשויים לסבול גם מתסמינים של סוכרת מכיוון שמחלת לבלב מפסיקה את ייצור האינסולין.

סרטן שחלות

כשמדובר בסרטן השחלות, גילוי מוקדם הוא המפתח לנצח את מה שרופאים רבים מכנים הרוצח השקט.
המחלה מכונה כך בשל העובדה שתסמינים ברורים מתפתחים לעתים קרובות רק כשהמחלה הגיעה לשלב מתקדם יותר, אז גם הטיפול במחלה מוגבל.

מומחי הבריאות של ה-NHS מצביעים על שני תסמיני דגל אדום של המחלה, שניתן להבחים בהם בביקורים בשירותים. עצירות מתמשכת ולא מוסברת ושלשול שנמשך על פני תקופה ארוכה עשויים להיות סימנים מקדימים למחלה זו.

בעיות עיכול יכולות להיגרם בגלל שהסרטן התפשט למעי הגס או בגלל שהלחץ מהסרטן מכביד על האזור הפגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully