וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגודה למלחמה בסרטן נגד חזרת פינות העישון לנתב"ג: "רעיון הרסני"

דורון קופרשטין

עודכן לאחרונה: 17.9.2023 / 21:14

פחות משבוע לאחר שהתפרסם דוח העישון בישראל, שמגלה שבכל שנה מתים כ-8,000 ישראלים מעישון ו-800 מתים מעישון פסיבי, ברשות שדות התעופה החליטו להחזיר את פינות העישון בנתב"ג. "יש לגנוז את הרעיון ההרסני ויפה שעה אחת קודם"

עישון. Artoday
"ידוע כי תאי העישון אינם אטומים לגמרי והעשן שידלוף לחלל האוויר של אולמות השדה הוא סכנה ממשית לכלל הנוסעים העוברים בנתב"ג, לרבות ילדים"/Artoday

דוח העישון של משרד הבריאות שפורסם רק לפני חמישה ימים והציג תמונה עגומה על הרגלי העישון של הישראלים, לא הרתיע את רשות שדות התעופה שהחלה בימים האחרונים להחזיר את פינות העישון בשדה התעופה בן גוריון, במגמה הפוכה לחלוטין ממה שקורה בעולם בנושא.

בצאת החג הגיבה האגודה למלחמה בסרטן בחריפות לצעד זה: "מדובר ברעיון הרסני, שיחזיר את החברה הישראלית לשנות החמישים, של עישון בספסל האחורי של האוטובוס או אזור עישון במטוסים, שהוכחו כגורמים למחלות לב וסרטן. אנחנו יותר חכמים היום ושואפים לגדל פה דור של ילדים נקיים מעישון פסיבי ואקטיבי. לא למדנו כלום בעשורים האחרונים? בעוד כל מדינות העולם צועדות קדימה בחקיקה למניעת עישון ושדות התעופה המתקדמים, מרחיקים את תאי העישון, ישראל עושה צעד אחורה וחברות הטבק והניקוטין מתפרנסות על חשבון המתמכרים החדשים".

"בעוד כל מדינות העולם צועדות קדימה בחקיקה למניעת עישון ושדות התעופה המתקדמים, מרחיקים את תאי העישון, ישראל עושה צעד אחורה"

מנתוני דוח העישון שהתפרסם עולה כי אחוז המעשנים במדינה עומד על למעלה מ-20% מהאוכלוסייה הבוגרת, וכי 8,000 בני אדם מתים בכל שנה כתוצאה מעישון. בנוסף, כ-800 איש נוספים מתים כתוצאה מעישון פסיבי".

"מחקרים מדעיים הוכיחו", הוסיפו באגודה למלחמה בסרטן, "שגם במרחק של מעל 9 מטר מאדם מעשן, או במקרה הזה מפינת עישון, כולל הימצאות באוויר הפתוח, האדם שאינו מעשן נחשף לעישון וניתן יהיה למצוא בדמו חומרים מסוכנים.

"מנתוני ארגון הבריאות העולמי עולה כי שיעור התחלואה מסרטן הריאה וממחלות לב בקרב אנשים שאינם מעשנים החיים עם בני זוג מעשנים, גבוה בכ-25% מאנשים שבני זוגם אינם מעשנים.

"לגנוז הרעיון ההרסני - ויפה שעה אחת קודם"

"מחקר שנערך ביפן אף הראה כי חשיפה של 30 דקות בלבד לעישון פסיבי גרמה לעלייה משמעותית בסיכון ללקות בהתקף לב. הסיכון לאירוע מוחי עולה ב30%-20%. בנוסף, עישון כפוי ופסיבי בקרב הסובלים מאסתמה עלול לעורר התקף. בטווח הקצר, העישון הכפוי גורם לגירוי בעיניים, לכאב ראש, לבחילה ולסחרחורת. עישון כפוי מסוכן יותר לחולי סרטן ועלול להאיץ צמיחה של גידולים סרטניים על ידי זירוז יצירת כלי דם חדשים בגידול.

"ידוע כי תאי העישון אינם אטומים לגמרי והעשן שידלוף לחלל האוויר של אולמות השדה הוא סכנה ממשית לכלל הנוסעים העוברים בנתב"ג, לרבות ילדים. באחריות רשות שדות התעופה לשמור על בריאותם של הנוסעים לרבות הילדים שביניהם, ולא להפוך אותם לשבויים אשר נאלצים לנשום אויר מזוהם, רעיל ומסרטן. יש לגנוז את הרעיון ההרסני - ויפה שעה אחת קודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully