וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפוח, רימון, דבש ותמר: כך תכינו מסיכת פנים לעור זוהר מפירות החג

פולה בליק דיין

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 8:01

לפני שהיה כאן שפע רב של מוצרי קוסמטיקה, בנות המעמד הגבוה - מלכות, גבירות ונשות קיסרים, השתמשו בתערובות של דבש, תפוח, רימון ותמרים כדי להוסיף ברק ורוך לעור הפנים. רוצים גם? קבלו מתכון עם שלושה מרכיבים בלבד לעור פנים ענוג ובוהק

גיף דבש. Giphy
לא רק על שולחן החג, גם על הפנים/Giphy

דבש, רימונים ותפוחים הם לא רק טעימים, אלא גם מזינים את הגוף שלנו אינסייד אאוט. עוד מימי קדם השתמשו ברימונים, תפוחים ודבש למטרות טיפוח העור והשיער וזאת בשל סגולות הריפוי שלהם ראש השנה הוא הזדמנות נפלאה לדבר על כמה מהסממנים הבולטים של החג תפוח בדבש ורימון אלא שהם ממש לא רק למאכל ויש בהם עוד הרבה מעבר.

כל אחד מהפירות האלו מכיל ערכים תזונתיים עשירים שבריאים לגוף שלנו - הן מבפנים והן מבחוץ. מעבר לכך שהדבש מתוק וטעים, הוא טומן בחובו לא מעט יתרונות. כבר בימי המלכה קליאופטרה נהגו לטבול באמבט דבש וחלב אתונות כדי לרכך ולהבריק את העור. גם אן, מלכת בריטניה (1665-1714), נהגה למשוח את שיערה בתערובת של דבש ושמן, ונשות הקיסרויות בסין נהגו לרסק גרעיני תפוז עם דבש ולמרוח אותם כפילינג לפנים.

הדבש מכיל ויטמינים רבים, נוגדי חמצון ורכיבים אנטי־בקטריאליים, שמסייעים במניעת מחלות ובמניעת הזדקנות. מאחר שהוא אנטי־דלקתי הוא נמצא יעיל נגד התפתחות של דלקות באזור מערכת העיכול. למרות שהדעה לא החלטית לגבי יעילות דבש במניעת זיהומים, לא מעט אנשים מורחים דבש על גבי חתכים ושריטות להקלה וריפוי. אן לא יעזור - בטח לא יזיק.

החלק הבריא ברימון נמצא בגרעינים

בנוסף, ניתן להשתמש בדבש כמסכה טבעית ולערבב בתוכו רכיבים נוספים בהתאם לסוג העור או בעיית העור של כל אחד. כך למשל, מריחת דבש על עור הסובל מאקנה באופן ממושך, משפרת את תפקוד בלוטות החלב בעור.

הרימון גם הוא ידוע בסגולותיו, שמן זרעי הרימון מופק מקליפת הגרעין הלבן שנמצא בגרגירי הרימון. הוא ידוע כתורם לשיפור מרקם ונראות העור ומסייע בטיפול בפיגמנטציה ובקמטוטים, בזכות העושר הרב של פרי זה במינרלים ובנוגדי חמצון עוצמתיים שנלחמים ברדיקלים החופשיים. רוב התכונות הטובות ברימון מתרכזות דווקא בקליפה הפנימית ובגרעינים, לכן מומלץ לסחוט את הגרעינים יחד עם הקליפה הלבנה, לשתות את המיץ, ומהגרעינים ניתן לעשות מסיכת יופי ביתית.

"רוב התכונות הטובות ברימון מתרכזות דווקא בקליפה הפנימית ובגרעינים, לכן מומלץ לסחוט את הגרעינים יחד עם הקליפה הלבנה, לשתות את המיץ, ומהגרעינים ניתן לעשות מסיכת יופי ביתית"

גם לתפוח סגולות בריאותיות מרובות. מחקרים מעידים שהוא נמצא יעיל לירידה במשקל, להפחתת כולסטרול ועוד. תפוחים מכילים מגוון רחב מאוד של פנולים ופוליפנולים, שהם פיטוכימיקלים המשמשים גם כנוגדי חמצון.

כשמדובר בחומץ תפוחים, השימושים בו בתחום הקוסמטיקה רבים. שימוש קבוע בחומץ תפוחים ידוע כמפחית אקנה, פצעי בגרות, פצעונים מודלקים (חצ'קונים) ודלקתיות בעור הפנים. ניתן להשתמש גם בחומץ תפוחים להבהרת כתמי עור, כתמי שמש ונגד כתמים שחורים או חומים - כתמי פיגמנטציה. תכונה נוספת שנקשרה לחומת תפוחים - הפחתת קמטים וחידוש עור הפנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מסיכה מ-3 מרכיבים - לעור חלק וזוהר:

מרכיבים:
2 תמרים
חצי כפית דבש
כפית מיץ תפוחים טבעי

כך תכינו בבית:
מרתיחים את התמרים עד לרכות. מכניסים לבלנדר ביחד הדבש ומיץ התפוחים. כשהעיסה חלקה לגמרי, מוציאים ומעבירים לקערה קטנה ועמוקה. מורחים בנדיבות על עור הפנים וממתינים כ־20 דקות. מסירים את המסיכה בזהירות בעזרת מים פושרים ומנגבים. התוצאה - עור חלק וזוהר יותר.

הכותבת מומחית לרפואה טבעית וקוסמטיקה משולבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully