וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכירו את הפסיכולוגית שהיא גם אלופת ישראל בהרמת משקולות

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 9:43

לפני 4 שנים גילתה נטע קוזי, פסיכולוגית קלינית מתמחה ברמב"ם, את ענף הספורט שמעט נשים בעולם מתחרות בו ומאז היא שוברת שיאים. אחרי שזכתה החודש באליפות ישראל היא מתכוננת לכבוש את אליפות המזרח התיכון ביוון. "הרמת משקולות הופכת אותי למטפלת טובה יותר", היא אומרת

נטע קוזי. הקריה הרפואית רמב"ם,
"זה הופך אותי לאדם שלם יותר, וגם למטפלת טובה יותר". נטע קוזי בעבודה/הקריה הרפואית רמב"ם

התועלת של פעילות גופנית לחיזוק הבריאות מוכרת וידועה לכולנו. מחקרים מהשנים האחרונות הוכיחו שאימוני כוח והתנגדות, בעיקר הרמת משקולות, תורמים באופן מובהק להפחתת תסמיני דיכאון וחרדה, לשיפור תחושת הערך העצמי וכאמצעי לחיזוק עצמות הגוף, בניית מסת שריר ומניעת מחלות לב וסוכרת מסוג 2. אבל מבחינת נטע קוזי, פסיכולוגית קלינית מתמחה בשירות הפסיכולוגי במרכז הרפואי רמב"ם, לקשר בין גוף ונפש יש משמעות רחבה יותר - הן ברמה האישית והן בתפיסתה המקצועית..

קוזי, בת 37, המתגוררת ברעננה, לא רק עוסקת בתחום בריאות הנפש, היא גם אלופת ישראל הטרייה בהרמת משקולות בקטגוריה 87 SR F לנשים. בתואר היא זכתה בתחרות שהתקיימה לפני כשבועיים, ומה שהופך את ההישג שלה למרשים במיוחד הוא העובדה שקוזי החלה להתאמן בהרמת משקולות רק לפני ארבע שנים.

"בצעירותי עסקתי בהתעמלות מכשירים, ובהמשך אימנתי ילדות", היא מספרת. "כשהתבגרתי, חיפשתי תחום ספורט אחר ונחשפתי להרמת משקולות. זו הייתה הפעם הראשונה שגם התאהבתי בתחום וגם גיליתי שאני טובה בו, למרות שהתחלתי בגיל מבוגר יחסית. חבל שלא התחלתי מוקדם יותר", היא מוסיפה בחיוך.

נטע קוזי. הקריה הרפואית רמב"ם,
"יכולה להביא זווית ייחודית". נטע קוזי/הקריה הרפואית רמב"ם
נטע קוזי. באדיבות המצולמים
החלה להתאמן רק לפני 4 שנים. נטע קוזי על הפודיום/באדיבות המצולמים

הרמת משקולות הופכת אותי למטפלת טובה יותר

"הרמת משקולות הופכת אותי לאדם שלם יותר, וגם למטפלת טובה יותר. אני יכולה להשתמש ביתרונות שלי כאשת מקצוע וכספורטאית מתחרה לטובת המטופל"

ספורט הרמת המשקולות הולך ותופס תאוצה בעולם, בעיקר בגלל החשיפה הגדולה של הציבור הרחב לאימוני קרוספיט. אך עדיין הייצוג הנשי בתחום מצומצם בעולם בכלל ובישראל בפרט. "אני משתתפת בתחרויות מזה שנתיים, בעיקר בתחרויות 'מאסטרס' בחו"ל", אומרת קוזי שמחזיקה גם בתואר סגנית האליפות בתחרות 'מאסטרס' האירופית לשנת 2022, "בעוד שב'מאסטרס' המתחרות בקטגוריה שלי הן בגילי 35 עד 40, בתחרות שבה זכיתי החודש המתחרות הגיעו מכל קטגוריות הגיל, והתחריתי גם מול נשים צעירות יותר ונערות".

את ההישג שלה קוזי מתכוונת לשחזר בנובמבר הקרוב במסגרת תחרות אליפות המזרח התיכון שתתקיים ביוון - שם תתמודד בין השאר לצד ספורטאיות מלבנון ומאירן. "מאוד לא נעים להיתקל בפוליטיקה בתחרויות", היא מספרת. "אמנם בדלתיים סגורות יש שיח חיובי ואינטראקציה נהדרת, אבל במפגשים פומביים קיימת התעלמות מוחלטת. זה עצוב, אבל אני מבינה אותן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
על התחרויות לצידן של ספורטאיות מאירן ומלבנון: "אמנם בדלתיים סגורות יש שיח חיובי ואינטראקציה נהדרת, אבל במפגשים פומביים קיימת התעלמות מוחלטת. זה עצוב"

בעוד שאת הניצחונות קוזי משיגה בתחום שבו היא עוסקת להנאתה, היא משקיעה לא מעט מאמצים בתחום שבו היא מפתחת קריירה - מקצועה כפסיכולוגית קלינית. הקשר בין שני התחומים, לדבריה, התפתח אצלה באופן טבעי. "בספורט יש הרבה אלמנטים פסיכולוגיים, בעיקר בספורט התחרותי. ברמה האישית, יש לי רצון לפתח את עצמי ולהגיע למקומות שעושים לי טוב. זה הופך אותי לאדם שלם יותר, וגם למטפלת טובה יותר. ברמה המקצועית, אני יכולה להשתמש ביתרונות הללו לטובת המטופל".

בעתיד מתכננת קוזי לשלב בין התחומים, ולהמשיך את לימודיה לדוקטורט בתחום הפסיכולוגיה של הספורט החרותי. "כפסיכולוגית קלינית, שהיא גם מאמנת ומתחרה פעילה בענף ספורט, אני מאמינה שאני יכולה להביא זווית ייחודית גם מההיבט האקדמי", היא אומרת.

איך מתייחסים הסובבים אותך לשילוב המיוחד הזה?
"החברים רגילים לזה ומפרגנים, והרבה פעמים אפילו מתייעצים איתי. הצעירים יותר יכולים להיות מופתעים כשהם נתקלים בי במצבים שבהם אני מתוסכלת או עצבנית. זה לא מסתדר להם עם הטייטל של פסיכולוגית, ואז אני צריכה להזכיר להם שאני קודם כל נטע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully