וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הטמפרטורה הכי טובה לשינה איכותית, והיא אפילו מורידה סיכון לשבץ

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 9:06

המון אנשים מתמודדים עם בעיות שינה המקשות עליהם לנהל אורח חיים תקין ואף מעלות סיכון למחלות כרוניות. מחקר חדש גילה פרט מידע שכולנו, לא רק אלה שמתקשים לישון, נשמח לדעת

איריס קול מראיינת את פרופ' ריבי טאומן בנושא הפרעות שינה - גורמים וטיפול/מערכת וואלה

זה לא סוד שרבים מאיתנו לא ישנים טוב בלילה, והמספרים מאמירים כאשר מדובר במבוגרים. עד כמה המצב גרוע? המרכז לבקרת מחלות ומניעתן מעריך ש-35% מהמבוגרים בארה"ב לא ישנים מספיק על בסיס קבוע.

מחסור בשינה, זה הרבה יותר מ"סתם דבר מעצבן", כי שינה של פחות משבע שעות בכל לילה קשורה לסיכון גבוה יותר להשמנה, סוכרת, לחץ דם גבוה, מחלות לב, שבץ מוחי ודיכאון. והבעיה, כאמור, חריפה במיוחד בקרב אנשים מבוגרים, שלעתים קרובות נאבקים עם הפרעות שינה.

רוב המחקרים על בעיות שינה התמקדו בגורמים פיזיים והתנהגותיים, למרות שהסביבה משפיעה באותה מידה, הסביר ד"ר אמיר בניאסדי ממכון הינדה וארתור מרקוס לחקר ההזדקנות בהודעה לעיתונות. כדי להבין את הקשר בין טמפרטורת חדר השינה ואיכות השינה, בניאסאדי ועמיתיו ב-Hebrew SeniorLife (שלוחה בבית הספר לרפואה בהרווארד) ערכו מחקר במהלכו אספו נתונים על כמעט 11,000 לילות שינה כפי שחוו אותם 50 מבוגרים.

אישה צעירה לא מצליחה לישון בגלל לחץ. Rido, ShutterStock
אישה צעירה לא מצליחה לישון בגלל לחץ/ShutterStock, Rido

באמצעות צגי שינה לבישים וחיישנים סביבתיים, החוקרים עקבו אחר משך השינה, יעילותה או אי שקט לאורך תקופה ממושכת בבתי המשתתפים.

הממצאים, שפורסמו בכתב העת Science of the Total Environment, חשפו כי השינה הייתה היעילה והרגועה ביותר עבור מבוגרים כאשר טמפרטורות הסביבה בלילה נעות בין 20 מעלות צלזיוס ל-25 מעלות. בנוסף, החוקרים הבחינו במגמה כוללת: ירידה של 5% עד 10% ביעילות השינה כאשר טמפרטורת הסביבה עלתה מ-25 מעלות צלזיוס ל-30.

"תוצאות אלו מדגישות את הפוטנציאל לשפר את איכות השינה בקרב מבוגרים על ידי אופטימיזציה של סביבות תרמיות ביתיות והדגשת החשיבות של התאמות טמפרטורה מותאמות אישית המבוססות על צרכים ונסיבות אינדיבידואליים", אמר בניאסדי. "בנוסף, המחקר מדגיש את ההשפעה הפוטנציאלית של שינויי האקלים על איכות השינה בקרב מבוגרים, במיוחד אלה עם מצב סוציו-אקונומי נמוך יותר".

העדפות אינדיבידואליות הן גם שיקול חשוב, שכן המחקר חשף הבדלים משמעותיים בין נבדקי המחקר בכל הנוגע לטמפרטורת חדר השינה האופטימלית - במילים אחרות, חלקם אוהבים אותו חם, בעוד שאחרים מעדיפים לשמור אותו קריר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully