וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-800,000 ישראלים הצביעו: מי נבחר ל"רופא המסור של המדינה"?

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 9:25

בפעם השביעית ברציפות, מעניקה קרן דניאלי, ע"ש דניאלי זוננפלד ז"ל, שנהרגה בתאונת דרכים רגע לפני שעמדה להגשים את חלום חייה ולהפוך לרופאה, את "פרס דניאלי לרפואה עם לב", שניתן השנה ל-14 רופאות ורופאי משפחה וילדים ש"מצטיינים באנושיותם לא פחות מאשר במקצועיותם"

מוטי זוננפלד עם בתו דניאלי זוננפלד ז"ל. באדיבות המצולם, באדיבות המצולמים
"הייתה מופת למסירות, נתינה ואהבה". מוטי זוננפלד עם בתו דניאלי זוננפלד ז"ל/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולם

האירוע הזה גדל משנה לשנה והפך למסורת בשבע השנים האחרונות. כ-800,000 ישראלים וישראליות בחרו השנה את "הרופא/ה המסור/ה של המדינה" שלהם, במסגרת פרויקט הדגל של קרן דניאלי.

עם עליית מודעות הציבור לתחום הרפואה בשנים האחרונות והוקרתם של האזרחים את עבודת הרופאים בקהילה, שבר השנה מספר המשתתפים בבחירת הרופאים של המדינה שיא והגיע למספר הצבעות כפול מזה של השנה שעברה.

בטקס, שיתקיים ביום ראשון הקרוב בטקס חגיגי בבנייני האומה בירושלים, יוענקו פרסים ל-14 רופאות ורופאי משפחה וילדים. בין הזוכים בפרס, מצהירים בקרן דניאלי, ניתן למצוא רופאי משפחה וילדים שמשקפים בעשייתם ערכים של מסירות, אנושיות ומקצועיות, אשר משקפים את ערכיה של דניאלי זוננפלד ז"ל.

"הזכייה בפרס דניאלי היא ההוכחה שניתן לקיים רפואה מקצועית ואנושית, גם במסגרות של מרפאה קהילתית עמוסה", אומר לוואלה! בריאות פרופ' אלון גרוסמן, מומחה בכיר ברפואת משפחה ומנהל מחלקת פנימית ב' בבית החולים בלינסון בפתח תקווה - אחד מ-14 הזוכים בפרס, שעוסק למעלה מ-30 שנה בתחום הרפואה.

פרופ' אלון גרוסמן. באדיבות המצולם, באדיבות המצולמים
"ההוכחה שניתן לקיים רפואה מקצועית ואנושית". פרופ' אלון גרוסמן, מומחה בכיר ברפואת משפחה ומנהל מחלקת פנימית ב' בבלינסון, מזוכי הפרס השנה/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולם
"פעילותה ההתנדבותית של דניאלי ז״ל והלב הגדול שהוביל אותה בחייה הובילו אותנו לגיבוש פרס המקדש את הלב שברפואה, את אותם רופאים אשר מצטיינים באנושיותם לא פחות מאשר במקצועיותם"

פרופ' גרוסמן הוא בן למשפחת רופאים. את דרכו החל כמזכיר במרפאה של אביו טרם החל את לימודיו באוניברסיטת תל אביב במסגרת העתודה הרפואית של צה"ל. בין מצביעיו, שבחרו להעניק לו את פרס דניאלי היוקרתי, לא מעט מטופלים ותיקים של אביו הרופא, שהכירו אותו בתור מזכיר המרפאה, וכיום הם מטופליו האישיים במרפאותיו בבני ברק ובפתח תקווה. "המטופלים מעריכים רופאים שנותנים את תשומת הלב המרבית, ומעבר להתמדה ולנאמנות להיות מטופלי הדור השני של משפחת גרוסמן, חלקם אף מוצאים דרכים יצירתיות להביע את הערכתם. לעיתים מטופלים קובעים תור מראש על מנת להשיב במחווה יפה, חלקם אפילו מבשלים לי במיוחד מפני שהם דואגים שלא יהיה לי זמן לאכול בין כל עיסוקיי"

"פרס דניאלי לרפואה עם לב" הוא יוזמה של קרן דניאלי, שהוקמה לזכרה של דניאלי זוננפלד, שנהרגה בתאונת דרכים בשנת 2015, בזמן שהתנדבה בבית חולים שניידר לילדים. דניאלי נולדה בריו דה ז'ניירו בשנת 1995. כשהיתה בת שמונה וחצי, עלתה עם משפחתה לישראל. עם סיום לימודיה התנדבה לשרות לאומי במחלקה האונקולוגית בבית החולים "שניידר" ובמקביל התנדבה לעבוד עם נוער בסיכון בעכו. היא כבר התקבלה ללימודי רפואה באוניברסיטת בן גוריון והתכוונה להתחיל את לימודיה, אולם חלום זה התנפץ כשנהרגה בתאונת דרכים טראגית, והיא בת 20 בלבד.

מלבד הפרס, קרן דניאלי, הפועלת משנת 2015 הייתה שותפה בכ-140 פרויקטים בתחומי החינוך, הרפואה, החברה והרווחה, בהם: 'מדרשת דניאלי' -המכשירה בנות לקראת שירות לאומי, 'קליניקת דניאלי', המעניקה טיפולים פסיכולוגיים חדשניים לאוכלוסיות מעוטות יכולת, המתמודדות עם טראומה ואבדן, 'לב דניאלי', המסייע לזוגות בתהליכי פוריות, שבמסגרתו נולדו למעלה מ-10,000 תינוקות מאז לכתה של דניאלי. 'בנועם דניאלי', המייצרת מהפך בהסרת חסמים בירקורקטיים ברישום לנישואין, 'בשביל דניאלי'- תוכנית לשילוב נערות בסיכון בשירות לאומי ו'למענם' - רופאות ורופאים למען שורדי שואה. זאת לצד מיזמים נוספים המתקיימים בארץ ובעולם.

מייסד הקרן, אביה של דניאלי, מוטי זוננפלד, מכהן כנשיא הקרן ומקדם את הפעילויות הרבות לזכר בתו: "היא הייתה מופת למסירות, נתינה ואהבה. פעילותה ההתנדבותית של דניאלי ז"ל והלב הגדול שהוביל אותה בחייה הובילו אותנו לגיבוש פרס המקדש את הלב שברפואה, את אותם רופאים אשר מצטיינים באנושיותם לא פחות מאשר במקצועיותם".

  • עוד באותו נושא:
  • רופאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully