וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הראשונה בעולם: תולעת חיה נמצאה במוחה של אישה

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 11:16

לא רק שהתולעת הזו נמצאה חיה במוחה של האישה, אלא שמדובר בטפיל שנמצא בפעם הראשונה בבני אדם. איפה הוא כן נמצא לפני? בנחשי פיתון. אז מה קרה פה לעזאזל?

תולעת סרט באורך שני מטרים הוצאה דרך פיו של מטופל/סיפור בדקה

רופאים נותרו מבולבלים כששלפו תולעת טפילה חיה ממוחה של אישה לראשונה בעולם - מה שדומה בצורה מצמררת לעלילה של סרטי זומבים.

החולה האלמונית, בת 64, אושפזה לראשונה בבית החולים בסוף ינואר 2021 לאחר שסבל שבועות מתסמינים הכוללים כאבי בטן, שלשולים, שיעול יבש, חום והזעות לילה.

שנה לאחר מכן היא סבלה מבעיות שיכחה ונקלעה לדיכאון עמוק, מה שהוביל להפנייתה לבית החולים בקנברה. היא עברה שם סריקת מוח, שהראתה מספר חריגות, ולכן צוות הכירורגים החליט שהם יצטרכו לנתח.

הכירורג שערך לה את הניתוח נותר מבולבל כשמשך תולעת עגולה טפילית באורך 8 ס"מ מראשה של המטופלת. ללא מושג מה היה היצור או איך הוא הגיע לשם, היא יצרה קשר עם מומחים.

תולעת טיפלית שנמצאה במוחה של אישה בת 64. Canberra Health, אתר רשמי
תולעת טיפלית שנמצאה במוחה של אישה בת 64/אתר רשמי, Canberra Health

"הנוירוכירורג בהחלט לא נכנס לשם מתוך מחשבה שימצאו תולעת מתפתלת. נוירוכירורגים מתמודדים באופן קבוע עם זיהומים במוח, אבל זה היה ממצא של פעם בקריירה. אף אחד לא ציפה למצוא את זה", אמרו המומחים לאתר הגרדיאן.

בשל אופיו המוזר של הממצא, בית החולים אסף צוות של מומחים כדי להבין באיזה סוג של תולעת מדובר. הם גם נותרו עם המשימה להחליט כיצד להתקדם במקרה של מטופלת זו. המומחים החלו לסרוק ספרי לימוד עבור כל התולעים העגולות שידוע כי הן פולשות למוח וגורמות למחלות. הם נותרו אובדי עצות כשלא מצאו שום יצור שתואם את המדגם שהיה להם, אז הם התחילו לדבר עם מומחים מחוץ למחלקה. הם שלחו את התולעת, עדיין בחיים, למומחה לטפילים.

למומחה נדרש רק מבט חטוף לפני שהבין שמדובר ב- Ophidascaris robertsi - תולעת עגולה שנמצאת בדרך כלל בנחשי פיתון, מה שהופך את הזיהום של החולה הזו לפעם הראשונה הידועה למדע.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מאות פרטים של נחש פיתון אותרו בבית פרטי. קליפורניה, ינואר 2014. AP
מאות פרטים של נחש פיתון אותרו בבית פרטי. קליפורניה, ינואר 2014/AP

ה"גרדיאן" דיווח כיצד האישה גרה קרוב לאגם, שהיה ביתם של מספר פיתונים. הם לא חשבו שיש לה מגע עם הנחשים, אבל היא כן אספה לעתים קרובות עשבים מקומיים כדי להשתמש בהם בבישול. התיאוריה הנוכחית היא שייתכן שהפיתון שחרר את התולעת לעשב במהלך ההפרשה והיא נדבקה כאשר נגעה או אכלה את העשבים המקומיים.

לאחר הסרת התולעת, הרופאים היו צריכים לוודא שאין זחלים שפלשו לחלקים אחרים בגופה, כמו הכבד שלה.

"המטופלת המסכנה הייתה כל כך אמיצה ונפלאה", אמר סננאייק. "אתה לא רוצה להיות המטופל הראשון בעולם עם תולעת עגולה שנמצאת בפיתונים ואנחנו באמת מורידים בפניה את הכובע. היא הייתה נפלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully