וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד תוכלו למנוע ולהתמודד עם בחילות בדרך לחופשה הבאה?

אופיר רובין

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 9:58

נסיעה באוטו למרחקים ארוכים עם ילדים היא לא תענוג בדרך כלל, בטח אם מצורפות לה בחילות לא נעימות. רוקח מסביר מה בכל זאת ניתן לעשות ולמה זה בכלל קורה באוטו?

בחילה בנסיעה. ShutterStock
בחילה בנסיעה/ShutterStock

החופש הגדול עדיין פה ומשפחות רבות מנצלות את הימים האחרונים לטיול בטבע, חופשות מפנקות או אטרקציות עם הילדים. בנסיעות ארוכות מבוגרים, ובמיוחד ילדים, מתמודדים עם בחילות שגורמות לתחושת אי נוחות ולעיתים להקאות.

אנשים רבים סובלים ממה שנקרא "מחלת נסיעה": תחושה של חולשה, בחילה והקאות בעת נסיעה ואפילו בזמן שיט או טיסה. ככל הנראה, אנו סובלים מהתחושה הרעה הזאת משום שאיננו מותאמים אבולוציונית לתנועה מהירה שמתבצעת בלי מאמץ או תנועה מצדנו. נסיעה באוטו, בעודנו יושבים במנוחה בכיסא ומנשנשים - עדיין מפתיעה את מוחנו.

אחת הסיבות המרכזיות לכך שילדים חווים בחילות, היא כתוצאה מצפייה במסך האייפד או קריאת ספר במהלך נסיעה. מערכת שיוויי המשקל באוזן הפנימית מדווח על תנועה בנסיעה, בעוד שהעיניים הנעוצות במסך מדווחות על חוסר בתזוזת הגוף. בכך, המוח מקבל אותות מנוגדים מה שיוצר תחושות של בחילות או הקאות.

טיפים כיצד ניתן למנוע או להקל על בחילות בזמן נסיעה

1. צמידים נגד בחילה: צמידים מיוחדים לרכישה בבתי המרקחת בהם כפתורי פלסטיק המפעילים לחץ ממושך על נקודות מסוימות בפרק כף היד, ויכולים, על פי הרפואה הסינית, לסייע בהרגעת בחילות.

2. שמנים: הרחת שמנים אטרים כמו מנטה ולוונדר עשויים להקל על תחושת הבחילה.

3. חטיף קל: עוגייה או ביסקוויט יכולים למלא את הבטן ולהרגיע בתחושת הבחילה.

4. ג'ינג'ר: מומלץ כתוסף לעוגיות או בצורתו הטבעית (טרי או מיובש) מאוד מקל במצבי בחילה.

5. תוספי תזונה: קיימים תוספי תזונה על בסיס טבעי שמסייעים להקלה על תחושת הבחילה, המכילים שילוב של ויטמין b6, ג'ינג'ר ו-ויטמין C. התוספים יכולים להגיע בכדורים לבליעה או בלכסניות למציצה.

6. תרופה ללא מרשם: קיימות מספר תרופות בבתי המרקחת ללא מרשם, המיועדות למניעת בחילות, הקאות וסחרחורות שנגרמות במהלך נסיעה, טיסה או שיט. תרופה פופולארית היא טרבמין- הניתנת לבני 6 ומעלה ללא מרשם רופא, ומומלץ ליטול אותה כחצי שעה לפני תחילת הנסיעה ומשך השפעתה בין 4-6 שעות. במידה ומדובר בנסיעה ארוכה, ייתכן שיהיה צורך במנה נוספת.

7. תרופות מרשם: במקרים חמורים קיימות תרופות המסייעות להקלה בתופעות הבחילה - לדוגמה פרמין. חשוב לציין כי השימוש בתרופה אסור לתינוקות ולקשישים והיא מוגבלת במספר ימי השימוש בה. ניתן לרכוש אותה בבית המרקחת בהמלצת ובמרשם רופא בלבד.


אופיר רובין הוא רוקח וזכיין ברשת סופר-פארם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully