וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 9 אשפוזים, מגיעה האזהרה החריגה: אל תנשקו צבים!

עודכן לאחרונה: 25.8.2023 / 10:31

זה אולי נשמע קצת מוזר שבאחד מגופי הבריאות הגדולים בעולם מתעסקים עם צבים, אבל התפרצות רחבה של סלמונלה במספר מדינות בארצות-הברית שנקשרה לחיות החמודות האלה, גרמה להודעה החריגה של המרכז למניעת מחלות

צבים מזוודגים בעמק הצבאים/צילום: ניתאי ירחי, החברה להגנת הטבע

אתם בטח שואלים את עצמכם - מי מנשק צבים? אבל האמת היא שבתקופת החופש כשילדים רבים הולכים לגני חיות ופארקים למיניהם - זה קורה. כעת, לפי אזהרת המרכז לבקרת מחלות ומניעה, זה עלול לגרום לכם להיות חולים מאוד.

חקירת התפרצות בארה"ב שפורסמה השבוע מזהירה כי לפחות 26 אנשים חלו ותשעה מאושפזים בהתפרצות סלמונלה במדינות רבות הקשורה לצבים קטנים. מפת ה-CDC מראה שמקרים דווחו ב-11 מדינות, כולל טנסי, שבה היו שישה מקרים, המספר הגדול ביותר מכל מדינה.

הסוכנות אמרה שצבי בכל גודל יכולים להפיץ סלמונלה בלשלשת שלהם, אבל אלו הקטנים פחות מ-4 סנטימטרים "הם מקור ידוע למחלה".

סלמונלה היא חיידק צואתי שנמצא במערכת העיכול של בעלי חיים שונים כמו ציפורים ומכרסמים (חולדות ועכברים). משם מגיע החיידק לפסי הייצור ולמזון שלנו, ודרכו אל המעי שלנו. לרוב, התסמינים הם כאבי בטן, הקאות ושלשולים, אך במקרים נדירים מאוד חיידק זה יכול לגרום למצבים מסכני חיים. לפי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן מתים מדי שנה בארה"ב 420 בני אדם, כתוצאה מסלמונלה.

צב מנומר. ShutterStock
כזה חמוד! אבל בלי נשיקות/ShutterStock

"אל תנשק או תחבק את הצב שלך, ואל תאכל או תשתה סביבו", מכיוון שהוא יכול להפיץ חיידקי סלמונלה לפה שלך, נאמר בהודעת ה-CDC. "שמור את הצב שלך מחוץ למטבח שלך ומאזורים אחרים שבהם אתה אוכל, מאחסן או מכין אוכל", ייעצה הסוכנות. ה-CDC אמר שהבעלים של צבים לחיות מחמד "לא מומלץ לילדים מתחת לגיל 5, מבוגרים בני 65 ומעלה, או אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת".

הוושינגטון פוסט מציין שצבים רחוקים מלהיות החיה היחידה שה-CDC לא רוצה שתנשק. הסוכנות מייעצת לא לנשק חתולים, כלבים ולטאות. תרנגולות, ברווזים וצפרדעים נחשבים לבעלי סיכון גבוה במיוחד, וכך גם צבים - וקיפודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully