וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפים להורים שמשאירים את התינוק עם בייביסיטר בפעם הראשונה

נעמה שרוני, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 9:08

לא רק את התינוק צריך להכין לכך שמישהי זרה תשמור עליו, אלא גם אתכם. הנה 5 המלצות להורים האמיצים שמסכימים סוף סוף קצת לשחרר

בייביסיטר. ShutterStock
אל תתקשרו כל חצי שעה לראות שהיא מסתדרת/ShutterStock

מתכננים ערב רומנטי? זקוקים לסידור לילד במהלך החופש הגדול? סבא וסבתא לא פנויים בדיוק כשאתם צריכים? כנראה שהפתרון שלכם הוא הזמנת בייביסיטר לילד וכדאי שגם אתם וגם הוא תיערכו לכך בהתאם.

הילד שלכם יכול להיות בן שלוש או בן חודש, ולכל גיל כמובן יש את המאפיינים שלו, לכן בחרנו להציג בפניכם טיפים כלליים שמתאימים למנעד רחב של גילאים. אז אחרי שהחלטתם להזמין בייביסיטר לילד - מה השלב הבא?

בקשו המלצות

עדיף לבקש המלצות מחברים או מכרים, אבל גם כאלו שיגיעו מאנשים זרים מקהילה שלכם, למשל, יכולות להיות מספיק טובות לצורך העניין. ההמלצות יעידו על רמת האמינות של הבייביסיטר, הניסיון שלה ורמת שביעות הרצון ממנה וכך תרגישו יותר בטוחים להזמין אותה אליכם הביתה לשמור על היקר לכם מכל כשאתם לא שם.

ערכו מפגש לפני תאריך היעד

חשוב מאוד לפגוש פנים אל פנים את מי שעומדת לשמור על הילד שלכם. אם מדובר בתינוק קטן בין כמה חודשים בלבד, המפגש יהיה יותר עבורכם מאשר עבורו, אך אם מדובר בתינוק שכבר מזהה ומגיב לסביבה וכמובן בילד גדול יותר - המפגש הזה חשוב גם עבורו. מטרת המפגש היא להשרות עליכם ביטחון שבחרתם באדם הנכון להשאיר איתו את הילד שלכם.

מומלץ להזמין את הבייביסיטר אליכם הביתה, להתרשם ממנה ולאפשר לה לתקשר עם התינוק במקום הטבעי שלו, ואם הילד שלכם גדול יחסית תנו לבייביסיטר ולו להכיר דרך משחק או אוכל.

השאירו הוראות (בלי להגזים)

מה עוזר לילד שלכם להירדם בחזרה אם התעורר באמצע השינה? איפה נמצאים החיתולים? איזה משחק הוא הכי אוהב? כל פיסת מידע שתספקו לבייביסיטר, בין שהיא שומרת עליו בלילה כשהוא ישן ובין שבשעות היום, תסייע לה להתנהל עם הילד שלכם.

הכינו מראש את הילד לקראת בואה של הבייביסיטר

ספרו לילד שלכם שהבייביסיטר שפגשתם לא זמן הולכת לשמור עליו בקרוב. ככל שהיום מתקרב דברו על כך שוב והזכירו לו שהיום/מחר זה קורה. כמובן שההכנה הזאת מראש רלוונטית לתינוקות שכבר מבינים, וכמובן לילדים גדולים יותר, אך אפשר לעדכן גם תינוקות קטנטנים. אולי הם לא יבינו את המילים שאתם אומרים אך יחושו את הביטחון שתקרינו להם. אם תעבירו להם תחושות אחרות אלו עלולות להתפשט גם אצלם.

ולסיכום: לשחרר לשחרר לשחרר

ההחלטה להזמין בייביסיטר שתשמור על הילד שלכם מעידה על אומץ ושחרור, אבל עכשיו אתם צריכים לשחרר עוד קצת. בחרתם בייביסיטר שאתם משוכנעים שהיא אמינה ומתאימה? תחושת הבטן שלכם אומרת לכם שהכל בסדר? השארתם לה את כל ההוראות שהיא צריכה? אל תתקשרו כל חצי שעה לראות שהיא מסתדרת, ואם יצאתם לבלות נסו שלא לחשוב כל הזמן אם הכל מתנהל כשורה בבית.
זהו שריר שתצליחו לתרגל טוב יותר עם הזמן, ויתכן שרק עם בני משפחה תרגישו ביטחון מלא כשהם ממלאים את תפקיד הבייביסיטר, אך אם עשיתם את כל הבדיקות שלכם ואתם מרגישים שבחרתם נכון - שחררו את השליטה כשאתם לא שם ונסו לסמוך עד כמה שאפשר על מי ששומרת על הילד שלכם.

בייביסיטר. ShutterStock
ההחלטה להזמין בייביסיטר שתשמור על הילד שלכם מעידה על אומץ ושחרור/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

נעמה שרוני, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully