וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא נגמר עד שזה לא נגמר: החופש הגדול לא ממש מסתיים ב-1 בספט'

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 11:51

כולם תמיד מציינים את ה-1 בספטמבר כתאריך בו מסתיימת חופשת הקיץ הארוכה, אבל המציאות די רחוקה מהאמת בשל חופשות החגים וימי ההסתגלות שעוד מצפים לכם ולילדים

זוג הורים משחקים עם בתם הקטנה בכריות. ShutterStock
החופש הגדול הוא לא רק 60 ימים ביולי-אוגוסט/ShutterStock

סופרים את הימים עד ל-1 בספטמבר? מסמנים עוד איקס בטבלת הייאוש של החופש הגדול (שלכם, ההורים)? הוותיקים שבכם בוודאי זוכרים את שיר הפתיחה של "כדור פורח", תכנית הקיץ של ערוץ הילדים אי שם בשנות ה-90, ובו השורה "60 ימים שידור חם וישיר". אז זהו, שהחופש הגדול הוא לא רק 60 ימים ביולי-אוגוסט, אלא בפועל נמשך הרבה יותר. נכון, לא ברצף, אבל אם חשבתם שתוכלו לנשום לרווחה בספטמבר אז צר לנו, אבל טעות בידיכם. אז מה מחכה לכם בספטמבר ואיך זה שהחופש ממש לא נגמר?

ימי הסתגלות של תחילת השנה
אם שנת הלימודים אכן נפתחת ב-1 בספטמבר ואין שביתות באופק, הימים הראשונים ייקראו בפי כל "ימי הסתגלות". זה אומר שהילדים שלכם יבלו מעט שעות במסגרות, ובחלקן אתם תצטרכו ללוות אותם ולהישאר שם. זה תלוי בגיל הילד, באופי שלנו ובמהירות ההסתגלות שלו למקום החדש ובנהלים שיכתיב לכם הצוות. אגב, גם אם הילד שלכם לא נכנס לגן חדש, לעתים תידרש הסתגלות למסגרת מאחר והחופש מעט מוציא מהאיזון גם את מי שמכיר ויודע ויתכן שיהיה צורך בתמיכה הרגשית שלכם.

חגי תשרי
חבל שלוח השנה העברי לא מסונכרן עם החופש הגדול, נכון? כי ראש השנה ומיד אחריו יום כיפור וסוכות כוללים חופשות שמתחילות בספטמבר ומסתיימות, בדרך כלל, באמצע אוקטובר. אם זה לא מספיק, ישנן פעמים בהן עושים "גשר" בין החופשים, כי למה לא, ואז החופש הופך לארוך מאוד שנמתח כמו מסטיק.

ימי הסתגלות של לאחר מכן
הילדים הספיקו להתרגל למסגרת בתחילת השנה לפני החגים? מצוין, עכשיו זה הזמן להתחיל מהתחלה. חופשות החגים קטעו את הרצף, ואם הם כבר התרגלו ואתם הצלחתם לחזור לעבודה, אז עכשיו עלולה להיות רגרסיה שתיאלץ אתכם להיערך אליה מחדש. קחו בחשבון שגם בימים האלה שעשויים לגלוש, כאמור, אל תוך חודש אוקטובר, יצריכו מכם היעדרות מסוימת מהעבודה.

פעם ראשונה במסגרת? תכירו: מחלות גן
ילדים שנכנסים למסגרת בפעם ראשונה (וגם כאלה שלא) נוטים לחטוף וירוסים מדבקים שעוברים בין הילדים כמו אש בשדה קוצים. אז אם כבר עברתם בהצלחה את ימי ההסתגלות, חופשות החגים והימים שלאחר מכן, עכשיו תיאלצו להתמודד עם ימי מחלה של הילד שלכם בבית ומי יודע כמה זמן זה ייקח. מציאות זו מאוד מוכרת להורים בשבועות הראשונים של השנה, ומה שיכול להיות מטריד עוד יותר היא הידבקות במחלות הגן בעצמכם.

אז אם חשבתם שאחרי יולי-אוגוסט זה נגמר, תחשבו שוב ותכוונו את עצמכם (ואת הבוס שלכם) לאזור אמצע אוקטובר, אז באמת מסתיימות החופשות ומתחילה השגרה, לפחות עד הבלת"ם הבא.

הורים וילד מחזיקים ידיים. ShutterStock
הילדים הספיקו להתרגל למסגרת בתחילת השנה לפני החגים? מצוין, עכשיו זה הזמן להתחיל מהתחלה/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully