וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגש: אישה בת 34 עברה השתלת רחם מאחותה

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 9:32

בפעם הראשונה באנגליה מבוצע ניתוח השתלת רחם, והסיפור מאחוריו מרגש. אישה בת 34 שנולדה ללא רחם קיבלה את הרחם של אחותה בת ה-40 לה שני ילדים. כעת מצפים שהאישה תיקלט עם העבורים שלה

מושתלת הרחם הראשונה בעולם/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

אישה בת 40, שכבר היו לה שני ילדים, החליטה לעזור לאחותה בת ה-34, שנולדה ללא רחם. כעת, שישה חודשים לאחר השתלת הרחם שעברה בהצלחה, האחות מתכוננת לנזות להחזיר את העוברים שלה, שכבר נוצרו באמצעות IVF עם הביציות שלה.

פרופסור ריצ'רד סמית', אחד משני מנתחים ראשיים במהלך הניתוחים, אמר כי הייתה "הצלחה אדירה", ותיאר את השמחה שחלק עם האחיות במהלך מרפאה חודש לאחר מכן. "כולנו היינו עם דמעות - זה היה מאוד מאוד מרגש", אמר. "אני חושב שזה היה כנראה השבוע הכי מלחיץ בקריירה הכירורגית שלנו, אבל גם חיובי להפליא. "התורמת והמקבלת בעננים". שתיהן מתגוררות באנגליה, והיא ואחותה אינן מעוניינות לחשוף את שמן.

הניתוח בוצע ביום ראשון אחד בתחילת פברואר בבית החולים צ'רצ'יל באוקספורד על ידי צוות של יותר מ-30 אנשי רפואה. הניתוח להוצאת הרחם של התורמת נמשך יותר משמונה שעות.

האישה הנתרמת נולדה עם מצב נדיר, תסמונת מאייר-רוקיטנסקי (MRKH) שבה הרחם נעדר או לא מפותח, אך יש לו שחלות מתפקדות. לפני הניתוח היא עברה טיפולי פוריות עם בעלה, ויש להם שמונה עוברים באחסון.

הניתוח מומן על ידי Womb Transplant UK בעלות של 25,000 ליש"ט. המנתחים והצוות רפואי לא קיבלו שכר עבור זמנם. "אני פשוט מאוד שמח שיש לנו תורמת, שחזרה לשגרה לחלוטין לאחר הניתוח הגדול שלה, והמקבלת... מצליחה מאוד בטיפול הדיכוי החיסוני שלה ומצפה בתקווה ללדת תינוק", אמר פרופ' סמית', שהוא המנהל הקליני של ארגון הצדקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"הישג מרשים"

יו"ר האגודה הבריטית לפוריות, ד"ר ראג' מאתור, תיאר זאת כ"הישג יוצא דופן"."אני חושב שזה שחר של עידן חדש, עידן חדש בטיפול בחולות האלה", אמר הגינקולוג היועץ. "אתה צריך לזכור שחלק מהחולות האלה נמצאות במצבי הפוריות הקשים ביותר שאתה יכול לדמיין - או שהן נולדות ללא רחם או שהן איבדו את הרחם מסיבות של סרטן או בעיות אחרות, למשל בלידה. "עד עכשיו באמת לא הייתה לנו שום דרך לעזור להן מלבד פונדקאות".

איזבל קווירוגה, מנתחת יועצת במרכז ההשתלות באוקספורד, אמרה שהם היו מוכנים לנסות את ההשתלה הראשונה לפני הקורונה. "אנחנו פשוט שמחים שהיום הזה הגיע", אמרה. "כל הצוות עבד מצוין - זה היה רגע של גאווה".

"יש לנו נשים שיוצרות קשר עם ארגוני הצדקה... כמו נשים צעירות שאומרות: 'אני לא רוצה להביא ילדים, אבל אשמח לעזור לאחרים להביא ילד לעולם' או 'כבר ילדתי ​​את הילדים שלי הייתי אוהב נשים אחרות לחוות את החוויה הזו", אמרה קווירוגה.

מדינות אחרות, כולל שבדיה וארה"ב, כבר ביצעו השתלות רחם, שבסופו של דבר הביאו ללידות מוצלחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully