וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 סיבות מפתיעות ובריאות לשמור את המים של האורז אחרי הבישול

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 7:32

גם אתם שופכים את המים של האורז אחרי הבישול? ברכות, אתם אנשים נורמליים. אבל מסתבר שיש כמה סיבות לא רעות בכלל לחשוב פעמיים לפני ששופכים את הנוזל הזה, שיכול אפילו להיות די מועיל לבריאות

ככה תיכנו מבשם אוויר מאורז/Mama Mila

אורז תמיד היה ויהיה מהמאכלים הפשוטים והאהובים שאנחנו מכינים כדי "למלא חלון", כשאין יותר מדי זמן או כוח לבשל דברים מורכבים יותר. ואת המים של האורז, כך לפחות האמנו עד עכשיו, רוב בני האדם הנורמטיביים פשוט שופכים לכיור בלי להקדיש לכך יותר מדי מחשבה. אולם מתברר שיש לא מעט אנשים שטוענים לא רק שמדובר בטעות - אלא גם שהמים העכורים האלו יכולים לתרום לשיפור הבריאות, לא פחות. אז בואו נכיר כמה מחקרים מפתיעים ביותר על מי אורז - וגם נבין איך הופכים אותם לבריאים ומועילים אפילו יותר:

1. הם יכולים לשפר את העיכול
אחת מ"תרופות הסבתא" המוכרות ביותר לשלשולים וצואה רכה היא כמובן אורז, אשר מטבע הדברים פחות מומלץ למי שסובלים מעצירות. כעת מתברר שממש כמו האורז, גם המים שהוא מתבשל בהם, סופגים ממנו עמילנים ורכיבים נוספים שעשויים להשפיע לטובה על מערכת העיכול. כך עולה מסקירה מקיפה שפורסמה ב-2021 בכתב העת של המכונים הלאומיים לבריאות בארצות הברית (NIH).
כדי ליהנות מהיעילות של מי האורז לשיפור העיכול, מומחים ממליצים פשוט לשתות אותם לאחר הבישול. עם זאת, יש גם מי שמזהירים ששתיית מי אורז בכמויות גדולות עלולה להגביר את שיעור הארסן בגופנו, רכיב שמצוי באורז בשיעור מזערי שאינו מזיק לאדם, אך עלול להיות מסוכן בריכוזים גבוהים.

אורז. ShutterStock
אורז/ShutterStock

2. בריאות השיער יכולה להשתפר
אם השיער שלכם עבר באחרונה טיפולים כימיים או החלקות שהרסו אותו וגרמו לו להיות שברירי ויבש, ייתכן שדווקא פיתרון פשוט כמו מי אורז יכול להביא לו את הישועה. מחקר מענין שנערך בנושא מצא כי ביפן העתיקה, נשים נהגו לטבול באמבט עם מי אורז כדי לשמור על שיער ארוך, בריא ושופע. גם כיום, בסין, ההרגל הזה נפוץ בקרב נשים בכפר קטן בשם הואנג לואו, המכונה גם "כפר השיער הארוך" שבו אורך השיער הממוצע של נשים הוא 180 סנטימטרים. בנוסף, תושבות הכפר מאמינות שההרגל הזה גם מונע מהשיער להאפיר ורבות מהן אף מספרות כי זה נוטה לקרות להן ולבנות משפחתן רק בשנות ה-80 לחייהן.

אז האם מדובר באגדה אורבנית או בעובדה מדעית? ובכן, מחקר משנת 2010 מצא שמי אורז אכן יכולים להשפיע על חוזק השיער ולשפר את הגמישות שלו. מחקר אחר שנערך ביפן והשתמש בטכניקת הדמיה חדשנית הראה כיצד אינוזיטול, רכיב שקיים במי האורז, משפיע על חוזק השיערה וגמישותה. עם זאת, באופן כללי, המידע המדעי בנושא עדיין דל ונדרשים מחקרים נוספים כדי לגבש קביעה חד משמעית.

3. זה יכול לשפר את מראה הפנים
ב-2013 פורסם מחקר שמראה כי מי אורז מותססים (אל תדאגו, עוד נסביר על זה בהמשך), עשויים לשפר את בריאות העור, בדגש על תיקון נזקי השמש והגברת ייצור הקולגן, אשר הופך את העור לגמיש יותר ומסייע במניעת קמטים וקמטוטים. גם מחקרים אחרים, שהתמקדו בנוגדי החמצון שבמי האורז, הראו כי הנוזל העכור הזה עשוי לתרום לאנטי אייג'ינג של העור ולטשטש סימני גיל. לכן, מי האורז הפכו באופן די מפתיע לטרנד לוהט בעולם הביוטי בשנים האחרונות. עם זאת, שוב חשוב להדגיש, מדובר במחקרים קטנים שכדאי להתייחס אליהם בעירבון מוגבל.

4. גם העור ירגיש בהבדל?
בדומה להשפעה של מי האורז על הפנים, אפשר למרוח אותם גם על אזורים אחרים בגוף כדי לטפל ביובש, אדמומיות וגירוי. זאת מכיוון שמי אורז מכילים באופן טבעי רכיב בשם נתרן לאוריל סולפט (SLS) אשר חברות הקוסמטיקה מוסיפות באופן מלאכותי לתכשירים שונים. מחקרים מצאו כי הרכיב הזה עשוי לסייע בטיפול בעור מגורה, יבש ואדמומי, אם משתמשים בו פעמיים ביום באופן קבוע. עם זאת, חלק מהאנשים דווקא רגישים לרכיב זה ויכולים לחוות השפעה הפוכה ומזיקה בחשיפה אליו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

אז מה עושים עם מי האורז כדי ליהנות מכל הטוב הזה?

האם מי אורז הם תכשיר הקסם שיעשה אתכם בריאים וצעירים יותר? ממש לא. האם כל מה שנאמר עליהם הוא הגזמה פרועה? כנראה שלא. כמו הרבה טרנדים בריאותיים אחרים שאנחנו נחשפים אליהם ביום יום, גם מי אורז יכולים להועיל לאנשים מסוימים במובנים מסוימים, אבל כנראה שהם לא יהיו משני חיים, לכאן או לכאן.

אז אם החלטתם לשטוף את הפנים והגוף עם מי אורז כדי לבחון את ההשפעה שלהם על העור, כך תעשו את זה נכון:

קודם כל בשלו את האורז כמו שאתם אוהבים - והקפידו להשתמש בכף כדי לסחוט את האורז ולשחרר אל המים את הכימיקלים המועילים שבתוכו. לאחר מכן סננו את המים ושמרו אותם בכלי אטום במקרר, עד שבוע. ואם אתם רוצים להכין מי אורז מותססים, שכאמור עשויים לתרום יותר לשיפור בריאות העור והפנים, עקבו אחרי כל השלבים האלו - בשלו, סחטו וסננו, ואז השאירו את המים בטמפרטורת החדר ולא בקירור למשך יום או יומיים. כשהמים יתחילו לקבל ריח "חמצמץ", הכניסו אותם למקרר ודללו במים רגילים לפני השימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully