וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן, גם אתם: אלו 7 הדברים שכולנו הכי רוצים בחיים

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 12:14

בימים שבהם נראה שאנחנו מפולגים ומרוחקים מאי פעם, כדאי להבין מה בעצם כולנו רוצים ולמה. ההבנה הזאת אומנם לא תשיג שלום עולמי ותשים סוף לסכסוכים ולמריבות - אבל היא ללא ספק תעזור לכם להבין אנשים קצת יותר ולראות את מה שמסתתר מאחורי המסכות שלהם

אהבה. ShutterStock
בתוך תוכנו, אנחנו רוצים בדיוק את אותם הדברים/ShutterStock

מה אתם רוצים? באמת רוצים? קחו רגע ותחשבו על השאלה הזאת. לרוב, אפשר להניח שלכל אדם סביבכם תהיה תשובה אחרת לגמרי לשאלה הכללית והגדולה הזאת. יש אנשים שיחשבו על הקריירה, אחרים יתמקדו במשפחה בעוד שהשאר יכוונו להגשמה עצמית או ידברו על חלומות גדולים.

בעידן המודרני, אנשים נוטים לקדש את ההישגיות והמצוינות - לרדוף אחרי חלומות, לעשות את מה שעושה לנו טוב, להיות אותנטיים - ולמרבה האירוניה, דווקא במציאות כזאת, רבים מאיתנו נוטים להרגיש לחוצים, בודדים וגם רחוקים מאוד מאנשים אחרים סביבנו. אנחנו שומעים המון על כך שהחיים הם "מירוץ" או "הישרדות" ובמצב כזה, קשה מאוד שלא להרגיש בודדים במערכה.

אחת הדרכים להפיג את הבדידות הזאת היא להבין שאנשים מסביב בעצם לא כל כך שונים מאיתנו. למעשה, בעוד שלרובנו יש מטרות ויעדים שונים, בסופו של דבר, בתוך תוכנו, אנחנו רוצים בדיוק את אותם הדברים. לא מסכימים? קחו כמה דקות כדי לקרוא את הנקודות שניסחה הפסיכולוגית שרלוט פוקס וובר, במאמר מיוחד למגזין CNBC:

7 דברים שכולנו רוצים

1. אנחנו רוצים להרגיש נאהבים
אהבה היא לא רק רגש שכולנו רוצים לחוות - יש לה ערך הישרדותי ואבולוציוני. אהבה, בין אם בזוגיות, במשפחה, בחברויות או אפילו בעבודה - היא גורם משמעותי שנותן לנו מוטיבציה לפעול ולפעמים אפילו לעשות דברים שמעולם לא דמיינו שנעשה. וכשאנחנו לא מקבלים אהבה, זה מחסור שיכול להתבטא במגוון רחב של היבטים ולייצר המון כעס, מתחים וחרדה. כל אדם רוצה להרגיש נאהב - ומי שאומר שלא, כנראה שיוכל להפיק תועלת מלהעמיק בכך ולהבין מה עומד מאחורי חוסר הרצון הזה.

2. אנחנו רוצים כוח
כולנו רוצים להשפיע על אחרים - שיקשיבו לנו, שילכו אחרינו. יש אנשים שזה יגרום להם להנהיג, להוביל, או לחילופין - לשלוט ולרדות. אחרים יביעו את הרצון הזה בדרכים אחרות ופחות ברורות. אולי הם יחזקו אחרים וינסו להעצים אותם ולטפל בהם. לחילופין, אולי הם יתנהגו בצורה ערמומית ובדרכים פחות מוסריות כדי לגרום לאנשים לעשות את מה שהם רוצים, אבל מה שבטוח - הרצון להשפיע על אחרים טבוע בכולנו, גם בקרב מי שלא מודים בכך או מאמינים שהם רוצים זאת.

3. אנחנו רוצים שיבינו אותנו
מכירים את זה שאתם מתווכחים עם מישהו שממש אוהב להתווכח וגם טוב בזה? הוא מטיח בפניכם טענות מצוינות ואז אתם מרגישים חסרי אונים, אולי אפילו רועדים ולא מצליחים להכיל את עוצמת הרגשות. ובכן, כאשר דעות של אנשים שונים מתנגשות, זה יכול לגרום להם להרגיש מנוכרים ובודדים, בטח אם דעתם היא דעת מיעוט. אבל כדי להרגיש שאחרים מבינים אותנו, מדגישה פוקס-וובר, חשוב שקודם כל נוכל להבין את עצמנו.

אנשים שמבינים את עצמם באמת, לעומק ובלי הטיות, שקרים או מגננות, הם גם אלו שבסבירות גבוהה יותר יצליחו לתווך זאת כלפי חוץ ולגרום לאחרים להבין אותם ולהתחבר אליהם. זו מיומנות שנחשבת חיוניות במיוחד במציאות שבה נהיה יותר ויותר קשה להבחין בין אמת אותנטית לבין פילטרים, מגננות ומניפולציות.

אמא מחבקת ילדה עצובה. ShutterStock
אנחנו רוצים לקבל (ולתת) תשומת לב/ShutterStock

4. אנחנו רוצים לקבל (ולתת) תשומת לב
כשאנחנו חולים, לבד בבית, במקרים רבים פשוט נעביר שעות במיטה, נוותר על ארוחות ולא נעשה יותר מדי כדי לדאוג לעצמנו. ברגעים כאלו, אולי נספר לעצמנו שאנחנו עייפים מדי בגלל המחלה, שפשוט אין לנו אנרגיות כדי לטפל בעצמנו.

אבל מה קורה בתרחיש שבו אנחנו חולים וגם אנשים (או בעלי חיים) שאנחנו אוהבים חולים באותו הזמן בדיוק? במצב כזה, הרבה אנשים ימצאו את הכוחות לקום מהמיטה, לטפל, לבשל ולעשות עוד מאמץ כדי לגרום לאחרים להרגיש טוב יותר. בהקשר הזה, מחקרים מראים כי זו תכונה שטבועה ברוב בני האדם וסייעה רבות להישרדותנו לאורך ההיסטוריה.

לדוגמה, כשאם דואגת לילדים שלה, נראה שהיא מצליחה לגייס אנרגיות למשימות השוטפות גם אם היא עייפה או חולה. והנכונות הזאת לעשות בשביל אחרים טבועה בכולנו כי כאמור, בלעדיה, ספק אם האנושות הייתה שורדת. מנגד, כשאנחנו לא מקבלים תשומת לב, יחס ודאגה, זה יכול לגרום לנו "לנבול", להרגיש חלשים ועצובים. במקרים מסוימים, זה אפילו מחליש את מערכת החיסון ופוגע במערכות אחרות בגוף.

5. אנחנו רוצים להיות חופשיים
הרבה אנשים מאמינים שהם רוצים להיות עשירים. אחרים אומרים שכסף לא חשוב להם ויסתפקו באוהל או בקרוואן. חלק מהאנשים לא משתייכים לדתות או מצייתים לחוקים שלהן. אחרים מוצאים נחמה ושלווה בעולם הרוח.

כל הקבוצות האלו, על אף השוני הברור ביניהן, חולקות דבר אחד במשותף - השאיפה לחופש - גם אם כל צד תופס את החופש הזה בצורה אחרת בעיני רוחו. וגם אם חלק מההחלטות שאנחנו מקבלים במהלך החיים דווקא מצמצמות את החופש והאפשרויות שלנו - זה עדיין רצון שטבוע בכולם, גם בקרב מי שרוצים לטשטש אותו ולהתעלם ממנו.

6. אנחנו רוצים ליצור
כשמדברים על "יצירה", מקובל לחשוב על אומנות, אבל יצירה היא הרבה, הרבה יותר מזה. אנשים יוצרים עסקים, פרויקטים, משפחות, רעיונות, שינויים, מהלכים, פתרונות ועוד. יצירה, מכל סוג, היא הזדמנות להוציא את הכישרונות הגדולים ביותר שלנו - ולזכות להכרה ולהערכה בזכותם. כדי להיות מאושרים ומסופקים יותר, חשוב להבין מה אנחנו באמת שואפים ליצור ולהעביר הלאה. וגם אם התשובה לא מובנת מאליה, פסיכולוגים מאמינים שהיא קיימת אצל כל אחת ואחד מאיתנו.

7. אנחנו רוצים להרגיש שייכים
אנחנו בטוחים שיש אנשים שאולי קוראים את הכותרת הזאת, מגחכים לעצמם ומרגישים שהם דווקא לא רוצים להשתייך לשום קבוצה, שהם נהנים להיות לבד, רחוקים מהעולם. ובכן, יכול מאוד להיות שזה נכון, אבל כבני אדם, כולנו רוצים להיות בסביבה שמאפשרת לנו להרגיש בנוח עם מי שאנחנו ולהתנהג כמו שאנחנו רוצים, בלי מסכות או מגננות.

כשאנחנו יכולים להיות מביכים, מגושמים ומוזרים ליד אנשים שאנחנו מרגישים בנוח איתם, זו התחושה הכי טובה בעולם, אבל אם אנחנו מנסים להשתלב ודווקא מרגישים יותר צורך להסתיר ולטשטש - יכול מאוד להיות שנעדיף להסתגר ולהתבודד. לכן, בין אם אתם אנשים בודדים ובין אם ממש לא - כדאי לקחת רגע ולשאול את עצמכם - עד כמה אתם מרגישים בנוח עם אנשים אחרים סביבכם וכמה הייתם רוצים שהמציאות תיראה אחרת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully