וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כליה של חזיר הושתלה במטופל שמת מוות מוחי. חודש אחרי, היא עדיין עובדת

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 9:16

משפחתו של גבר בן 57 שמת מוות מוחי הסכימה לתרום את גופו למדע ולתת לחוקרים להשתיל לו כליית חזיר. מה צפוי בהמשך?

ניתוח השתלכת כליה של חזיר בגופו של מוריס מילר שמת מוות מוחי. NYU Langone, אתר רשמי
ניתוח השתלכת כליה של חזיר בגופו של מוריס מילר שמת מוות מוחי/אתר רשמי, NYU Langone

מוריס מילר מוות מוחי, אבל הגבר בן ה-57 נשמר בחיים כדי שרופאים במרכז הרפואי NYU Langone Health בניו יורק יוכלו לחקור את הכליה שלו - שהושתלה מחזיר.

הכלייה החדשה מייצרת שתן ומסננת רעלים מאז 14 ביולי, כלומר למעלה מחודש. זה הרבה יותר משלושת הימים שחקרו חוקרי NYU Langone בעבר כליות חזיר בבני אדם, ו-AP מדווח שזה הזמן הארוך ביותר שכליית חזיר הצליחה לעבוד באדם. הרופאים מקווים שזה יימשך עוד זמן.

בעוד הוול סטריט ג'ורנל מדווח שיש שיקולים אתיים סביב מחקר כזה - "הארכת משך המחקרים מעכבת קבורה ואת הריפוי למשפחות" - משפחתו של מילר וועדת פיקוח על המחקר חתמו על המשך הניסוי עד אמצע ספטמבר.

מוריס מילר שבגופו הושתלה כליית חזיר. NYU Langone, אתר רשמי
מוריס מילר שבגופו הושתלה כליית חזיר/אתר רשמי, NYU Langone

"אחי יחיה לנצח"

ד"ר רוברט מונטגומרי, מנהל מכון ההשתלות של NYU Langone, נשמע אופטימי ואמר ל-AP: "זה נראה אפילו טוב יותר מכליה אנושית". ה-Journal מסביר שלכליית החזיר שהושתלה במילר נעשתה עריכה אחת ב-DNA כדי להתאים את הגן האחראי לייצור מולקולת סוכר על פני השטח של תאי חזיר; המולקולה עלולה לגרום למערכת החיסון האנושית לדחות את האיבר.

באשר למילר, סוכנות הידיעות AP מדווחת שהוא מת בפתאומיות מסרטן מוח שלא אובחן. "נאבקתי עם זה", אמרה אחותו של המטופל, מרי מילר-דאפי. אבל "אני חושבת שזה מה שאחי היה רוצה. אז הצעתי להם את אחי. הוא הולך להיות בספרי הרפואה, והוא יחיה לנצח". ABC7 מדווח שאם הכליה הזו תגיע ל-60 יום, התקווה היא שה-FDA יתיר מחקרים של האיבר אצל מתנדבים חיים הזקוקים להשתלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דיוויד בנט. אוניברסיטת מרילנד, מערכת וואלה!
דיוויד בנט/מערכת וואלה!, אוניברסיטת מרילנד

לפניי שנתים מת גבר שבגופו הושתל לב חזיר שהחזיק מעמד במשך חודשיים. דיוויד בנט, בן 57 שחי במרילנד, סבל ממחלת לב קשה, והסכים לקבל את הלב של החזיר לאחר שנדחה מכמה רשימות המתנה להשתלת לב של אדם. גורמים במרכז הרפואי של אוניברסיטת מרילנד אמרו ש"לא זוהתה סיבה ברורה למותו".

ד"ר ברטלי גריפית', המנתח שביצע את ההשתלה, אמר שצוות בית החולים "כואב" את אובדנו של בנט. "הוא התגלה כמטופל אמיץ ואצילי שנלחם עד הסוף", אמר ד"ר גריפית'. "בנט נודע על ידי מיליוני אנשים ברחבי העולם בזכות האומץ והרצון האיתן שלו לחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully