וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים שעושים את הפעילויות האלה מורידים את הסיכון ל-9 סוגי סרטן

עודכן לאחרונה: 16.8.2023 / 14:01

המחקר החדש כלל מיליון גברים שעקבו אחריהם במשך למעלה מ-30 שנה. הממצאים מראים שלושה סוגי ספורט שמצליחים להפחית את הסיכוי לחלות באחוזים גבוהים

איריס קול מראיינת את פרופ' עידו וולף מאיכילוב על ההתפתחויות בתחום הסרטן/מערכת וואלה!

גברים שרצים, שוחים ורוכבים על אופניים עשויים להפחית את הסיכון שלהם לתשעה סוגי סרטן, כך עולה ממחקר חדש. החוקרים מצאו כי גברים עם סיבולת לב-ריאה טובה נוטים הרבה פחות להמשיך לפתח סרטן של הראש והצוואר, הקיבה, הלבלב, הכבד, המעי, פי הטבעת, הכליות, הריאות והוושט.

סיבולת לב-ריאה מתייחסת ליכולתו של אדם לבצע פעילות גופנית אירובית, כגון ריצה, רכיבה על אופניים ושחייה לתקופות ממושכות, או אפילו לטפס במדרגות. במחקר החדש, שפורסם ב-British Journal of Sports Medicine, מומחים משבדיה עקבו אחר קצת יותר ממיליון גברים במשך 33 שנים בממוצע.

הגברים המעורבים במחקר גויסו לשירות צבאי בשוודיה בין השנים 1968 ל-2005. בתחילת גיוסם הגברים עברו סוללת בדיקות שהעריכו מספר גורמים כולל גובהם, משקלם, לחץ הדם, חוזק השרירים וסיבולת הלב-ריאה שלהם. במהלך תקופת המעקב כ-84,000 חלו בסרטן.

גבר רץ. ShutterStock
גבר רץ/ShutterStock

החוקרים מצאו שבהשוואה לאלו עם סיבולת לב-ריאה נמוכה, גברים עם רמה גבוהה יותר של סיבולת לב-ריאה היו ב-19% פחות סיכוי לפתח סרטן ראש וצוואר, ב-39% פחות סיכוי לפתח סרטן הוושט, ב-21% פחות סיכוי לפתח סרטן קיבה, ב-40% פחות סיכוי ללקות בסרטן הכבד, ב-18% פחות סיכוי לפתח סרטן המעי ב-5% פחות סיכוי לפתח סרטן פי הטבעת, ב-20% פחות סיכוי לפתח סרטן כליות, ב-42% פחות סיכוי לפתח סרטן ריאות וב-12% פחות סיכוי לפתח סרטן הלבלב.

מנגד, החוקרים אכן שסיבולת לב-ריאה גבוהה יותר היה קשור לסיכון מוגבר קל (7%) לסרטן הערמונית ולעלייה בסיכון של 31% לסרטן העור.

מחקר קודם שבחן את אותו מערך נתונים העלה כי העלייה הקלה בסיכון לסרטן הערמונית אינה קשורה לשיעור גבוה יותר של סרטן ערמונית אגרסיבי או מוות מסרטן הערמונית, ויכולה להיות מיוחסת להגברת ההקרנה. המחברים הציעו כי ניתן להסביר שיעור גבוה יותר של סרטן העור בשל "חשיפה גבוהה יותר לקרני UV".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully