וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוב לדיאטה ולניקוי רעלים: כל היתרונות הבריאותיים של הל

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 7:59

אנחנו בעיקר מקבלים אותו דרך הקפה שלנו, אבל האמת היא שהל הוא תבלין נפוץ במאכלים שונים ברחבי העולם. מחקר חדש מצא כי הוא יכול לתרום לנו במובנים רבים

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

יש בהל יותר מהארומה הברורה והטעם החם המובהק שהוא מוסיף בעיקר לקפה, אבל במדינות מסויימות גם לאוכל. חוקרים מכנים את התבלין כמזון-על שיש לו פוטנציאל לספק מגוון יתרונות החל מהגברת התיאבון תוך שמירה על המשקל ועד הפחתת דלקת.

המחקר, שפורסם ב-International Journal of Molecular Sciences, העריך את היתרונות הבריאותיים והתזונתיים של הל (קרדמון). "הל הוא תבלין שכמעט ולא מוכר בארה"ב אך נפוץ מאוד במקומות אחרים בעולם. מה שמצאנו הוא שהתבלין הקטן הזה יכול לשרוף קלוריות ולשמור על משקל הגוף תוך הגברת התיאבון וצריכת המזון", אמר לואיס סיסנרוס-זבאלוס, החוקר הראשי.

מתכונים בריאים ומזינים עם הל

הל. ShutterStock
מזון על. הל/ShutterStock

כדי לערוך את המחקר, המדענים האכילו 32 עכברים זכרים בדיאטת בקרה או בתזונה המכילה 3, 6 או 12% הל במשך 14 שבועות. ההל נקטף בגואטמלה וסופק על ידי Heifer International.

לאחר 14 שבועות, המדענים גילו שעכברים שצרכו הל עלו פחות במשקל מאשר עכברי ביקורת - למרות צריכת מזון מעט גבוהה יותר. בנוסף, המכרסמים בקבוצת ההל איבדו שומן תוך העלאת מסת השריר הרזה.כאשר המדענים בדקו זאת עוד יותר, הם גילו שהל מווסת מעגלים מוחיים שמשפיעים על התיאבון ומווסתים תהליכי שריפת שומן בגוף. בנוסף, נראה שהתבלין מגביר את חילוף החומרים החמצוני במיטוכונדריה בכבד ובשרירי השלד.

החוקרים מאמינים שאפשר להשתמש בתבלין בשוק ההולך וגדל של תזונת ספורט, כמו גם לעזור לשפר את התיאבון של אנשים שעוברים טיפולים רפואיים. "יש מגוון רחב של מוצרי בריאות פוטנציאליים להל ולתרכובותיו הטבעיות. הצוות שלנו גילה הזדמנות מדהימה להשתמש בהל כמקדם בריאות כללית. זרעי הל, עם הפונקציונליות החדשה הזו, יכולים לשמש בתעשיות שונות, כולל תעשיית הספורט, מזונות פונקציונליים ותוספי תזונה לטובת ייצור של מזונות בריאים יותר", הסבירו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully