וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו המרכיבים ה"אורטופדים" שחשוב לבדוק בתיקי בית הספר - ומה תמצאו בחנויות?

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 10:59

רצועות מרופדות ברוחב 3 ס"מ לפחות, גב קשיח ומאוורר וגודל מתאים. רגע לפני שאתם רוכשים לילדים תיק בית ספר חדש, אלו המרכיבים שחשוב לבדוק כדי לשמור להם על הגב והיציבה

ילד עם תיק בית ספר. ShutterStock
הוא אורטופדי? זה מה שצריך לדעת/ShutterStock

אוגוסט, החודש השחור של הורים רבים, שנאלצים לשעשע את ילדיהם שסיימו את מסגרות החופש, הוא גם החודש בו רובם גודשים את החנויות השונות כדי להצטייד לקראת שנת הלימודים החדשה. אחד המוצרים המרכזיים שנקנה הוא כמובן תיק בית ספר.

הבחירה היא עצומה; בשוק קיימים עשרות, אם לא מאות דגמים של תיקים, עליהם מרוחים בצבעים זוהרים שלל גיבורי הילדים. הילדים כמובן יבחרו את התיק על-פי הדמות המצויירת או המצולמת עליו, אבל אנחנו, כהורים, חייבים לשים לב לאלמנטים מעט יותר חשובים.

על מה להקפיד כשבוחרים תיק לבית הספר?

משקל: תיק איכותי צריך להיות עשוי מחומרים חזקים אך קלים במשקל. תו התקן הישראלי ניתן לתיקים שנחשבים קלים אך חזקים מספיק. בואו נדבר ראשית על משקל. על-פי משרד החינוך ומכון התקנים, משקלו של התיק, כולל התכולה, לא יעלה על 15% ממשקלו של הילד. כך למשל, ילד ששוקל 25 ק"ג, משקל התיק המלא שלו צריך להיות מקסימום 3.75 ק"ג. לכן, רצוי תמיד לבדוק שהתיק אותו אתם רוכשים יהיה קל ככל האפשר.

גודל: התאימו את גודל התיק לגודל הילד, זו עוד סיבה טובה לקחת את הילד איתכם לקניית התיק. מדדו את התיק בפועל על גבו. מעבר לבדיקה אם התיק נוח, ודאו כי גובה הקצה העליון של הילקוט לא עולה על גובה הכתפיים שלו ושהקצה התחתון נמצא מעל הישבן שלו. על פי מכון התקנים הישראלי, אלה מידות החלק הקשיח הבא במגע עם גב התלמיד: לכיתות נמוכות: 38 ס"מ גובה, 26 ס"מ רוחב, לכיתות בינוניות: 40 ס"מ גובה, 29 ס"מ רוחב.

גב התיק: הקפידו לבדוק שלתיק גב מרופד וקשיח. הגב הקשיח והמרופד מחלק את עומס המשקל על פני שטח גדול יותר ומונע לחץ נקודתי של חפצים קשים.

רצועות כתפיים: אלו חייבות להיות ברוחב 3 ס"מ לפחות ומרופדות. הרצועות חייבות להיות גם ניתנות לקיצור והארכה. רצועות טובות יבטיחו חלוקת עומס וימנעו לחץ מיותר על הכתפיים.

תאים: הילקוט צריך להכיל תאים נפרדים כדי לאפשר חלוקת משקל טובה של החפצים המאוחסנים בו. תאים נפרדים מסייעים בחלוקת הספרים לפי גודל ומשקל, ולארגון הציוד והאביזרים ביתר נוחות. כדאי לרכוש תיק הכולל תא חיצוני לבקבוק מים ותאים לאחסון כלי כתיבה, יומן ומפתחות.

כיסוי גשם: אמנם לא קשור לבריאות הגב, אבל רצוי שהתיק יהיה אטום לחדירת מים או בעל כיסוי נגד גשם, כדי להגן על תכולתו.

טרולי? לא תמיד מומלץ: לכאורה, שימוש בטרולי, תיק עם גלגלים, חוסך את המשקל על גב הילד ועשוי להוות פתרון טוב כאשר מרחק ההליכה לבית הספר גדול. אולם שימוש כזה בתיק יוצר אסימטריה בגב, מאחר והילד מושך אותו ביד אחת. כמו כן, הוא עלול להיות פתרון לא מתאים אם יש צורך לעלות במדרגות או אם תנאיי הדרך לבית הספר כוללים דרך שאינה סלולה. אם בוחרים באופציה זו - ללמד את הילד להחליף ידיים בנשיאת התיק. כמו כן, יש גם לשים לב שהידית מתאימה לגובהו של הילד.

בדקנו עבורכם את תיקי בית הספר שכוללים את כל האלמנטים האורטופדיים המומלצים, או לפחות את חלקם הגדול:

קלגב: תיק אורטופדי XBAG

למערכת הגב האורטופדית של דגם זה מבנה מיוחד, שלא רק בולם זעזועים אלא גם מאפשר מעבר אוויר מרבי ונידוף זיעה בין גב התלמיד לתיק עצמו. הכתפיות, שגם הן כוללות את אותה מערכת נידוף אוויר, ניתנות להתאמה על-פי גובה התלמיד. לתיק גם תא אוכל מחומר מבודד קל לניקוי, תא מתרחב, להגדלת נפח התיק בפתיחת רוכסן וקבלת תא נוסף, רגליות פלסטיק להגנה מפני שחיקה, שגם יכולות להתחבר לעגלת הנשיאה (שנמכרת בנפרד), תחתית קשיחה לחלוקת משקל נכונה וליציבות, מחזירי אור בחזית התיק, בצדדים ועל הכתפיות, כיסוי גשם, אבזם תליה מיוחד לחיבור קצה רצועת הכתפיות למניעת גרירתה על הרצפה בעת שימוש בעגלת נשיאה, תא רשת פתוח לבקבוק מים ותא נוסף בצידו השני של הילקוט עם סגירת רוכסן - לחפצים אישיים.
כמה: 239 שקל
איפה: ברשת קרביץ, ברשתות התיקים ובחנויות מכשירי כתיבה וצעצועים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קלגב: תיק אורטופדי XBAG. סטודיו קל גב,
קלגב: תיק אורטופדי XBAG/סטודיו קל גב

פלפוט: תיק אורטופדי

חברת פלפוט הוותיקה מביאה לשוק, זו השנה השנייה, תיקי בית ספר אורטופדיים, המיועדים לתלמידי כיתות א'-ב'. מדובר בתיק עם גב אורתופדי רך ונעים עם רשת לנידוף זיעה, כותפות איכותיות שניתן לכוונן לא רק את גודלן, אלא גם את גובהן, מחזירי אור לבטיחות בדרכים והכל במשקל של פחות מקילוגרם. לתיק שני תאים גדולים לציוד בית ספר, תא אוכל מבודד ותא קטן לטלפון, מפתחות או כרטיס רב קו. ניתן לצרף לתיק עגלת נשיאה (נמכרת בנפרד).
כמה: 219-259 שקל
איפה: בנקודות המכירה ברחבי הארץ

תיקי פלפוט אורטופדים. יח"צ,
תיקי פלפוט אורטופדים/יח"צ

מודן: תיק אורטופדי Air Flex

התיק האורטופדי של מודן כולל מערכת אוורירית המשולבת בגב קשיח, עם כריות לשכמות ולאזור הגב התחתון. הוא כולל גם כתפיות רחבות ומרופדות, שניתנות להתאמה לגובה הילד, ותחתית קשיחה בעלת 4 רגליות פלסטיק מובנות לשמירה על יציבות התיק כשהוא מנוח על הקרקע. חלוקה לשלושה תאים מרווחים. התא הקדמי עשוי מחומר עם תכונות בידוד טרמי, לאחסון אוכל. ובנוסף - שני כיסים בצידי התיק לאחסון בקבוקי שתיה. דגם זה מגיע עם מערכת גב כפולה, המאפשרות חיבור עגלת טרולי או ניתוקה בקלות.
כמה: 229 שקל
איפה: בחנויות וברשתות שמוכרות את המותג

תיק Air Flex של מודן. יח"צ,
תיק אורטופדי Air Flex (למעלה)/יח"צ
תיק אורטופדי של STEP BY STEP. יח"צ,
תיק אורטופדי Step By Step (למטה)/יח"צ

תיק קרביץ: תיק אורטופדי Step By Step

מדובר במותג אירופאי, שמתאים לתלמידי הכיתות הנמוכות. התיקים מגיעים גב אורטופדי קשיח עם כריות רכות ומוצקות לגב ןותחתית קשיחה, המאפשרת עמידה של התיק וגם מקלה על ארגון תכולתו. הפאנל האחורי בנוי על שני צירי אלומיניום ארגונומיים. הכתפיות העליונות עוזרות בתמיכת הגב ובחלוקת נטל המשקל, מבנה המאפשר התאמה מדויקת של התיק לגב התלמיד. התיק כולל שלושה תאים גדולים, תא קדמי גדול לקופסת אוכל, כיס צדדי לבקבוק, כיס פנימי לכסף קטן, ידית נשיאה מרופדת, מחזירי אור בטיחותיים ואפשרות לחיבור לעגלה. שירות מיוחד של קרביץ - אם התיק נפגם במסגרת שנת האחריות, ניתן למסור את התיק לתיקון באחד מסניפי הרשת ולקבל תיק חלופי עד שהתיק יתוקן.
כמה: 204.30 שקל
איפה: בסניפי קרביץ, בירידים ובאתר

תיק YOLO SOLO

סדרת תיקים שמיועדים לכיתות הנמוכות. הילקוט קל, במשקל קילו בלבד, עם מערכת גב אורטופדית ורצועות גב נוחות הניתנות להתאמה. לתיק שני תאים מרכזיים, ועוד תא קטן לאחסון מזון ושני כיסים בצדדים, לאחסון בקבוקי שתייה. התיק מיוצר מחומר דוחה מים, כולל בנוסף כיסוי נשלף לגשם. בסיס הילקוט קשיח ומתחבר לעגלה במידת הצורך. התיקים בסדרה זו מגיעים במידות: 31*42*19, נפח: 24.7 ליטר.
כמה: 224.25 שקל
איפה: בסניפי רשת YOLO ברחבי הארץ

תיק יולו סולו. יח"צ,
תיק יולו סולו/יח"צ

פלפוט: תיק חצי אורטופדי

לתיקים החצי אורתופדיים מערכת גב ארגונומית מרופדת, רשת תלת-ממדית לנידוף זיעה ולהרגשת קלות בנשיאת התיק, כתפיות המותאמות למבנה הגוף ואפשרות חיבול לטרולי (נמכר בנפרד). התיק כולל ארבעה תאים לחלוקה נוחה של הציוד ללימודים ושני כיסי צד לבקבוקי שתייה. יש בדגמים אלו פחות אלמנטים אורטופדיים (כמו למשל כיוונון גובה הכתפיות), הכתפיות פחות מרופדות וכך גם מערכת התמיכה של הגב. מצד שני - הדגמים הרבה יותר מגוונים ופחות ילדותיים.
כמה: 199-249 שקל
איפה: בנקודות המכירה ברחבי הארץ

תיק חצי אורטופדי של פלפוט. יח"צ,
תיק חצי אורטופדי של פלפוט/יח"צ
תיק חצי אורטופדי של פלפוט. יח"צ,
תיק חצי אורטופדי של פלפוט/יח"צ

קלגב: תיק אופנתי חצי אורטופדי XD

אין בו את כל היתרונות הבריאותיים של הדגם האורטופדי, אבל הדגם הזה מציע דגמים הרבה יותר מעניינים וקולים. תיק מותאם לתלמידי בי"ס יסודי (ג'-ו'), מגיע עם מערכת גב אורטופדית מרופדת עשויה רשת ומנדפת זיעה, המאפשרת לבחור אם לשאת על הגב או לחבר לטרולי (בתוספת תשלום). מחולק לשני תאים מרכזיים ומרווחים, המאפשרים להכיל קלסר. התא הקדמי מרווח, מתאים לקופסת אוכל (רכישה בנפרד). כיס נוסף מתאים לאביזרים וחפצים קטנים. יש גם ארגונית פנימית בכיס הקדמי ושני תאי צד. מיוצר מבד דוחה מים, ורוכסנים עמידים בפני שחיקה. מחזירי אור ממוקמים על גבי הכותפות.
כמה: 199 שקל
איפה: ברשת קרביץ, ברשתות התיקים ובחנויות מכשירי כתיבה וצעצועים

תיקי קלגב XD אופנתיים חצי אורטופדיים. סטודיו קל גב,
תיקי קלגב XD אופנתיים חצי אורטופדיים/סטודיו קל גב

אאוטדור: תיק ניתק ללפטופ חצי אורטופדי Urban

תיק ניתק עם שלוש אופציות בתיק אחד. בעזרת רוכסן ניתן לנתק בקלות בין שני חלקי התיק.התיק כולל תא מובנה ומרופד ללפטופ, שני תאים מרכזיים גדולים, תא קדמי הכולל ארגונית מובנית, שני כיסי צד למגוון שימושים. מערכת גב חצי אורתופדית, עשויה רשת מרופדת ומנדפת זיעה. התיק עשוי מבד עמיד למים. אפשר לחבר אותו להגלה (לרכישה בנפרד). לסדרה זו שני תיקים נוספים - תיק מתרחב ותיק קאלסי. הסדרה מאופיינת בדגמים צבעוניים ומיוחדים.
כמה: 269 שקל
איפה: ברשת קרביץ, ברשתות התיקים ובחנויות מכשירי כתיבה וצעצועים

OUTDOOR REVULTION ניתקים מתרחבים או קלאסים. יאיר מיוחס,
OUTDOOR REVULTION ניתקים מתרחבים או קלאסים/יאיר מיוחס

תיק YOLO PRO

גם סדרת תיקים זו מיועדת לכיתות הנמוכות, אולם מידת התיק גדולה יותר. התיק הקל שוקל קילו בלבד, עם מערכת גב אורטופדית, שני תאים מרכזיים ועוד תא מבודד לאחסון מזון, שני כיסים צדדיים אשר מותאמים לבקבוקי מים וכיס קדמי קטן נוסף. החידוש העיקרי בסדרה זו: שתי רצועות מותן עבות ויציבות עבור סגירה מותאמת באזור הגב התחתון של הילד כדי לאפשר עצמאות מלאה בנשיאה. תיק בסטייל המוצ'ילה למטיילים. התיקים בסדרה זו מגיעים במידות: 41*30*20, נפח: 25 ליטר.
כמה: 224.25 שקל
איפה: בסניפי רשת YOLO ברחבי הארץ

תיק יולו פרו. יח"צ,
תיק יולו פרו/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully