וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול השיניים שהסתבך: מטופל שאף שן לריאה; בניסיון להוציאה, נפגע קנה הנשימה

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 10:04

במהלך חודש אחד טופלו במרכז רפואי מאיר שני מקרים יוצאי דופן של מטופלים שהגיעו בעקבות שיניים שחדרו לדרכי הנשימה וגרמו לנזק שיכול לסכן את החיים שלהם

צילום החזה בה נראית השן בתוך הריאות של מ'. מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית,
צילום החזה בה נראית השן בתוך הריאות של מ'/מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית

במהלך חודש אחד טופלו במרכז רפואי מאיר שני מקרים יוצאי דופן ודרמטיים של מטופלים שהגיעו בעקבות שיניים שחדרו לדרכי הנשימה שלהם ופגעו בתפקוד של איברים פנימיים, עד כדי סכנת חיים.

המקרה הראשון, הועבר מ' למרכז רפואי מאיר בעקבות טיפול שיניים שהסתבך בו שאף שן אל תוך הריאה ובהמשך, בניסיון לשלוף את אותה שן החוצה, נוצרה דליפה מסכנת חיים של אוויר בקנה הנשימה.

ד"ר אייל רומם מנהל היחידה לרפואת ריאות פולשנית במרכז רפואי מאיר מספר "המטופל הגיע אלינו למאיר במצב סוער מאוד עם חשש אמיתי לחייו. הסברנו למשפחתו כי ללא ביצוע פעולה לחילוץ השן ותיקון הדליפה מצבו ימשיך ויתדרדר. ביחידה ביצענו פעולה מאתגרת ומורכבת לחילוץ השן -שלשמחתנו עברה בהצלחה. בהמשך טופלה הדליפה בקנה הנשימה על ידי סטנט שאיפשר לאזור להבריא" מסביר ד"ר רומם. "לאחר כחודש וחצי שמחנו להוציא את הסטנט ולראותו שב לביתו בריא ושמח".

פלטת תותבת השיניים של הגבר בשנות החמישים לחייו.. מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית,
פלטת תותבת השיניים של הגבר בשנות החמישים לחייו./מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית

"בהמשך החודש הגיע אלינו גבר באמצע שנות ה-50 לחייו עם תלונה על שיעול קל המוכתם בליחה דמית ותחושה של רשרוש בגרון" מספר ד"ר רומם. "הוא סיפר כי כשבועיים קודם לכן נפל מספסל ונחבל בראשו. המטופל אושפז במחלקת הריאות במרכז רפואי מאיר ובמסגרת בדיקה יסודית הוא עבר בדיקת סי טי בה הועלה חשד לגוף זר בקנה הנשימה" .

לאור ממצאי בדיקת הסיטי הוחלט על ביצוע ברונכוסקופיה ביחידת רפואת הריאות הפולשנית. בשיחה עם מנהל היחידה, לפני ביצוע הפרוצדורה שאל ד"ר רומם את המטופל אם במקרה היה אצל רופא שיניים בשבועות האחרונים. המטופל נזכר כי כשהוא נחבל בעת הנפילה מהספסל אכן עפה לו מהפה פלטת שיניים תותבות אך הניח שהיא הלכה לאיבוד בגינה בה נפל. למרבה הפתעתו של המטופל במהלך הפרוצדורה המורכבת נשלפה הפלטה בשלמותה מקנה הנשימה שלו - מה שהוביל לשמחה רבה מצדו הן הודות לאוויר הנשימה בו זכה והן הודות להשבת הפלטה היקרה לבעליה בשלום", סיכם ד"ר רומם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully