וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החום הגדול: זה הסימן שהגוף שלכם מתחיל בתהליך התייבשות

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 12:07

גלי החום לא מרחמים, וגם השבוע אנחנו צפויים לטמפרטורות חריגות בכל הארץ. איך תשמרו על עצמכם ועל היקרים לכם מהחום ומה חשוב מאוד לדעת במיוחד בימים האלה?

בוידאו: נתניהו אחרי שפונה לשיבא: "מרגיש טוב, ביליתי בשמש בלי כובע ומים - לא רעיון טוב"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחרי שחודש יולי האחרון הוכרז כחם ביותר בהסטוריה, נראה שאוגוסט גם הוא שובר שיאים חדשים. גלי החום הכבדים שהחלו בחודש שעבר ממשיכים גם החודש. השירות המטאורולוגי פרסם הבוקר (ראשון) עדכון לפיו לכל אורך היום צפוי גל חום קיצוני, כאשר בעמק בית שאן, למשל, הטמפרטורות עשויות לזנק לכמעט 50 מעלות; בירושלים 36 מעלות ובאילת 43. וזו רק ההתחלה של גל החום הנוכחי.

חום קיצוני שכזה מצריך גם התנהגות שונה מבחינתנו, בעיקר אם אנחנו לא מבלים את היום הלוהט בתוך חדר ממוזג. תשאלו את ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתייבש לפני כמה שבועות ונזקק לטיפול רפואי.

כך תשמרו על עצמכם, גם כשבחוץ לוהט

שתו הרבה יותר ממה שאתם שותים בדרך-כלל: הדרך הטובה ביותר למנוע התייבשות היא שתיית מים הרבה לפני שמרגישים צימאון. בן אדם ממוצע צורך בין 1.5 עד 2 ליטר נוזלים ביום אבל בימים חמים מאוד רצוי לשתות כמובן יותר: שתיית כוס-כוס וחצי של מים בכל 1-2 שעות.

ומצד שני - אל תפריזו בשתייה: שתייה יתר על המידה עלולה לגרום, במקרים נדירים, להרעלת מים המפחיתים את ריכוז המלחים והסוכרים בגוף. לכן, מומלץ לשלב יחד עם השתיה גם תזונה העשירה במלחים וסוכרים: בננה שעשירה באשלגן, מוצרי מזון מלוחים ושתייה ממותקת בסוכר (לא דיאטטית).

הולכים עם הילדים לים או לבריכה? כדאי לדעת שילדים נמצאים בסיכון מוגבר לסכנה בריאותית בימי שרב. גופם רגיש יותר לחשיפה לשמש ולהתייבשות וכשהם קטנים, הם אינם תמיד יודעים להתריע במקרה של צמא. לכן הקפידו על חבישת כובע והלבשהבביגוד מתאים. כשהולכים לים - מומלץ לרכוש עבורם בגד ים עם שרוולים ארוכים כדי למנוע כמה שניתן חשיפה ישירה של העור לשמש. בימים חמים מאוד כדאי לוודא שהילדים נמצאים כמה שפחות בחוץ.

בריכת ילדים מתנפחת. ShutterStock
ימים מסוכנים לבריכה/ShutterStock

• שימו לב לשתן: רמז לכך שאולי אתם סובלים מהתייבשות - מגיע מהשתן. אי מתן שתן של מעל 10 שעות ברציפות, או שתן כהה מאוד, יעידו על תחילת תהליך התייבשות. במקרה כזה יש להקפיד על שתיה מרובה. במקרה שעדיין נמשך מיעוט במתן שתן, יש לפנות לעזרה רפואית.

• ילדים ברכב? לא לשכוח! בימים אלו, שהם חמים מתמיד, עשו כל מאמץ אפשרי שלא להשאיר ילדים ברכב. גם אם אתם עוצרים את הרכב וקופצים לחנות לכמה דקות, קחו אתכם את הילדים. החום במכונית עשוי לטפס ולהגיע לכ-5-10 מעלות יותר מהטמפרטורות בחוץ.

• מחלות רקע? אלו הימים להישאר בבית: אם אתם חולים כרוניים, או סובלים מבעיות נשימה ובכלל אם אתם קשישים - עשו לעצמכם טובה, בימים אלו הישארו בסביבה ממוזגת וצאו מהבית רק לצרכים דחופים.

• יצאתם מהבית? מירחו קרם הגנה, ולא רק פעם אחת: לאלה מכם שחשופים לשמש, הקפידו על כיסוי ראש כל העת ועל כיסוי חלקי הגוף הרגישים: הצוואר, הגב, החזה, הבטן והכתפיים. אם אתם מבלים בים או בבריכה, מרחו קרם הגנה על כל האזורים החשופים. ובכל מקרה, אל תסתפקו במריחה חד פעמית, מירחו עצמכם פעם בשעה-שעתיים להגנה מרבית.

אימוני כושר בחוץ - עדיף לוותר: בימים חמים שכאלו עדיף לוותר על אימון כושר שלא בתוך אולם ממוזג. אבל אם בכל זאת החלטתם שחייבים לרוץ בחוץ - הקפידו ללבוש בגדי קלים עם בדים מנדפי זיעה, הקפידו למרוח קרם הגנה דוחה זיעה, חבשו כובע כהגנה נוספת מפני השמש ובאמת השתדלו לדחות את האימון לשעות הערב הפחות חמות, ואם חייבים מוקדם יותר - מצאו אזור מוצל במיוחד. כמובן שהקפידו על שתיית מים מרובה לכל אורך הפעילות וגם אחריה.

איך לזהות נמשים מחשידים: אות האזהרה שלנו מעור הגוף מגיע בצורת נמשים. אם הבחנתם בנמשים חדשים שצורתם אינה סימטרית, או שהגבולות שלהם אינם ברורים או שיש להם גוון שאינו אחיד והם בגודל יחסית גדול - אנא פנו מידית לרופא עור להמשך בדיקה לחשד של סרטן עור.

הגנו על העיניים מהשמש: משקפי שמש בימים לוהטים הם לגמרי לא רק פריט אופנה, אלא משמשים כמגן נדרש לעיניים. בחרו משקפי שמש בעלי מסנני קרינת UVA ו-UVB להגנה יעילה מהשמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully