וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד ה"ברבי בוטוקס": למה נשים צעירות מזריקות חומרים לצוואר?

ד"ר להבית אקרמן

עודכן לאחרונה: 11.8.2023 / 9:16

הסרט "ברבי" זכה להמון שבחים על התכנים הפמיניסטיים שלו, אבל במקביל הוא הצליח להצית כמה טרנדים קוסמטיים די מדאיגים. אחד הבולטים בהם הוא טיפול ל"הארכת צוואר". איך זה עובד וכמה זה מסוכן?

טריילר לסרט "ברבי"/באדיבות Tulip Entertainment

כבר שנים שהרשתות החברתיות מהוות קרקע פורה לטרנדים חדשניים, והצלחת הסרט "ברבי" הולידה טרנד אסתטי נוסף. למרות המסרים המוצגים בסרט שנחוש להראות את היופי בהזדקנות, לאחרונה תופעת ה"ברבי בוטוקס" המנסה להפוך נשים לברביות דרך הזרקת בוטוקס לשכמות כדי להאריך ולהרזות את הצוואר, נהפכה ויראלית בטיקטוק.

ד"ר להבית אקרמן, מומחית רפואת עור ויו"ר החברה לכירורגיה דרמטולוגית, מסבירה כי בטרנד הנוכחי מזריקים את החומר לשריר הטרפז. זהו שריר מרובע הנמשך מהצוואר והגב העליון ותפקידו לייצב את כל הגב העליון והשכמות. הזרקה לשריר זה יכולה להשטיח מעט את החלק העליון של הכתף שקרוב לצוואר, ועל ידי כך לייצר מראה צוואר ארוך יותר.

חלק מהנשים שעברו את הפרוצדורה ברחבי העולם על ידי רופאים פלסטיקאיים, אמרו כי הטיפול עזר וסייע להן גם בהפגת מתח ושיפור היציבה. אז נכון, ניתן להזריק בוטוקס לשריר הטרפז כחלק מטיפול בבעיות רפואיות כמו מיגרנה או ספאזם שרירי (התכווצות שרירים קיצונית), אך ההבדל נתון בכך שבמקרים אלו ההזרקה מבוצעת בגלל בעיה בריאותית ועל ידי איש מקצוע מיומן , תוך הבנה של הסיכונים ותופעות הלוואי.

העובדה שחלק גדול מההתנהגויות שלנו מושפעות מטרנדים ואופנות שאנחנו רואים בטיקטוק היא לא דבר חדש, אבל חלק מהטרנדים האלו מסוכנים ויכולים לחשוף את המטופלים לסכנות של ממש.

הזרקה של החומר ללא סיבה רפואית לשריר בעל חשיבות תפקודית גבוהה, ועל ידי רופא שאיננו איש מקצוע מהתחום יכולה לחשוף את המטופל לשלל תופעות לוואי, כולל חוסר יציבות של הצוואר והגב העליון מה שיכול להוות סכנה של ממש במידה ונדרשת פעילות של השריר הזה על מנת להגן על השלד. לדוגמה בעת עצירה פתאומית של רכב, ברכבת הרים או בפעילות ספורטיבית.

החומר שמוזרק בטיפולים הוא בוטולינום טורסין, נוירוטוקסין שמיועד להחליש שריר הנמצא בשימוש רפואי נרחב מעל ל-30 שנה, בעיקר במצבים של פגיעות נוירולוגיות ואורטופדיות שבהן יש כיווץ יתר של השרירים. בשנים האחרונות גובר השימוש בו למטרות אסתטיות כמו טיפול בקמטים וכן, בטרנד הנוכחי להארכת הצוואר.

אני ממליצה לחשוב פעמיים לפני שתבחרו לחוות טרנדים מסוג זה ברשתות החברתיות, ולתעדף את הבריאות שלכם על פני חיפזון של טרנד חולף. ואם כבר החלטתם - תבחרו ברופא מיומן להליך הנקודתי הזה.

הכותבת, ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור ואסתטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully