וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת 25 המדינות עם האנשים הכי נמוכים נחשפה. מי בפנים?

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 14:23

איזו מדינה נמצאת בראש הרשימה ומה הגובה הממוצע של נשים וגברים שם? וגם - באיזו מדינה נמצאים הגברים והנשים הכי גבוהים בעולם?

מפגש קצוות: האיש הגבוה והאיש הנמוך בעולם נפגשו לראשונה ב-2010-/רויטרס

אחרי שסקרו את כל מדינות העולם, מדענים מצאו כי יש בערך 20 סנטימטר הבדל בין הגובה הממוצע של אנשים במדינות הגבוהות בהשוואה לנמוכות ביותר.

כשמדובר במבוגרים, במדינות כמו הולנד - המדורגות כגבוהות על פני כדור הארץ - האדם הממוצע מתנשא לגובה של עד 175.62 ס"מ. אבל בקצה השני של הסקאלה, הגובה הממוצע נמוך משמעותית.

Insider ריכז דירוג של נתוני גובה ממוצעים באמצעות מסד נתונים רפואי לשנת 2020 המנוהל על ידי NCD Risk Factor Collaboration, פרויקט המקושר לאימפריאל קולג' בלונדון. הוא מפרט נתונים נפרדים עבור גבהים גברים ונשים עבור כל מדינה.

אנשים ברחוב באי טימור. ShutterStock
האנשים הכי נמוכים בעולם. טימור/ShutterStock

על פי הנתונים שנאספו, האנשים הנמוכים ביותר בעולם חיים באי טימור ששטחם 11,883 קילומטרים רבועים בדרום מזרח אסיה. ממוצע הגובה של גברים ונשים הוא 155.47 ס"מ, כאשר הגבר הטימורי הממוצע הוא בגובה של 155.47 ס"מ, בעוד שהאישה הממוצעת עומדת על 151.15 ס"מ.

כמה מדינות אחרות בדרום מזרח אסיה נכנסו גם הן לרשימה, כולל לאוס והפיליפינים, כאשר לדעת מומחים הסיבה לכך היא בגלל שאבותיהם התאימו את הקומה הקטנה יותר כדי לעמוד בחום הגבוה יחסית השורר באיזור.

הגובה הממוצע בלאוס, המדינה שהגיעה מקום שני, הוא 155.89ס"מ. גובה הגבר הממוצע עומד על 160.51 ס"מ והאישה הממוצעת עומדת על 151.26 ס"מ.

הפיליפינים, גם היא מדינה בדרום מזרח אסיה, נכנסה לרשימה, כשהיא במקום החמישי. שם הגובה הממצוע הוא 156.41 ס"מ. גובה הגבר הממוצע עומד על 163.22 ס"מ, וגובה האישה על 149.6 ס"מ.

עוד יבשות שזכו ליצוג נכבד הן אפריקה ואמריקה. במקום הרביעי למשל נמצאת גוואטמלה, שם הגובה הממוצע של נשים וגברים הוא 156.39 ס"מ. הממוצע הגברי הוא 163.4ס"מ וגובה האישה הממוצע עומד על 149.38 ס"מ. במקום 16 נמצאת פרו ובמקום 24 - הונדורס.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
רשימת 25 המדינות עם האנשים הכי נמוכים בעולם. מערכת וואלה, מערכת וואלה
רשימת 25 המדינות עם האנשים הכי נמוכים בעולם/מערכת וואלה, מערכת וואלה

מה קורה בשאר העולם ובישראל?

ומה באשר לישראל? ובכן, היא לא נכנסה לרשימת המדינות הנמוכות, אבל יש עליה נתונים מעניינים: הגובה הממצוע של נשים בישראל בשנת 2019 עמד על 162.22 נשים, גבוה הגברים הממוצע: 175.98 ס"מ והגובה הממוצע: 169.1 ס"מ.

בעשורים האחרונים קיימת ירידה מתמדת (ולעתים התייצבות) בגובהם של אנשים והיא נרשמה בכמה ממדינות אפריקה, ובהן ניגריה, רואנדה, סיירה לאון ואוגנדה. מדובר, סך הכל, בירידה ממוצעת של כ-5 סנטימטרים בגובהם של אנשים. החוקרים הבחינו בכך שהאפריקאים למשל היו גבוהים יותר עם סיומה של התקופה הקולוניאלית ביבשת, בשנות ה-60 של המאה הקודמת. סיבה אפשרית לכך היא כי בעשרות השנים שחלפו מאז, הורע מצבן של מערכות הבריאות בכמה ממדינות אפריקה. במקביל, הגיוון התזונתי בהן פחת ואילו צפיפות האוכלוסייה עלתה.

לאחרונה, אף ניכרת מגמה של ירידה בגובהם של גברים - אך לא של נשים - בכמה ממדינות מרכז אסיה, כמו אזרבייג'ן ואוזבקיסטאן. מצד שני, במדינות אחרות באסיה כמו איראן, גובהם של גברים ונשים כאחד הוסיף לצמוח לאורך השנים. גם בכמה ממדינות הים התיכון וברבות ממדינות אמריקה הלטינית גובהם של אנשים הוסיף לצמוח. נשים דרום קוריאניות וגברים איראניים נהנו מהצמיחה המשמעותית ביותר בגובהם הממוצע ב-100 השנים האחרונות.

שלא במפתיע, גברים גבוהים במיוחד - שגובהם הממוצע עולה על 181 סנטימטרים - הם גברים אירופיים, שנולדו לפני שנת 2000. המדינות שמהן הם מגיעים הן הולנד, בלגיה, אסטוניה, לטביה ודנמרק. הגברים הראויים לתואר "הגבוהים בעולם" הם הגברים ההולנדים, עם גובה ממוצע של 182.5 סנטימטרים.

כפי שראינו הגברים הנמוכים בעולם שגובהם הממוצע הוא סביב 160 סנטימטרים, מצויים במדינות מזרח טימור, תימן ולאוס. הנשים הגבוהות בעולם מתגוררות במדינות לטביה, הולנד, אסטוניה וצ'כיה וגובהן הממוצע עולה על 168 סנטימטרים.

  • עוד באותו נושא:
  • גובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully