וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכניסים את הבטן פנימה? זה מה שקורה לכם בגוף בינתיים

עודכן לאחרונה: 7.8.2023 / 7:38

לא מעט אנשים מכניסים את הבטן פנימה. מרביתם ככל הנראה בגלל שהם רוצים להיראות רזים יותר. אבל חשבתם פעם מה הפעולה הפשוטה הזו (לכאורה) עושה לכם לבריאות? כדאי שתכירו את ההשלכות

תסמונת שעון החול/fullbodyconnection

אם גם אתם התרגלתם להכניס את הבטן פנימה כדי להיראות רזים יותר, זה אולי גורם לכם באמת להיראות יותר חטובים - אבל מסתבר שיש לזה השלכות בריאותיות ממש לא טובות. מומחים מזהירים שאנשים ש"מכניסים את הבטן" יכולים לגרום לעצמם לבעיות בנשימה וכן לכאבים בירכיים, בצוואר ובגב.

התופעה הזו שנקראת גם "סינדרום שעון החול" נובעת כתוצאה מהכנסה קבועה של הבטן פנימה, אבל מסתבר ש"הכנסה של הבטן באופן רציף וכיווץ של שרירי הבטן העליונה עלולים לגרום לשינוי בתזוזות של שרירי הבטן, מה שעלול לגרום לחוסר איזון ו"סינדרום שעון החול", כך הסביר הכירופרקט אדם בראונינג.

שרירי הבטן שלנו הם בין השרירים הקשים ביותר בגוף. הם מעורבים כמעט בכל מהלך שאנו עושים, שומרים על הגוף יציב ומאוזן, מגנים על עמוד השדרה שלנו ואפילו מבטיחים שהאיברים הפנימיים שלנו יישארו היכן שהם אמורים להיות.

ישנם ארבעה גורמים עיקריים לתסמונת שעון החול. כולם מביאים לחוסר איזון בתפקוד שרירי הבטן:

1. מצבים מולדים מסוימים (כגון גסטרוסכיזיס או אומפלוצלה) שגורמים לשרירי הבטן להתפתח בצורה לא נכונה, מה שמוביל לחוסר איזון בשרירים.

2. יציבה לקויה. זה מוביל את עמוד השדרה להתרחק מהעקמומיות הרגילה שלו בצורת s, וכתוצאה מכך מתרחשים שינויים מזיקים במתח ובתפקוד של שרירי הבטן, מה שמוביל לחוסר איזון.

3. כאבים בבטן (בין אם מבעיות בקיבה, כבד או כיס מרה) יכולים גם לגרום לאדם לכיווץ מרצונו או לא רצוני את שרירי הבטן על מנת להפחית או למנוע כאב.

4. בעיות בדימוי הגוף. בעיה שרק הולכת וגוברת. אנשים שעשויים להרגיש חוסר ביטחון בגופם או שרוצים בטן שטוחה עשויים לשאוב את שרירי הבטן שלהם פנימה, כדי להשיג את המראה הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בחורה מכניסה את הבטן. Undrey, ShutterStock
בחורה מכניסה את הבטן/ShutterStock, Undrey

אז מה זה עושה?

כאשר שרירי הבטן העליונה שלנו הופכים להיות הדוקים, שרירי הבטן התחתונה הופכים להיות חלשים וחסרי שימוש, ועלולות להיות לכך השלכות רציניות. ללא קשר לסיבה - בין אם מרצון או בלתי רצוני - שאיבת הבטן מפעילה לחץ גדול יותר על הגב התחתון והצוואר. הסיבה לכך היא שהשרירים צריכים כעת לפצות על שינויים ביציבות הליבה.

מעבר ליצירה של מעין גומה מתחת לצלעות התחתונות, לסרעפת יש תפקיד קריטי בנשימה שלנו ואנחנו למעשה פוגעים בתפקוד שלה - מה שעלול לגרום לכך שנתקשה לקחת נשימה עמוקה וכך נקשה על הצלעות והריאות להתרחב.

הלחץ בתחתית מפעיל כוח גדול יותר על שרירי רצפת האגן כאשר חלל הבטן מצטמצם בנפח כאשר הבטן נשאבת פנימה. כתוצאה מכך שרירי האגן יכולים להיחלש וזה עלול לגרום לבריחת שתן בזמן שאנחנו צוחקים, משתעלים או מתעטשים.

לצד זאת, יש כוחות מוגברים המופעלים על מפרקי עמוד השדרה והאגן מכיוון ששרירי הבטן פחות מסוגלים לספוג את ההשפעה כאשר הם מתוחים.

זה הפיך

למרבה המזל, תסמונת שעון החול היא הפיכה. טיפול בחוסר האיזון השרירי באמצעות תרגילים המחזקים את כל שרירי הליבה יעזור. באופן דומה, סביר להניח שפעילויות כמו יוגה או פילאטיס יועילו להרפיית השרירים.

תסמונת שעון החול היא כנראה משהו שיתפתח לאורך תקופה ארוכה - שבועות של הכנסה עקבית של הבטן. אז אם אתם מכניסים את הבטן רק מדי פעם - לא אמורה להיות לכם בעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully