וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחממים בכלי פלסטיק במיקרוגל? אתם מסכנים את הילדים ואת עצמכם

עודכן לאחרונה: 7.8.2023 / 13:59

רק שלוש דקות במיקרוגל יכולות לשחרר מיליארדי ננו-חלקיקים שעלולים לפגוע בתינוקות שלכם, וגם בכם. ככה זה קורה

ככה מנקים את הפילטר של המיקרוגל/mamasknowbest

מחקר חדש עשוי לגרום לכם לחשוב פעמיים, אם לא להפסיק, להכניס כלי פלסטיק למיקרוגל. חוקרים מאוניברסיטת נברסקה-לינקולן מצאו כי מיכלי פלסטיק של מזון לתינוקות במיקרוגל שיחררו חלקיקי מיקרו או ננו-פלסטיק וקטנים יותר.

המחקר שפורסם בכתב העת Environmental Science & Technology נערך על ידי חוקרים שביקשו לבדוק, על סמך תוצאות מחקרים אחרים שהראו כי בקבוקי פלסטיק לתינוקות מוציאים חלקיקים לפורמולה, כמה פלסטיק משתחרר למזון תינוקות במיקרוגל. מסתבר שמספיק כדי להדאיג כל הורה.

הצוות מצא שחימום מזון לתינוקות במיכל פלסטיק במיקרוגל שיחרר יותר מ-4 מיליון חלקיקי מיקרו-פלסטיק ויותר מ-2 מיליארד חלקיקים ננו-פלסטיקיים לסנטימטר רבוע בשלוש דקות.

קריאת השכמה להורים

"כשאנחנו אוכלים מזונות ספציפיים, אנחנו בדרך כלל מודעים או יש לנו מושג לגבי התוכן הקלורי שלהם, רמות הסוכר, חומרים מזינים אחרים", אמרו החוקרים. "אנחנו מאמינים שחשוב לא פחות שנהיה מודעים למספר חלקיקי הפלסטיק המצויים במזון שלנו".

ההשפעות הבריאותיות של כל זה אינן ברורות, אבל כדי לעזור להבין את זה, החוקרים חשפו רקמות מתאי כליות של תינוקות לחלקיקי הפלסטיק, וגילו שרק 23% מהתאים שעמדו בפני מנה גדולה של חלקיקים שרדו.

קופסאות פלסטיק מלאות באוכל. ShutterStock
קופסאות פלסטיק מלאות באוכל/ShutterStock

"צריך להיות קריאת השכמה"

על פי מחקרי עבר סכנת הזיהום מהפלסטיק קשורה לעלייה במספר מחלות, כולל סרטן. בעוד שקיימות קופסאות פלסטיק שמסומנות כבטוחות לשימוש במיקרוגל, מומחים מדגישים כי עליכם לחפש את המדבקות עליהן כתוב "לא מכיל "BPA (או ביספנול A). מדובר על חומר כימי תעשייתי המשמש לייצור פריטים מפלסטיק כמו בקבוקי שתיה לתינוקות ואפילו מוצצים. החומר הזה מהווה סיכון לבני אדם כשהוא זולג למזון ולמשקאות שאנחנו צורכים דרך מוצרי הפלסטיק שמכילים אותם. חשיפה ל-BPA דווחה ככזו שיכולה לגרום לבעיות בפוריות, עלייה בלחץ הדם, סרטן והשמנה.

"אפילו מחקר אחד זה צריך להיות קריאת השכמה - לא רק להורים טריים אלא ל-FDA", אמרה ג'ודית אנק, מנהלת אזורית לשעבר של EPA ונשיאת קבוצת ההסברה Beyond Plastics. "הם צריכים להיות הרבה יותר פרואקטיביים". פלסטיק מורכב מפולימרים מעורבים בכימיקלים שונים כדי לעזור להם להישאר בכל צורה שהם יוצקים אליה. פעולת המיקרוגל, באמצעות חום ופירוק באמצעות הידרוליזה - פיצול מולקולות לחלקים קטנים יותר על ידי הוספת מים - יוצרת סדקים קטנים, משחררת חלקיקי פלסטיק מיקרוסקופיים וכן כימיקלים שמחזיקים אותם יחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully