וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני החליט להתנדב במד"א לאחר שאיבד את אחיו בנסיבות טראגיות

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 8:33

אחרי שאחיו הגדול נפטר בנסיבות טראגיות בדירתו, בני גוסטאפסון החליט שהייעוד שלו בחיים הוא לעבוד על אמבולנס ולעזור לאנשים. את חופשת הקיץ מלימודיו בקולג' בוויסקונסין עשה בתל-אביב, כשהוא מתנדב במד"א, במסגרת תוכנית מד"א חו"ל שמביאה לישראל מאות מתנדבים צעירים

בני גוסטאפסון. באדיבות המצולם, באדיבות המצולמים
"חשוב לי לעזור לאנשים כי המוות של אחי היה מיותר". בני גוסטאפסון/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולם
"הרגשתי שבעבודה על אמבולנס אני יכול למנוע מוות מיותר. אם מישהו היה עוזר לאחי, אולי הוא היה היום בחיים"

בני גוסטאפסון (20), צעיר יהודי מוויסקונסין, החליט להגיע לישראל ולהתנדב במסגרת תכנית מד"א חו"ל - לאחר שחווה אסון משפחתי. אחיו, הגדול ג'ק, שנזקק לעזרה רפואית דחופה, נמצא מת בדירתו והוא רק בן 20.

"הרגשתי שבעבודה על אמבולנס אני יכול למנוע מוות מיותר. אם מישהו היה עוזר לאחי, אולי הוא היה היום בחיים", אומר בני. "זאת הייתה סיבה מרכזית לעלות על אמבולנס ולעזור לאנשים. חשוב לי לעזור לאנשים כי המוות של אחי היה מיותר".

גוסטאפסון החל להתנדב ככח עזר מסייע בצוות האמבולנסים של שירותי החירום העירוניים בעיר מגוריו, מדיסון, במקביל ללימודיו בקולג' המקומי. ניצני הרומן שלו עם מד"א החלו כבר במהלך ביקורו הראשון בישראל במסגרת ארגון תגלית לפני מספר שנים, כשמע לראשונה על תכנית מד"א חו"ל. "כבר אז ידעתי שאני לישראל חוזר", הוא אומר.

ואכן, לפני כחודשיים חזר בני גוסטאפסון לישראל במטרה להתנדב למשך הקיץ באמבולנסים של מד"א. במהלך המשמרות שעשה בתחנת מד"א בת"א, בני סייע, בין השאר, להומלסים, עזר לצעירים שנפצעו בקטטות רחוב וטיפל באדם שאיבד דם רב בעקבות תאונת דרכים קשה.

בני גוסטאפסון ואחיו. באדיבות המצולם, באדיבות המצולמים
"אם מישהו היה עוזר לאחי, אולי הוא היה היום בחיים". בני גוסטאפסון (מימין) עם אחיו ג'ק ז"ל/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולם

400 צעירים מחו"ל שהתנדבו במד"א

"יום אחד אני מקווה להפוך לפראמדיק", הוא אומר, "ההתנסות על האמבולנס בישראל נתנה לי כלים חדשים שישמשו אותי גם בעבודה שלי עם שירותי החירום של וויסקונסין. לאחר שסיים תקופת התנדבות של חמישה שבועות, חזר גוסטאפסון לאחרונה לביתו בארצות-הברית.

בני גוסטאפסון הוא לא היחיד שתורם מזמנו ומגיע ממדינה זרה להתנדב במד"א. כ-400 צעירים יהודים מכל העולם הגיעו עד כה כדי להתנדב באמבולנסים בתחנות מד"א לאחר שעברו הכשרה מתאימה. הפרויקט הזה מנוהל על-ידי מד"א חו"ל, במשותף עם 'החוויה הישראלית', חברת הבת לחינוך של הסוכנות היהודית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בני גוסטאפסון. באדיבות המצולם, באדיבות המצולמים
"מקווה להפוך לפראמדיק". בני גוסטאפסון במדי שירותי החירום העירוניים במדיסון, וויסקונסין/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולם

"תכנית מד"א חו"ל מאפשרת למתנדבים יהודים מכל העולם להכיר את החברה הישראלית מבפנים באמצעות הגשת עזרה ראשונה והצלת חיים במרכז ובפריפריה", אומר אבנר לש, מנכ"ל חברת 'החוויה הישראלית'. "מד"א חו"ל היא אחת מתכניות הדגל של החוויה הישראלית, חברת התיירות החינוכית המובילה בישראל, שמטרתן להעמיק את ההיכרות של עשרות אלפי צעירים יהודים מהתפוצות עם מדינת ישראל".

"מתנדבי מד"א חו"ל מגיעים לישראל לצורך הצלת חיים כחלק בלתי נפרד מצוותי האמבולנסים", מוסיף ד"ר אלי יפה, סמנכ"ל קהילה במד"א. "מעבר לניסיון המקצועי ולקורס האיכותי שהם לומדים מהפראמדיקים של מד"א, הם סופגים את ערכי ההתנדבות והערבות ההדדית. אנו תקווה שערכים אלה יעצבו את חייהם בהמשך דרכם ושהם יישארו מחוברים למדינת ישראל ולקהילה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully