וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסימנים המקדימים שמגיעים כמה ימים לפני התקף לב

פרופ' יהודה אדלר

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 12:24

כולם מכירים את הסימן של כאבים בחזה, אבל האמת היא שיש עוד לא מעט סימנים שיכולים להתריע שאתם לקראת או אפילו במהלך התקף לב. קרדיולוג נותן את הדגלים האדומים

כאב בטן. ShutterStock
מה הדגל האדום?/ShutterStock

אמנם ידוע היטב שבעיות כמו לחץ דם גבוה, סוכרת, עישון, השמנה ולא מספיק פעילות גופנית הם גורמי סיכון להתקף לב, אך אנשים רבים עשויים שלא לדעת את הסימנים המוקדמים כדי לדעת אם אירוע לבבי בדרך. חשוב לדעת כי יש תסמינים ייעודיים שמתרחשים בימים ובשבועות שלפני התקף לב שיכולים להיות דגל אדום.

בהתהוות של התקף לב יש שלבים מקדימים. העורק נחסם מיתר שומנים או סוכרים או כדוריות לבנות, ולמעשה בשלבים הראשונים הוא לעולם לא יהיה חסום לגמרי. זה נגרם מהסיבות הידועות לכולנו - השמנה, לחץ דם גבוה, סוכרת, עישון ועוד. בשלבים האלו, של חסימה ראשונית, האדם לא מרגיש כלום. אבל ככל שה"פלאק", החומר החוסם, מתקדם, מתחילים להרגיש תסמונת תעוקתית.

אישה מתקשה לנשום ומחזיקה את החזה. ShutterStock
אישה מתקשה לנשום ומחזיקה את החזה/ShutterStock

סימנים מקדימים להתקף לב

"חשוב מאוד שלא להתעלם מהתסמינים האלו. הם מופיעים כמעט בכל מקרה של התקף לב"

דופק מהיר: מדובר בדופק מהיר שמתרחש אם אדם מתרגז באופן קיצוני, או עולה במדרגות. זה קורה כי הלב רוצה יותר חמצן, יותר מזון, אבל בעורק יש חסימה שמונעת את הזרימה הנחוצה. לא מדובר בהתקף לב, כי יש עדיין זרימת דם ללב, אבל כן יורגשו כל התסמינים האלו - וגם אחרים.

כאבים לא ברורים: התעוקה המפורסמת בחזה, לא חייבת להיות מורגשת בחזה, אלא גם בידיים, בבטן או בגב. הגיעו אלי לא מעט אנשים עם כאבים בלסת התחתונה או עם צרבת, ומיד שלחתי אותם לבדיקה והתברר שהם היו על סף התקף לב

קוצר נשימה: קוצר נשימה הוא אחד התסמינים היותר שכיחים. אדם עולה במדרגות קומה אחת ונגמר לא האוויר.

דפיקות לב חזקות: גם דפיקות לב חזקות יכולות להעיד על חסימת עורקים, וגם הזעות מפעילות מינימלית.

חולשה ובחילות: חולשה כללית ללא הסבר יכולה להעיד על חסימה בעורקים, כמו גם בחילות לא מוסברות.

חשוב מאוד שלא להתעלם מהתסמינים האלו. הם מופיעים כמעט בכל מקרה של התקף לב. אני תמיד מדבר עם חולה שעבר התקף, ופתאום נזכר שבשבועיים שלפני לא הרגיש טוב. חייבים להגיע לבדיקה קרדיולוגית כי אם מזניחים, וההתקף מתרחש, שריר הלב כבר נפגע ואי אפשר לתקן את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully