וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה שני הדברים החשובים שמנגו עושה לבריאות שלכם

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 7:43

מנגו הוא פרי טעים מאוד וגם בריא מאוד. שני מחקרים חדשים מצאו את היתרונות הבריאותיים הפחות ידועים של הפרי

מנגו. ShutterStock
מנגו/ShutterStock

אנשים אוהבים את הטעם הטרופי המתוק של המנגו, וזו הסיבה שמדובר האחד הפירות הפופולריים ביותר בעולם. שני מחקרים חדשים נותנים כעת עוד יותר סיבות לאהוב מנגו, ומראים שהפרי עשוי להפחית את הסיכון לבעיות כלי דם תוך שיפור רמות נוגדי החמצון במבוגרים הסובלים מעודף משקל והשמנת יתר.

"מנגו תורם מגוון של חומרים מזינים, פיטוכימיקלים ותרכובות ביו-אקטיביות לתזונה - כולל 50 אחוז מהערך היומי של ויטמין C, 15 אחוז מהכמות של חומצה פולית ו-15 אחוז מכמות הנחושת, ומנגו הוא גם מקור עיקרי לתרכובת הביו-אקטיבית מנגפרין", אומר ד"ר מי יאנג הונג, החוקר הראשי של המחקרים מבית הספר למדעי הפעילות הגופנית והתזונה במכללה לבריאות ושירותי אנוש באוניברסיטת סן דייגו סטייט, בהודעה לתקשורת. "סביר להניח שהמטריקס הייחודי של ויטמינים ותרכובות ביו-אקטיביות פועלות יחדיו, שהביאה לממצאים שלנו".

יותר מ-20 ויטמינים ומינרלים שונים בשלושת רבעי כוס בלבד

שני המחקרים חקרו את אותם 27 משתתפים במהלך 28 שבועות, מתוכם 16 גברים ו-11 נשים. הם חולקו לשתי קבוצות ונאמר להם לאכול חטיף מנגו של 100 קלוריות (כוס אחת) או חטיף של 100 קלוריות של עוגיות דלות שומן במשך 12 שבועות, כחלק מאורח חיים ודפוסי אכילה בריאים יחסית. לאחר 12 השבועות הראשונים, המשתתפים לקחו הפסקה של ארבעה שבועות לפני שהחליפו קבוצות ואכילו את החטיף שלא בחרו בתחילה במשך 12 שבועות נוספים. במהלך כל תקופת בדיקה, המשתתפים נתנו דגימות דם בצום בשבוע הרביעי ובשבוע 12.

בהשוואה לעוגיות דלות השומן, מנגו שיפר באופן משמעותי שני סמנים של עקה חמצונית, הפחית ביעילות את מולקולת ההדבקה של תאי כלי דם-1 (VCAM-1) והגביר את נוכחות האנזים סופראוקסיד דיסמוטאז (SOD). המחקר השני הראה עלייה בגלוטתיון פרוקסידאז (GPX), אנזים נוגד חמצון חזק.

אז נכון, הגיוני שבחירה בפירות שלמים על פני עוגיות (גם אם הם דלות שומן), תניב סמנים ביולוגיים טובים יותר. אבל מנגו מכיל פרופיל תזונתי מרשים, המספק יותר מ-20 ויטמינים ומינרלים שונים בשלושת רבעי כוס בלבד.

"מחלות כלי דם כוללות שבץ מוחי, שהם גורם המוות השלישי בשכיחותו בארה"ב. עזרה לאמריקאים למצוא פתרונות ראשונים במזון להפחתת סיכונים, כמו הכללת יותר פירות, כמו מנגו, בתזונה, היא קריטית כדי להפוך את המגמות הללו ולשפר את בריאות הציבור", מוסיף יאנג הונג.

הממצאים הוצגו ב- Nutrition 2023, הכנס השנתי של האגודה האמריקאית לתזונה. ולא פחות חשוב לציין - שני המחקרים קיבלו מימון מהמועצה הלאומית למנגו.

  • עוד באותו נושא:
  • מנגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully