וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכים לים או לבריכה? "מצופים לילדים הם מסוכנים והנה ההוכחה לכך"

31.7.2023 / 0:01

סרטון ויראלי של ילדה עם מצופים קופצת למים וישר טובעת מעורר סערה ברשת, עם רבים הקוראים להורים להפסיק לשים על ילדיהם מצופים בהנחה שזה יציל אותם מטביעה

ילדה נזרקה למים עם מצופים - הם צפו והיא שקעה/Instagram/KatyaIleri

אם מצופים אינם בטוחים עוד אז מה כן? בתה הקטנה של קטיה אילרי רק רצתה לשחות לצד האחים שלה ואביה. כל המשפחה הטורקית קפצה מהסירה למי הים הכחולים העמוקים כשהילדה הקטנה מצוייידת במצופים. אולם, בסרטון המפחיד ששותף ברשת ניתן לראות עד כמה המצופים לא יעילים במניעת טביעה.

"סיכום קטן של החופשה של היום", כתבה קטיה לצד הסרטון באינסטגרם. בקטע נראה גבר מחזיק בילדה הקטנה על מעקה של סירה גדולה, כשעל זרועותיה מצופים. הגבר נותן לה נשיקה קטנה על הלחי ואז משליך אותה למים, מתוך מחשבה שהיא מוגנת, אולם כשהיא פוגעת במים, הילדה הקטנה מרימה את ידיה למעלה והמצופים מחליקים לה מהידיים. הקטע מסתיים כשהילדה המסכנה נראית טובעת כששני המצופים נותרים מעל פני המים.

ככה זה נראה

הסרטון של קטיה הפך במהירות לוויראלי עם למעלה מ-90 מיליון צפיות. לאנשים היה הרבה מה לומר על הסכנה המוצגת בסרטון. חלקם היו מזועזעים מכמה טיפשים היו ההורים שלא ראו כמה זה מסוכן מה שהם עושים - ואחרים הביעו דאגה לשלומה של הילדה הקטנה. "לעולם אל תשתמשו במצופי זרוע לילדים. לעולם לא", כתב אחד ואחר הוסיף: "דוגמה מושלמת לעיצוב מוצר שהולך ומחמיר עם השנים. כשהייתי ילד, מצופים היו משתילים את עצמם על הזרוע שלך". "איך הוא לא ראה את זה מגיע? ברצינות, WTF? כל כך חסר אחריות", כתב אדם שלישי ואחר הוסיף: "אני לא מוצא את הסרטון הזה מצחיק! זה נורא. איזה מין הורה זה?!".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

על רקע התגובות הקשות, קטיה שיתפה סרטון נוסף בו הילדה מוצגת שוחה בבטחה. היא הוסיפה שבתה יודעת לשחות ומכירה היטב את הים הגדול מאחר שהם גרים על החוף. היא אמרה שהילדה התעקשה לקפוץ מהסירה כדי להצטרף לאחיה. היא גם הוסיפה שהמצופים נפלו מכיוון שזרועותיה של הילדה הקטנה היו חלקות עקב קרם ההגנה.

עוד בנושא:
מאיזה גיל מותר להשאיר ילד במים לבד?

טרנד הקיץ שעלול להיות מלכודת מוות לתינוקות שלכם

והנה ההוכחה שהיא בסדר:

מדריכת שחייה מזהירה: המצופים הם הדבר הכי גרוע שאתם עושים לילד שלכם

בעוד שרבים מאיתנו בילינו את הקיץ בילדותנו עם זוג מצופים על הזרועות, הקונצנזוס המודרני של מדריכי שחייה לגבי מצופים הוא שהם לא בטוחים ולא מועילים. לפי המומחים ב-Little Fish Swim School, מצופים יכולים לעכב את התקדמות השחייה של ילדים ואפילו להיות מסוכנים. "שימוש במצופים מעמיד את גופו של הילד במצב אנכי שאינו המיקום הנכון ללימוד שחייה", נכתב באתר.

נוכחותם של אמצעי ציפה יוצרת גם תחושת ביטחון מזויפת אצל ילדים ומבוגרים. "ילדים מאמינים שהם יכולים לשחות איתם לבד ואז הופכים תלויים בהם". בנוסף, מבוגרים עשויים לחשוב שילדיהם בטוחים עם מצופים ולא יפקחו עליהם היטב.

בנוסף, מצופים אינם חסינים בפני תקלות. "הם יכולים להחליק בקלות, להתרוקן מאוויר, או שהילד שלכם יכול להסתבך בהם ולהיתקע, בלי יכולת להרים את עצמו בחזרה מעל פני המים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully