וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תענית כפולה: זה מה שצריך לעשות כדי לשרוד את צום ט' באב השנה

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 8:12

צום אמור להיות תענית, אבל במזג האוויר הנוכחי מדובר באתגר לא פשוט. אז מה חייבים לעשות לפני תחילת הצום ומה בסופו?

גל חום. ShutterStock
גל חום/ShutterStock

ט' באב, היום התשיעי של חודש אב, הוא יום של תפילה וצום המנציח חמישה אסונות גדולים, הכוללים את חורבן בית המקדש הראשון והשני. על אף העובדה שתענית היא חלק מהעניין בצום, עדיין אפשר לנקוט בכמה צעדים פשוטים שיהפכו את החוויה לנסבלת יותר.

עבור מי שצם ביום זה, מדובר במשימה לא פשוטה שכן מדובר בתקופה החמה ביותר בשנה. הסכנה העיקרית בצום ט' באב היא כמובן התייבשות, מזג האוויר החם והמחסור בנוזלים עלולים להשפיע לרעה על הגוף אם לא נערכים מראש כראוי.

מזג האוויר בט' באב השנה צפוי להיות חם מאוד עם טמפרטורות של קרוב ל-40 מעלות בכל הארץ. על מנת להימנע מאובדן מיותר של נוזלים רצוי להימנע ככל האפשר משהייה בחום ומחשיפה לקרני השמש, בטח ובטח להינע מפעילות גופנית. חשיפה כזו, עלולה להגביר אובדן נוזלים דרך הזעה ובכך להחמיר את ההתייבשות.

סלט שעועית עם גבינת לבנה עבור סוגת. נמרוד סונדרס
סלט שעועית עם גבינת לבנה עבור סוגת/נמרוד סונדרס

מה לאכול לפני הצום?

צום תשעה באב יחל בערב ה-26 ביולי ויסתיים יום למחרת בערב ה-27 ביולי עם צאת הכוכבים, סך הכל כ-25 שעות של צום. אבל עוד לפני הארוחה המפסקת, חשוב להכין את הגוף תזונתית לאורך כל היום. בשעות שלקראת הצום רצוי לאכול במנות קטנות ולהקפיד לצרוך את כל אבות המזון באופן מאוזן.

נסו להקפיד שהפחמימות בארוחות שלכם יהיו מורכבות - כמו קטניות, פסטה מלאה או אורז מלא - שכן הן יספקו לכם אנרגיה לזמן ארוך יותר לעומת פחמימות פשוטות. מומלץ גם לאכול יותר פחמימות מהרגיל, ובמקביל לא לוותר על מקורות איכותיים לחלבון כמו טופו או חזה עוף. מומלץ גם להרבות באכילת ירקות בסמוך לצום. מלבד ויטמינים ומינרלים, הירקות עשירים גם בסיבים תזונתיים התורמים להארכת תחושת השובע.

בארוחה שלפני הצום הימנעו ממזונות מטוגנים, משום שארוחה עשירה בשומנים מקשה על העיכול ועלולה לגרום לתחושת אי נוחות. נסו להימנע גם מאכילת מזונות חריפים, מלוחים ומתובלים מדי, שעלולים לגרום לתחושת צמא במהלך הצום.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מה רצוי לעשות בסוף הצום

גם החזרה לאכילה במהלך שבירת הצום צריכה להיעשות בהדרגה. רצוי להתחיל בשתייה פושרת עם פחמימה, כמו למשל פרוסת עוגה או לחם. לאחר כשעה רצוי לאכול ארוחה קלה. גם כאן כמו בארוחה המפסקת, יש עדיפות למנות קטנות על פני ארוחה גדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully