וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטן ב-90% מהקוצב שאתם תקבלו, ולא בסל: זה קוצב הלב שהושתל בראש הממשלה

דורון קופרשטין

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 8:44

הוא קטן הרבה יותר מקוצבי הלב הקיימים, גודלו 2.5 ס"מ ונראה כמו קליע של אקדח. אין לו בכלל אלקטרודות המקשרות בין הלב לקוצב, והוא כלל לא נמצאת בסל הבריאות. בחו"ל עלותו - מעל ל-50 אלף שקלים. זהו קוצב הלב שהושתל בגופו של ראש הממשלה

בווידאו: הרופאים בשיבא מודים: נתניהו הובא בשבוע שעבר למיון עם הפרעה בלב/דוברות בית חולים שיבא

עכשיו מתברר שהקוצב שהושתל בליבו של ראש הממשלה הלילה בבית החולים שיבא, הוא לא קוצב הלב הסטנדרטי שמושתל לכלל החולים שזקוקים לו.

מדובר בקוצב לב בשם MICRA, שמיוצר על-ידי חברת מדטרוניק, ונחשב לרולס רויס של קוצבי הלב בארץ ובעולם.

מדובר בקפסולת קיצוב זעירה בגודל של 2.5 ס"מ, הקטנה ב-90% מקוצב לב רגיל, ומושתלת ישירות בלב באמצעות צנתור ורידי פשוט דרך וריד המפשעה, ללא ניתוח, ללא יצירת כיס כירורגי בחזה וללא כל אלקטרודות.

קוצב לב מדטרוניק. מדטרוניק,
קוצב לב מדטרוניק/מדטרוניק
קוצב לב מדטרוניק. מדטרוניק,
קוצב לב מדטרוניק/מדטרוניק

הקפסולה מתפקדת כיחידת קיצוב עצמאית, ללא התקנים נוספים בגוף, לעומת קוצבי הלב הרגילים הנמצאים בשימוש כיום, הדורשים שימוש באלקטרודות המקשרות בין הלב לקוצב.

המשמעות של השתלת קפסולת ה-MICRA היא צמצום משמעותי של הסיבוכים הכרוכים בהשתלת קוצב לב סטנדרטי, סיבוכים שיכולים להתבטא בזיהומים או חסימה ורידית. בנוסף, מבחינת ויזואלית, למטופל יוצא מחדר הצנתורים ללא חתכים או בליטות באזור בית החזה או כל עדות חיצונית לכך שהמטופל נושא קוצב לב.

באוגוסט 2021 נכתבו לראשונה הנחיות על ידי האיגוד הקרדיולוגי האירופאי (ה-ESC), בנושא Leadless Pacemakers, הקטגוריה אליה משתייכת ה-MICRA של מדטרוניק. בהנחיות אלו, ציינו מובילי הדעה באיגוד את אוכלוסיות המטופלים המתאימות להשתלת קוצב Leadless כדוגמת ה-Micra. בדיוני הרחבת הסל הקרובים תנסה מדטרוניק להכניס לסל הבריאות את הקוצב המשוכלל להתוויות המתאימות עליהן המליץ האיגוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully