וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאן במקסימום: כך אתם והילדים תיהנו יותר במהלך בילוי בגינה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 8:01

בילוי עם הילדים בגינת השעשועים יכול להיות הרבה יותר נחמד ממה שאתם חושבים, אם רק תדעו מה לעשות ומה יכול לעזור לכם

זוג הורים עם ילדה על נדנדה. ShutterStock
אם הייתם עייפים, היה לכם כוח להשתולל ולטפס על מתקנים?/ShutterStock

על פניו, נראה שהליכה לגינה היא פתרון מושלם להורים וילדים. יש תעסוקה מותאמת גיל, יש ספסלים לנוח, צל, מרחב להתרוצץ. אז מדוע בילוי שכזה יכול בקלות להפוך להיות מתיש ומתסכל גם לכם וגם לילדים? טוב ששאלתם.

עייפות יתר, רעב, סתם מצב רוח לא טוב, שעמום וגם חוסר סבלנות שלכם - כל אלה יכולים לגרום לכך שלא יהיה כל כך כיף בגינת השעשועים וכל מה שתרצו זה לחזור הביתה כמה שיותר מהר. גם הילד יכול להתלונן ולא למצות את הפוטנציאל שבבילוי בגינה ואז כולכם תצאו מופסדים. אז מה יכול לשפר את הבילוי בגינה? הנה כמה דברים שתוכלו לדאוג להם מראש:

לא להגיע לבד

במידת האפשר, הגיעו לגינה עם אבא, סבתא, דוד או חברה שלכם. אתם תרגישו יותר ביטחון כשיהיה עוד "מבוגר אחראי" איתכם, יהיה לכם עם מי לדבר ולילד יכול להיות יותר כיף כשיגיע מישהו אנרגיות רק בשבילו. בנוסף, אתם יכולים לקבוע עם חברים מהגן, שכנים וכדומה כדי שלילדים יהיה עם מי לשחק וכך תגדילו את הסיכוי שיהיה להם נחמד יותר בגינה.

לדאוג לנשנושים לפני שמגיעים

ילד רעב לא ייהנה. מכיוון שלהסתובב עם אוכל בגינת השעשועים זה big no no, דאגו שהילד שלכם אוכל לפני שאתם מגיעים לגינה, או על ספסל הרחק מהמתקנים, ומקבל מספיק אנרגיה ושובע כדי לשחק בהנאה.

זוג הורים עם ילדה על נדנדה. ShutterStock
הבחנתם שהילד כבר מיצה, עייף, רעב, פשוט רוצה זמן אחד על אחד איתכם בבית? תחתכו בזמן/ShutterStock

להצטייד במשחקים מהבית

אם אתם חוששים שהילד לא יעלה על מתקנים מכל סיבה שהיא (חסר ביטחון, קטן מדי וכו'), הביאו אתכם צעצועים מהבית שכיף לשחק בהם בחוץ: כדור, בימבה או גירים לצייר על הרצפה. מומלץ להביא גם משטח שתוכלו לפרוש בגינה כדי שתוכלו לשבת ולשחק עם הילד, והוא יהווה סביבה בטוחה עבורו.
להצטייד בתכשיר דוחה יתושים. לא כיף להיעקץ וזה ממש יכול לשבש את ההנאה בגינה. אם אתם הורים לילדים שנוטים להיעקץ (ובגינות היתושים אוהבים לחגוג), דאגו מראש למרוח אותם בתכשיר דוחה יתושים או ענדו להם צמיד ייעודי, ובכך לפחות תלונות על גירודים תוכלו לחסוך.

לוודא שהילד לא עייף

אם הייתם עייפים, היה לכם כוח להשתולל ולטפס על מתקנים? כנראה שלא, וגם לילדים עייפים אין חשק. אל תלכו לגינה אם הילד שלכם עייף מדי או שתדאגו לתזמן את הבילוי ישר אחרי שינת הבוקר או הצהריים.

לוודא שהחיתול יבש

ילדים שעדיין עם חיתולים יכולים לנוע בחוסר נעימות כשהחיתול שלהם ספוג בפיפי (שלא לדבר על קקי). דאגו להם לחיתול יבש, גם אם זה אומר להחליף להם בחוסר נוחות בגינה, כדי שיוכלו לשחק בחופשיות ועם תחושה נקייה.

לדעת לחתוך בזמן

הבחנתם שהילד כבר מיצה, עייף, רעב, פשוט רוצה זמן אחד על אחד איתכם בבית? תחתכו בזמן, גם אם זה אומר לחזור הביתה הרבה יותר מוקדם ממה שתכננתם.

לבחור בגינה לא עמוסה מדי

אם יהיה לכם יותר קל בגינה קטנה ומגודרת, אליה לא מגיעים הרבה ילדים - בחרו ללכת אליה. גינות עמוסות בילדים עלולות להיות מאיימות עבור ילדים מסוימים וההנאה שלהם תיפגם. מאחר שאתם מכירים אותם הכי טוב, בחרו עבורם (ועבורכם) את המקום הכי טוב לבלות בו את הזמן המשותף שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
זוג הורים עם ילדה על נדנדה. ShutterStock
גינות עמוסות בילדים עלולות להיות מאיימות עבור ילדים מסוימים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully