וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגים לקטנטנים: מה יכול לעזור לילדים לשתף פעולה ולהתמיד?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 9:48

כיף כשהילדים נהנים ללכת לחוג ולומדים דברים חדשים, אבל לא תמיד הכל הולך חלק. כך תוכלו לגרום לזה להצליח

ילדים בחוג כדורגל. ShutterStock
ילדים יודעים להגיד מה הם רוצים, אפילו בגיל צעיר/ShutterStock

בלט, מוזיקה, אמנות, כדורגל, ג'ודו - איך הילדים שלכם ירצו להעביר שעה בשבוע? חוגים לילדים הם דרך נפלאה להעשיר את הידע, להקנות ערכים כמו התמדה והשקעה וללמד על הצלחה, אתגרים וגם כשלון. כשהורים רושמים את הילד שלהם לחוגים בפעמים הראשונות, הם מתמודדים לעתים עם סירוב של הילד להיכנס לחוג אף שהביע רצון להירשם אליו, קושי להיפרד בכניסה או התנהגות לא ראויה תוך כדי החוג.

מה תוכלו לעשות כדי להביא את הילד שלכם לאהוב את החוג, לממש את הפוטנציאל שלו במהלכו ולהתמיד בו? הנה כמה המלצות שכדאי לכם לאמץ:

שאלו את הילד איזה חוג הוא מעדיף

נשמע טריוויאלי, נכון? אז זהו, שהורים לפעמים מפספסים את השלב הזה. ילדים יודעים להגיד מה הם רוצים, אפילו בגיל צעיר, אז כדאי שתבדקו עם הילד שלכם איזה חוג הוא מעדיף לפני שתחליטו עבורו.

רשמו את הילד עם עוד חברים

פרצופים מוכרים שהילד שלכם יראה בחוג יעזרו לו לשתף יותר פעולה. יהיה לו יותר קל להיכנס ולהיפרד מכם כשהוא ילך לחוג ביחד עם חברים, תיווצר לו חוויה משותפת עם אותם חברים והקשרים ביניהם יתחזקו סביב ההליכה המשותפת לחוג. כאשר יהיה לאחד יותר קשה לשחרר (מכם או מיום לא טוב שעובר עליו) עצם הימצאותם של חברים באזור תקל על הסיטואציה ותאפשר לו להרפות או להירגע מהר יותר.

ילדות רוקדות בחוג בלט. ShutterStock
פרצופים מוכרים שהילד שלכם יראה בחוג יעזרו לו לשתף יותר פעולה/ShutterStock

אל תבחרו בחוג שמתחיל מאוחר מדי

ככל שהילד צעיר יותר, עדיף לבחור בחוג שמתחיל ממש אחרי הגן. אם תבחרו בחוג שמתחיל בשעה מאוחרת ותצטרכו "לשרוף" זמן עד שהוא מתחיל, יתכן והילד שלכם יתעייף או ייעשה רעב ואז לא יהיה פנוי בכלל להתרכז וליהנות בשום פעילות.

אם צריך, העדיפו חוג בשיתוף ההורים

ישנם חוגים בשיתוף ההורים. כלומר, אתם לא תשבו על הספסל בחוץ ותחכו שהילד יסיים את החוג, אלא תהיו שם ממש איתו. לא בטלפון, לא בשיחות עם הורים אחרים - איתו. זה יצריך מכם מאמץ מסוים אבל יתכן שזה אופי הפעילות שמתאים לילד שלכם בשלב הזה, והוא יוכל להפיק את המרב מהחוג אם תהיו שם פיזית ביחד איתו.

דברו על החוג במהלך השבוע

עשו לחוג "בילד אפ" טוב במהלך השבוע. ספרו לילד שמחר מגיע כבר היום שהוא הולך לחוג, הזכירו לו מי החברים שיפגוש שם ואיך קוראים למדריך או למדריכה. אתם יכולים גם לשתף אותו בחוויות שלכם מהילדות, כשהלכתם לחוגים, אפילו ממש לאותו החוג. הסיפור שתבנו סביב ההליכה לחוג יכול לסייע לילד להתחבר לפעילות ברגע האמת ולהתמיד בה באופן כללי.

אל תכריחו, אל תתעקשו, תקשיבו

אתם לא יכולים להכריח את הילד שלכם להיכנס לחוג אם הוא לא רוצה. אם אתם מקבלים ממנו את הרושם שלא טוב לו אחרי שכבר התחיל ללכת לחוג, או שהוא מסרב להירשם מלכתחילה - אז לא בכוח. כן, אפשר לנסות לשכנע, אפשר לדבר על הדברים החיוביים שיש בחוג, אבל once הבנתם שזה לא יעבוד - שחררו. אם תמשיכו להתעקש אתם יכולים ליצור אנטי אצל הילד לגבי חוגים באופן כללי.

לסיכום, גם אם לא הכל הולך כמו שתכננתם והילד לא מראה רצון להישאר בחוג או בכלל להירשם אליו, אל תתייאשו. הוא כנראה מאותת לכם שהוא עדיין לא מוכן. כבדו אותו, ונסו שוב בשנה הבאה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ילדה מנגנת על פסנתר. ShutterStock
ככל שהילד צעיר יותר, עדיף לבחור בחוג שמתחיל ממש אחרי הגן/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully