וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי לקרוע את הכיס: רעיונות לפעילויות לא יקרות לחופש הגדול

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 8:05

מחפשים דרכים לצמצם את ההוצאות בחופשת הקיץ? הכירו את הפעילויות הזולות או החינמיות שתוכלו לארגן לילדים שלכם

משפחה בחופשה. ShutterStock
כל הורה יודע שבחופש הגדול ההוצאות גדלות/ShutterStock

כל הורה יודע שבחופש הגדול ההוצאות גדלות - צריך למצוא סידור לילדים כשהמסגרות מסתיימות, אתם מנצלים את התקופה ויוצאים לנופש משפחתי או פשוט ממלאים את הימים בשלל אטרקציות ובזבוזים כדי לא להשתגע. תוסיפו לזה את חום יולי-אוגוסט הכבד ותגלו שגינת השעשועים לא יכולה לענות על הצורך שלכם (לפחות לא בשעות החמות יותר של היום) ולכן צריך למצוא רעיונות אחרים שימלאו את שעות הפנאי.

אז כדי שלא תצטרכו לדאוג מההוצאות הצפויות בקיץ, וזה עוד לפני שדיברנו על ימי העבודה שאתם הולכים להפסיד, הנה כמה הצעות לפעילויות זולות או חינמיות לחלוטין שתוכלו לעשות עם הילדים בחופש הגדול:

בריכה מתנפחת

לא צריך יותר מדי: בריכה קטנטנה של ילדים שניתן לנפח בקלות, כמה משחקי מים וקרבה לצינור או מקור מים בו תוכלו למלא כמה דלאים לטובת מילוי הבריכה. אתם יכולים למקם אותה במרפסת, בחצר או בחצר הבניין, להזמין חברים, לשכשך בעצמכם רגליים ולהרגיש קצת בריכה אבל בלי לשלם את מחיר הכניסה. התמקמו בצל ותוכלו להרוויח בכיף כמה שעות טובות של הנאה.

יצירה

אם הילדים שלכם חובבי אמנות, הושיבו אותם ליד שולחן מאורגן עם כל מה שהם אוהבים: צבעי מים, טושים, מדבקות, בצק או צבעי גואש, ותנו להם להפעיל את הדמיון ואת הידיים. כדאי שתתארגנו מראש עם אביזרי יצירה חדשים שהם אוהבים, וכך תהיה התרגשות והיענות מקסימלית.

משפחה מטיילת בשטח. ShutterStock
צריך למצוא רעיונות אחרים שימלאו את שעות הפנאי/ShutterStock

בישול משותף במטבח

אם אתם מסוגלים לספוג את הלכלוך והבלאגן, בילוי משותף במטבח יכול להיות פעילות סופר מהנה גם לכם וגם לילדים. הכינו איתם מנות שהם אוהבים, שתפו אותם בהכנת מתכונים חדשים ומעניינים ותנו להם לגעת, להתנסות ולחקור את הכל מקרוב.

ים

לפעמים נוטים לשכוח אותו, וחבל, כי הוא יכול להעביר לכם ימים שלמים מחופשת הקיץ. בילוי בים מתאים לכל הגילאים. אמנם הוא דורש מכם השגחה צמודה (גם לגדולים) ומאלץ להתמודד עם שאריות חול ברכב ובבית, אבל ההנאה שהוא מספק שווה את הכל (וגם השינה אחריו, כי אין כמו שינה של אחרי ים). קחו בחשבון שבחודשי הקיץ חם מאוד בים בשעות הבוקר וישנן גם תקופות של מדוזות.

ספרייה

אתם כבר יודעים איפה הספרייה הקרובה לביתכם? ספריות בהן ניתן להשאיל ספרי ילדים יציעו לרוב מרחב מזמין ומהנה לילדים, בו הם יוכלו לבחור ספרים בעצמם ויחד תוכלו לשבת ולקרוא אותם. לא רק שזה בילוי חינמי במזגן, אלא יש לו ערך חינוכי ומעשיר וכך תרגישו שלא רק העברתם את הזמן, אלא גם תרמתם להתפתחות של הילדים שלכם.

לצייר עם גירים בחוץ

קחו קופסת גירים צבעוניים שאפשר למצוא בחנויות הצעצועים ורדו עם הילדים לגינה, לפארק ואפילו מתחת לבניין. שבו איתם בצל ותנו להם לצבוע את המדרכות להנאתם, עד שיימאס.

סידורים

הולכים לסופר? לבית המרקחת? לאסוף משלוח? קחו את הילדים איתכם, ותנו להם אחריות מסוימת ואפשרו להם לעזור לכם בהתאם לגילם. כך הם יקבלו מושג על התנהלות הבית והמשפחה ביומיום.
לסיכום, החופש הגדול לא חייב להסתכם בהוצאות גבוהות וישנן פעילויות שלא יעלו לכם הרבה או בכלל, שגם אתם וגם הילדים תוכלו להפיק מהן הנאה רבה. הן ידרשו מכם להיות מעט יצירתיים או להשתתף בהן בעצמכם, אבל אתם תזכו להתקרב לילדים ולא רק לחכות שהחופשה תסתיים והם יחזרו למסגרות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
משפחה ילדים נוסעת ברכב כלב. ShutterStock
הולכים לסופר? לבית המרקחת? לאסוף משלוח? קחו את הילדים איתכם/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully