וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 גורמים מאוד מפתיעים שעושים ריח מוזר בשתן שלכם

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 8:00

מסתבר שלא רק הצבע של השתן יכול להעיד על הבריאות שלכם, אלא גם הריח שלו. הנה חלק מהסיבות שעלולות לגרום לריח שתן חזק במיוחד. או סתם מוזר

בדיקת שתן. אילוסטרציה. ShutterStock. ShutterStock, ShutterStock
לא רק הצבע משתנה אלא גם הריח/ShutterStock, ShutterStock

זה שצבע השתן שלכם יכול להעיד על מצבים רפואיים, או על כמות הנוזלים שאתם מכניסים לפה, אתם כבר יודעים. אבל גם לריח שלו יכולה להיות משמעות - לאו דווקא בריאותית, אלא גם תזונתית. אומנם לא תמיד תחושו בהבדל, או תצליחו להריח שמשהו השתנה, אבל במקרים שהריח החזק לא נעלם, כנראה שלא תצליחו להתחמק מזה. ולא, אנחנו לא מדברים רק על השתן הראשון של הבוקר.

לשתן רגיל, במקרה ששתיתם מספיק נוזלים, יש אומנם גם ריח, אבל הוא יחסית מתון והוא נובע מפירוק השתנן לאמוניה. למרות זאת, לפעמים ניתן להרגיש שינוי בעוצמת הריח, שמתרחשת ככל הנראה בשל משהו מינורי מאוד, כמו האוכל שאכלתם. יחד עם זאת, ישנם כמה ריחות שעשויים לאותת על בעיה בריאותית בסיסית.

הנה 5 הסיבות שעלולות לגרום לריח שתן חזק במיוחד:

אתם מיובשים

אם אתם לא שותים מספיק מים, הפיפי שלכם יצא עם ריח חזק במיוחד של אמוניה. ללא כמות מספקת של מים שידללו את השתן, הוא הופך להיות מרוכז יותר ומלא בפסולת, כך שהוא יוצא בצבע כהה ועם הרבה ריח. אם תשתו מים - ריח השתן שלכם יחזור להיות נורמלי עוד באותו היום.

יש לכם דלקת בדרכי השתן או בשלפוחית השתן

זיהום בשתן יגרום לפיפי שלכם להריח די זוועה. זה יכול להעיד על מגוון של בעיות בשלפוחית השתן, כמו דלקת בדרכי השתן, דלקת בשלפוחית השתן, או דלקת שלפוחית השתן (ציסטיטיס). אם אתם שמים לב שהשתן שלכם הוא לא רק בעל ריח חזק, אלא בעל ריח רע, כדאי שתיגשו לרופא.

עוד בוואלה!

11 דברים שאתם חייבים לדעת על הפיפי שלכם

לכתבה המלאה
קפה קר. ShutterStock
יצא לכם מתישהו להריח ריח של קפה מהשתן שלכם? אתם לא מדמיינים/ShutterStock

אתם שותים יותר מדי קפה

יצא לכם מתישהו להריח ריח של קפה מהשתן שלכם? אתם לא מדמיינים. במקרים של ימים עמוסים ומלאים בכוסות קפה - זה עלול לקרות. תוצרי לוואי של הקפה מתפרקים ושומרים על ריח הקפה. אין מה להיבהל מכמה כוסות קפה, אבל אולי כדי שתשתו גם קצת מים כדי לדלל.

אכלתם יותר מדי שום ובצל

אנחנו רגילים לזה ששום ובצל גורמים לריח רע בפה, אבל מסתבר שהם גם יכולים להשפיע על הריח של השתן שלכם. איך זה עובד? בדיוק כמו הקפה. התרכובות שהגוף מייצר בפירוק שלהם שומרות על הריח של הבצל והשום, אפילו בשתן. כשחושבים על מידת הצחנה שהשניים האלה משאירים בפה, זה לא מפתיע שהם שרדו את תהליך הניקוי הקפדני של הגוף.

שום ובצל. ShutterStock
לא עושים רק ריח רע בפה. שום ובצל/ShutterStock

אכלתם אספרגוס

אם 15 עד 30 דקות לאחר אכילת אספרגוס השתן שלכם יהיה בעל ריח חריף ולא נעים במיוחד - תדעו את מי להאשים. במהלך עיכול האספרגוס, הגוף משחרר חומצות אמינו ריחניות דרך השתן, והן שגורמות לריח המוזר. אם אתם מוכנים להישבע שהשתן שלכם אף פעם לא הסריח לאחר אכילת אספרגוס, כנראה שפשוט אין לכם את הגנים המתאימים לזהות את הריח. רק ל-20 עד 40 אחוזים מהאנשים יש את היכולת להריח את ריח האספרגוס בזמן הטלת שתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully