וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אספרטיים מסרטן? ה-FDA האמריקאי חושב בדיוק הפוך

אחרי שארגון הבריאות העולמי יצא בהודעה דרמטית על כך שהממתיק המלאכותי אספרטיים עשוי לגרום לסרטן, ב-FDA, רשות התרופות האמריקאית, טוענים בדיוק ההיפך: "אספרטיים הוא אחד מתוספי המזון הנחקרים ביותר. למדעני ה-FDA אין דאגות בטיחותיות לגביו"

פחית דיאט קולה. ShutterStock
ה-FDA דווקא בעדו. אספרטיים/ShutterStock

מצד אחד - ארגון הבריאות העולמי, מהצד השני - ה-FDA, רשות התרופות האמריקאית, שארגוני בריאות מכל העולם סומכים על החלטותיה בכל הקשור לאישורי תרופות ותוספים שונים. בזמן שארגון הבריאות העולמי פרסם אזהרה לגבי הממתיק המלאכותי אספרטיים, שהוא עלול לגרום לסרטן, ב-FDA מוציאים תגובה הפוכה לחלוטין.

"ה-FDA סקר את אותן ראיות כמו של ה- IARC (הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן, גוף של ארגון הבריאות העולמי) ב-2021 וזיהה פגמים משמעותיים במחקרים, אמר הדובר.

"אספרטיים הוא אחד מתוספי המזון הנחקרים ביותר באספקת המזון האנושית", הוסיף דובר ה-FDA. "למדעני ה-FDA אין דאגות בטיחותיות כאשר משתמשים באספרטיים בתנאים המאושרים".

אספרטיים הוא הממתיק המלאכותי הנפוץ בעולם. אפשר למצוא אותו בשלל משקאות הדיאט של רוב החברות הגדולות, במסטיקים וסוכריות וסוגי מזונות דיאטטים אחרים.

ואכן, אם בודקים מקרוב את המילים הקטנות שמאחורי ההצהרה הדרמטית של ארגון הבריאות העולמי בשבוע שעבר, אפשר לזהות חוסר נוחות מההכרזה מאנשי המקצוע של הארגון. כך למשל, ד"ר מרי שובואר-בריגן, בכירה ב-IARC, הבהירה כי הסיווג של אספרטיים כחומר מסרטן אפשרי מבוסס על ראיות מוגבלות בלבד. "שלושת המחקרים יכלו להיות מושפעים ממקרה, הטיה או פגמים אחרים", היא הוסיפה. "יש צורך במחקר נוסף כדי לקבוע אם צריכת הממתיק המלאכותי באמת יכולה להוביל לסרטן", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully