וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות הגדולה שנשים שמתאמנות עושות בדיאטה שלהן

ד"ר דלית דרימן מדינה

24.7.2023 / 8:33

עושות הרבה ספורט אבל מנסות לחסוך בקלוריות? מחקר חדש מראה שלא רק שזה לא יעיל לשרירים, אלא גם יכול לגרום לבעיות גדולות יותר

אישה מתאמנת. ShutterStock
רוצה שרירים? תאכלי/ShutterStock

הרבה מאוד נשים וגברים נמצאים בימים אלה בדיאטה, אבל מחקר חדש מראה את החשיבות של צריכת קלוריות מספקת, בעיקר עבור אלו שעושות ספורט. מחקר, התפרסם לאחרונה בעיתון הרפואי The Journal of Physiology, בדק איך צריכת קלוריות נמוכה משפיעה על התפקוד והבנייה של השריר בקרב נשים המבצעות פעילות גופנית.

המחקר כלל 30 נשים ספורטאיות שחולקו ל-2 קבוצות: קבוצה אחת קיבלה במשך 10 ימים דיאטה עם כמות קלוריות נמוכה, והקבוצה השניה קיבלה במשך 10 ימים דיאטה עם כמות קלוריות אופטימלית. שתי הקבוצות קיבלו תוכנית אימונים מפוקחת וצרכו דיאטה עם אותה כמות חלבון.

במהלך המחקר כל הארוחות שסופקו למשתתפות התבססו על תוכניות תזונה אישיות. תוכניות הדיאטה נבנו כך שהשיגו או כמות קלוריות אופטימלית או כמות קלוריות נמוכה. מקור החלבון העיקרי היה ממקור חי, וחשוב לציין שצריכת החלבון הייתה זהה בקרב משתתפות המחקר. כדי לתמוך בהתאוששות, המשתתפות הונחו לצרוך חטיף או ארוחה תוך שעה מביצוע האימון הגופני והונחו לא להתאמן במצב של צום בבוקר. בנוסף, בוצע פיקוח הדוק על הצמדות המשתתפות לדיאטה שקיבלו באמצעות יומני אכילה ובאמצעות השוואת מה שהן הונחו לאכול לעומת מה שהן צרכו בפועל.

תוכנית האימונים כללה הן אימוני התנגדות והן אימונים אירוביים. נפח האימונים הותאם לכל אחת מהמשתתפות, התבסס על מצב האימון שלה, ונועד לשפר את יכולותיה הגופניות.

אישה מרימה משקולות. ShutterStock
צריכה נמוכה של קלוריות הפחיתה באופן מובהק את ייצור החלבון בשריר/ShutterStock

המדידות בוצעו לפני ואחרי ההתערבות במחקר וכללו בין היתר מדידות של הרכב הגוף, מדידת הקצב המטבולי, מדידת קצב ייצור החלבון היומי בגוף, וביופסיות של השריר כדי להעריך את ייצור החלבון בשריר. המדידות נועדו לבדוק האם צריכה נמוכה של קלוריות משפיעה על ייצור החלבון בשריר ועל מדדים אחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מעט קלוריות פוגעות בשריר

ממצאי המחקר הדגימו שצריכה נמוכה של קלוריות הפחיתה באופן מובהק את ייצור החלבון בשריר בהשוואה לצריכת קלוריות מספקת. הממצאים הללו מצביעים על כך שצריכת קלוריות נמוכה יכולה לפגוע בבניית השריר ובתפקודו בנשים המבצעות תוכנית אימונים גופניים.

ממצאי המחקר מדגישים את חשיבות צריכת מספיק קלוריות בנשים המבצעות פעילות גופנית. צריכה של לא מספיק קלוריות יכולה להיות בעלת השפעות הרסניות על ייצור החלבון בשריר ועל יכולת השריר לעבור שינויים בעקבות אימון, ששניהם חיוניים לצורך ביצועים אתלטיים. לכן, צריכה של מספיק קלוריות היא חיונית, הן לצורך תמיכה בתפקוד האופטימלי של השריר והן לצורך הבריאות הכללית של נשים המבצעות פעילות גופנית.

בשורה התחתונה המחקר מראה עד כמה חשוב שתאכלו מספיק קלוריות אם אתן מבצעות פעילות גופנית. הדבר חשוב גם לצורך היכולת הגופנית שלכן וגם לבריאות הכללית שלכן.


ד"ר דלית דרימן מדינה היא מומחית ברפואת המשפחה ורפואה אינטגרטיבית ופונקציונלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully