וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שאסור לכם לגעת בשיערות האף שלכם

רבים בוחרים למרוט או להסיר בשעווה שיערות מהאף. אולי זה נראה לכם בקטנה, אבל לתעסוקה הזו יכולות היות השפעות בריאותיות שונות

הוצאת שיערות מהאף. ShutterStock
הוצאת שיערות מהאף/ShutterStock

הבחירה האם אתם רוצים לגלח או לעשות לייזר על איזורים כמו הרגליים, הידיים ואזור הערווה היא זכותכם, אך כשמדובר בשיערות בתוך האף, עדיף לא לגעת ולהשאיר אותן כפי שהן.

"האף הוא אזור עדין עם מספר רב של כלי דם וקרום רירי", אמר ד"ר דון ג'יי ביזלי, רופא אף אוזן גרון מוסמך מאיידהו לאתר ההפינגטון פוסט." בין אם אתה עושה זאת בעצמך או מקבל שירות במספרה, הוצאת שיערות האף - במיוחד אם זה נעשה בצורה לא נכונה או ללא שיטות היגיינה מתאימות - עלולה להגביר את הסיכון לזיהום, ולהוביל לסיבוכים כמו דלקת זקיקים או אפילו צלוליטיס באף".

החשיבות של שערות האף

נתחיל מעובדה: שיערות האף שם מסיבה. "התפקיד העיקרי של שיערות האף הוא ללכוד אבק, אבקה וחלקיקים אחרים הנישאים באוויר כך שהאוויר שאתה נושם יסונן חלקית", אמר ד"ר מייקל ג'ייקובס, רופא עור מוסמך מניו יורק ופרופסור חבר רפואת עור ב-Will Cornell Medical College. הוא הסביר כי השיערות פועלות כמחסום פיזי, המונע מהאלרגנים הללו לחדור למעברי האף ועלולים לגרום לגירוי או נזק למערכת הנשימה.

שיערות האף ממלאות גם תפקיד מגן בכך שהם מתריעים על סכנות אפשריות. "כשמשהו נוגע בשיערות הנחיריים, כמו חרק קטן או חומרים מגרים אחרים, זה גורם להתעטשות רפלקסיבית, שהיא דרכו של הגוף לגרש את הפולש או הגורם המגרה", הסביר.

מעבר לכך, שיערות האף עוזרות לשמור על רמות לחות אופטימליות במעברי האף. "שיערות האף לוכדות לחות מהאוויר, ומונעות ממעברי האף להתייבש מדי. הלחות הזו עוזרת להרטיב את האוויר שאנו נושמים, מה שהופך אותו לנוח יותר עבור מערכת הנשימה שלנו."

מהן הסיכונים של שעווה לשיער באף?

שעווה לשיער האף יכולה להיות מפתה מכיוון שהיא מספקת תוצאות ארוכות טווח בהשוואה לשיטות חלופיות כמו גיזום. אבל הסרה מלאה של שערות האף פירושה הסרת מערכת הסינון החיונית לשמירה על בריאותך ולהרחקת זיהומים כמו וסטיבוליטיס באף ומורסה באף, אמרה ד"ר ניקול אהרונסון, מוסמכת אף אוזן גרון מדלאוור. "בעוד שעווה לא בהכרח מחלישה את המערכת החיסונית, היא פורצת את מחסום העור על ידי יצירת פתחים לחיידקים להיכנס לרקמות העמוקות יותר, ובכך יוצרת הזדמנות לזיהום", אמרה.

שעווה לשיער האף יכולה גם לבוא עם כמה תופעות לוואי, במיוחד אם מבוצעת בידיו של אדם לא מאומן - או אם אתה עושה זאת בעצמך, לצורך העניין. ראשית, אהרונסון אמר כי שעווה חמה מדי עלולה לשרוף את רירית האף, או את הרקמה המצפה את חלל האף. הסרה זו של שכבת העור העליונה יכולה גם ליצור נגעים קטנים באף ולהעמיד אותך בסיכון גבוה יותר לזיהום. בנוסף, שעווה יכולה להיות תהליך מעצבן באופן כללי. "שעווה באף יכולה להיות חוויה לא נוחה, מכיוון שמעברי האף העדינים יכולים להיות רגישים לתחושת המשיכה, ועלולים לגרום לכאב זמני, אדמומיות וגירוי", אמר ביזלי.

שערות חודרניות עשויות להיות גם בעיה עם שעווה לשיער האף. "שערה חודרנית מתרחשת לאחר הסרת שיער כאשר השיער החדש שמתחדש מהזקיק אינו יכול לפרוץ דרך העור", הסביר אהרונסון. "מכיוון שהשעווה מושכת את השיער בשורשים, השיער חייב למצוא את דרכו החוצה דרך השכבה החיצונית של העור שוב (בניגוד לשיטות אחרות להסרת שיער שבהן השיער נשאר על פני העור)."

אז מה לגבי שעווה חלקית של שיער האף (כלומר, הסרת רק את השיער שנמצא בחלק הקדמי של האף)? אהרונסון אמר להימנע מנוהג זה, מכיוון שהוא "טומן בחובו את כל אותם הסיכונים של וסטיבוליטיס באף, שערות חודרניות וצריבה". בסופו של דבר, ג'ייקובס הזהיר מפני שעווה מוחלטת של שיער האף כדי למנוע את הסיכון של שאיפת רעלים וחלקיקים נוספים, גירוי קרומי האף ויצירת שערות חודרניות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אפשר לקצוץ בזהירות

שעווה ושעווה חלקית כבר יצאו מהשולחן, וניתן גם להוסיף פינצטה לרשימה. אהרונסון אמרה להימנע ממריטת שערות האף שלך, וציינה שהיא נאלצה לבצע חתך וניקוז של מורסות באף הקשורות למריטת שערות האף. "לא הייתי ממליצה על שיטה זו של הסרת שיער לאף", אמרה.

אם אתה מגלה ששערות האף שלך יוצאות החוצה, אתה יכול לנסות לקצץ אותן בזהירות עם מספריים נקיים של גבות. לקיצוץ שערות עמוק יותר בתוך האף, בחרו בגוזם חשמלי - אלה בטוחים וקלים לשימוש, ודורשים מאמץ מינימלי מצידכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully