וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד ההגנה האמריקאי וחברה ישראלית יפתחו טיפול לקרינה רדיואקטיבית

הפיתוח הישראלי של חברת פלורי, שיעילותו הוכחה בניסויים בבעלי חיים, כולל טיפול לנפגעי קרינה רדיו אקטיבית, ובנוסף - טיפול מניעתי. כעת משרד ההגנה האמריקאי ישקיע 4.2 מיליון דולר להמשך הפיתוח של המוצר, במטרה לספק פיתרון יעיל למקרה הצורך למדינות בסיכון

בדיקות לאיתור קרינה בעיר ניגאטה, יפן, 16 במרץ 2011. רויטרס
בדיקות לקביעת רמת הקרינה. הטיפול הישראלי ייתר את זה/רויטרס

בזמן שברוסיה ובאוקראינה עפים טילים באוויר מעל כורים גרעיניים, ואף אחד לא יכול לנחש את צעדיו הבאים של הנשיא פוטין, העולם נערך לגרוע מכל - מצב בו אוכלוסיות גדולות יזדקקו לטיפולים זמינים לפגיעות מקרינה רדיואקטיבית.

חברת הביוטכנולוגיה הישראלית פלורי, שכבר פיתחה טיפול תאי כנגד תסמונת קרינה חריפה, חתמה השבוע על הסכם עם משרד ההגנה האמריקאי לפיו שני הגופים ישתפו פעולה בהמשך פיתוח הטיפול החדש והשלמת הניסויים הנדרשים בדרך לאישורו והפצתו בעולם.

ההסכם, שנחתם מול המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות של ארצות הברית, בסך 4.2 מיליון דולר יבטיח את המשך הפיתוח של הטיפול, שכבר נוסה והוכיח גידול משמעותי בשיעורי ההישרדות בבעלי חיים שטופלו לאחר חשיפה לקרינה, מ-29% בקבוצת הביקורת ל-97% בקבוצה שקיבלה את הטיפול. בניסויים אחרים נוסה הטיפול החדש בהצלחה גם כטיפול מניעתי לקרינה, והוכיח עלייה בשיעור השרידות מ-4% בקרב קבוצת הביקורת ל-74% בקרב הקבוצה שקיבלה את הטיפול.

שלט המתריע על חומר רדיואקטיבי ביוטה, ארה"ב. AP
בניגוד לשיטת הטיפול המומלצת כיום , הטיפול הישראלי אין צורך לבדוק את רמת הקרינה אליה נחשפו הנפגעים, מה שחוסך זמן יקר באירוע חירום/AP

הטיפול מתאים את רמת פעילותו לעוצמת הפגיעה - וחוסך זמן יקר

קרינה רדיואקטיבית היא מהתרחישים המסוכנים ביותר שיודעת האנושות, כאשר אזורי מוכי קרינה נשארים בלתי מיושבים לזמן רב, והאנשים שנפגעו סובלים מכך שנים ארוכות. פגיעות קרינה עלולות להיגרם כתוצאה מפגיעה בכורים גרעיניים, ובמקרים קיצוניים אף מפגיעות ישירות של מדינות

הרעלת קרינה (ARS), נגרמת על ידי חשיפה בלתי מבוקרת לכמויות מסכנות חיים של קרינה מייננת, במקרים של תאונות גרעיניות ולוחמה. הרעלה שכזו גורמת לדיכוי מח העצם, המוביל לתופעות מסכנות חיים. כיום, קרינה רדיואקטיבית היא מהתרחישים המסוכנים ביותר שיודעת האנושות, כאשר אזורי מוכי קרינה נשארים בלתי מיושבים לזמן רב, והאנשים שנפגעו סובלים מכך שנים ארוכות. פגיעות קרינה עלולות להיגרם כתוצאה מפגיעה בכורים גרעיניים, ובמקרים קיצוניים אף מפגיעות ישירות של מדינות. בעת הזו קיים חשש ממשי לאירוע שכזה על אדמת אוקראינה, שם מתרחשת המלחמה עם רוסיה כבר מעל לשנה וישנם מספר כורים פעילים. אירוע כזה עלול לפגוע אנושות בחיים של מאות אלפי אנשים.

הטיפול התאי של פלורי מציע מענה רפואי במקרים של אירוע רב-נפגעים כתוצאה מחשיפה לקרינה רדיואקטיבית, שעלולה לגרום לפגיעות חמורות ואף למקרי מוות. מטרת הטיפול היא להוות אלטרנטיבה מתקדמת למוצרים הזמינים כיום שנותנים מענה חלקי בלבד לתופעות הנובעות מחשיפה לקרינה. בניסויים קודמים שנערכו הוכח כי תאי ה-PLX מתאימים את רמת הפעילות שלהם לעוצמת הפגיעה ההמטולוגית, ולכן - בניגוד לשיטת הטיפול המומלצת כיום - אין צורך לבדוק את רמת הקרינה אליה נחשפו הנפגעים. יתרון נוסף הוא היכולת של PLX-R18 לשקם את שלוש שורות הדם (טסיות, תאים דם לבנות ותאי דם אדומים), ולהוריד לרמה אפסית את כמות עירויי הדם הנדרשת לטיפול בחולים לאורך החלמתם. פרמטר זה הינו קריטי לניהול מערכת באירוע רב נפגעים, מאחר ובתרחיש זה צפוי מחסור במנות דם והיכולת האופרטיבית צפויה להיות מוגבלת.

בשל מאפייני הטיפול החדש, אין צורך לבדוק את רמת הקרינה אליה נחשפו הנפגעים קודם השימוש. עובדה זו חוסכת זמן משמעותי בתחקור כל נפגע והבנה כיצד ואיפה בדיוק היה במהלך החשיפה.

הטיפול נוסה גם בבני אדם. במסגרת מחקר קליני בחולים לאחר השתלת מח עצם, תופעה המדמה מאד מצב של חשיפה לקרינה רדיואקטיבית, המוצר הראה פרופיל בטיחות מצוין. כמו כן, נצפה שחולים שטופלו ב-PLX-R18 הראו עלייה בכל שלושת סוגי תאי הדם, תוך שהם מראים ירידה במספר הממוצע של מנות דם מ-5.09 מנות חודשיות ל-0.55 עבור טסיות ובין 2.91 ל-0 עבור תאי דם אדומים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"זמן קריטי להאצת הפיתוח והזמינות של טיפולי קרינה"

חברת הביוטכנולוגיה הישראלית תיטול חלק בקרוב בניסוי עם פרופ' ויג'יי ק. סינג ממכון המחקר לרדיוביולוגיה של הכוחות המזוינים האמריקאים במרילנד. פרופ' סינג, מומחה בעל שם עולמי בקרינה, עמד בראשה של מעבדה שמטרתה לפתח טיפולים מתקדמים נגד קרינה. ה-FDA אישר בעבר בקשה לתרופה ניסיונית חדשה עבור PLX-R18 לטיפול בקרינה במקרה של אירועים גרעיניים, והעניק לה מעמד של תרופת יתום.

"לאור האירועים הגיאו-פוליטיים הנוכחיים והמלחמה המתנהלת בסמוך לתחנות כוח גרעיניות באירופה", אומר יקי ינאי, מנכ"ל ונשיא פלורי, "זהו זמן קריטי להאצת הפיתוח והזמינות של טיפולי קרינה. אנחנו גאים בצוות שלנו שעבד ללא לאות על מנת לקדם את PLX-R18 למחקרים אלה. אנחנו מבינים את חשיבות האצת התוכנית למוצר זמין בשוק ומאמינים כי חוזה אסטרטגי זה יסייע לנו להשיג את מטרתנו להפוך את PLX-R18 לזמין למוכנות לשעת חירום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully