וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הרגלים פשוטים ובריאים שתורמים ללב חזק ומאושר

פרופ' יהודה אדלר

14.7.2023 / 7:37

בריאות הלב אינה גזרה משמים, ולמרות בעיות גנטיות כאלה או אחרות, ניתן לשמור על הלב מוגן וחזק יותר - והכל באמצעות כמה הרגלי חיים טובים

לב אנושי פועם/Getty image

שמירה על לב בריא היא חיונית לרווחה הכללית ולאריכות ימים, ומלבד הגנטיקה שכל אחד מאיתנו נולד איתה, יש כמה הרגלים מרכזיים התורמים ללב חזק ושמח. על ידי שילוב הרגלים אלה באורח החיים, ניתן לשפר את בריאות הלב וכלי הדם שלך ולהפחית את הסיכון למחלות לב.

פעילות גופנית סדירה
עיסוק בפעילות גופנית סדירה, כגון הליכה מהירה, ריצה, שחייה או רכיבה על אופניים, מועיל לבריאות הלב וכלי הדם. שאפו לפחות 150 דקות של פעילות אירובית בעצימות בינונית בשבוע. פעילות גופנית מסייעת לחזק את הלב, לשפר את זרימת הדם, להוריד לחץ דם ולנהל משקל, ובכך להפחית את הסיכון למחלות לב.

תזונה מאוזנת ומזינה
אימוץ תזונה מאוזנת ומזינה חיונית לבריאות הלב. התמקד בצריכת מגוון של פירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבונים רזים ושומנים בריאים. צמצמו למינימום את צריכת השומנים הרוויים והטרנס, נתרן וסוכרים מוספים. תזונה בריאה ללב מספקת חומרים מזינים חיוניים, סיבים ונוגדי חמצון התומכים בבריאות הלב וכלי הדם ומסייעים בשמירה על רמות כולסטרול ולחץ דם בריאות.

פירות וירקות, שוק התקווה ת"א, 16 במאי 2023. ראובן קסטרו
כמה שיותר, יותר טוב. פירות וירקות/ראובן קסטרו
"רצוי מאוד שתשאפו ל 7-9 שעות שינה רצופות בלילה. שינה לקויה עלולה להגביר את הסיכון ליתר לחץ דם, השמנת יתר וסוכרת, כל אלו תורמים למחלות לב"

ניהול מתחים
מתח כרוני יכול להשפיע לרעה על בריאות הלב. ישנן טכניקות לניהול מתח, כגון תרגילי נשימה עמוקה, מדיטציה, יוגה או עיסוק בתחביבים, שמפחיתות את רמות הלחץ. תעדוף טיפול עצמי ומציאת דרכים לניהול מתח יכולים לתרום ללב בריא יותר.

שינה מספקת
שינה איכותית ממלאת תפקיד משמעותי בשמירה על בריאות הלב. תשאפו ל 7-9 שעות שינה רצופות בלילה. שינה לקויה עלולה להגביר את הסיכון ליתר לחץ דם, השמנת יתר וסוכרת, כל אלו תורמים למחלות לב. קבע לוח זמנים שינה עקבי וצור סביבת שינה מרגיעה כדי לקדם שינה רגועה.

הימנעות מטבק והגבלת אלכוהול
עישון וצריכת אלכוהול מופרזת פוגעים בבריאות הלב. הפסק לעשן אם אתה מעשן, ואם אתה שותה אלכוהול, עשה זאת במתינות. שימוש בטבק פוגע בכלי הדם ומגביר את הסיכון למחלות לב, בעוד שצריכת אלכוהול מופרזת עלולה להוביל ליתר לחץ דם ואי ספיקת לב.


פרופ' יהודה אדלר, קרדיולוג המתמחה באיתור בעיות לבביות, שיקום הלב ורפואה מונעת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully