וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה פותחת מרפאות מין "מלאות ויברטורים" כדי להפיג את המתח של מלחמה

12.7.2023 / 0:16

מרפאות מין נפתחו ברחבי רוסיה, עם סקסולוגים שאמורים לסייע לציבור להתמודד עם הפרעות נפשיות ומיניות שונות - אך נראה שמדובר במסווה למרכזי המרה כחלק מהמאבק בקהילה הגאה

הפגנות הקהילה הגאה ברוסיה. GettyImages/הפגנות הקהילה הגאה ברוסיה. GettyImages

רוסיה פתחה מספר מרפאות מין שמתוארות כמלאות ב"ויברטורים ודילדואים" - והכל בגלל שהאוכלוסייה לחוצה מהמלחמה נגד אוקראינה - כך טועננים כלי תקשורת המזוהים עם הקרמלין.

לפי כלי החדשות הרוסי הידוע כתומך של פוטין, Moskovskij Komsomolets (הקומסומולץ המוסקבאי), מרפאות מין רבות יפתחו את שעריהן במהלך הימים הקרובים ברחבי הערים הגדולות ברוסיה. בדיילי סטאר דווח שהסיבה הרשמית למעשה לא נחשפה, אבל בעיתון נטען שהן יתמלאו בסקסולוגים מומחים שמשתמשים ב"וויברטורים ודילדואים".

נדיה בודוקי עם ויברטור. nadiabokody, צילום מסך
המרפאות יתמלאו בסקסולוגים מומחים שמשתמשים ב"וויברטורים ודילדואים"/צילום מסך, nadiabokody

התוכנית אושרה על ידי משרד הבריאות הרוסי ב-1 ביולי, אך הרופאים במדינה מבולבלים מהסיבות לאישורה. עם זאת, חברת הפרלמנט אולגה בוכנובסקאיה - שהיא פסיכיאטרית בהכשרתה- טענה שאחת הסיבות לפתיחת המרפאות היא "לעזור לאנשים להתמודד עם הלחץ של המלחמה". היא אמרה: "אני רוצה לשאול שאלה את פקידי משרד הבריאות: כמה הפרעות הקשורות לתפקוד מיני נרשמו בפדרציה הרוסית? אני יכול להבטיח לכם שאין סטטיסטיקה מדויקת. אז מה הסיבה לפתיחה הכל כך דחופה של המרפאות האלה, ביחוד אם אין נתונים על מספר החולים הפוטנציאלי? במדינה שלנו יש כיום מגיפת נוירוזה, סובלים עדיין מההשלכות של הקורונה וממתח כתוצאה ממצבי לחץ (כמו למשל מלחמה). אולי אנחנו צריכים להפוך את הפניה לטיפול נפשי אצל פסיכיאטרים לפופלארית - כדי שהציבור לא יפחד".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בחלק מכלי התקשורת העצמאיים נפוצו שמועות שאחת הסיבות לפתיחת המרפאות הייתה "להמיר" גברים מלהיות הומוסקסואלים - הדיווח הזה אמנם נדחה על ידי חברת הפרלמנט, אבל יחד עם זאת היא כן אמרה שהמרפאות יכולות לטפל בגברים עם "תשוקות לא טבעיות לילדים". היא אמרה: "הפרעות מיניות, לדעתי, הן רק חלק קטן מהפסיכוזה הכללית של הרוסים. חוסר ההגיון של מה שקורה במציאות מטלטל אותנו. בכל הרמות, גם בקרב האזרחים הפשוטים וגם בקרב הפקידים ונבחרי הציבור, טיפול נפשי זה משהו שצריך לעשות בדחיפות".

או שאלה מרפאות המרה להומואים?

כוחות הביטחון חוסמים משתתפים במצעד הגאווה בסנט פטרסבורג. Anton Vaganov, רויטרס
כוחות הביטחון חוסמים משתתפים במצעד הגאווה בסנט פטרסבורג/רויטרס, Anton Vaganov

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בשבוע שעבר שלמעשה "מרפאות המין ברוסיה יאוישו בקרוב בסקסולוגים שיעזרו לחולים להתגבר על הומוסקסואליות והפרעות נפשיות ומיניות שונות", כך נכתב בצו של משרד הבריאות, במסגרת המתקפה האחרונה של הקרמלין על מה שהוא מכנה "אורח חיים לא מסורתי".

הצו, שנכנס לתוקף ב-1 ביולי, מגיע על רקע מאבק מדיני בזכויות הלהט"בק, שהנשיא ולדימיר פוטין מציג כעדות לדעיכה המוסרית במדינות המערב וממנה יש להגן על רוסיה.

"עזרה של מומחים כאלה נחוצה אם אדם רוצה להרפא מקרירות מינית, אימפוטנציה או התנהגות מינית סוטה כמו פטישיזם, מזוכיזם וסדיזם", נכתב בעיתון הרשמי של הפרלמנט הרוסי. לפי הצו, שנחתם על ידי פוטין, המומחים גם יסייעו לחולים להתמודד עם "העדפות לא סטנדרטיות כמו אוטו-אירוטיות, הומוסקסואליות, או משיכה לחיות", נכתב בו.

למרות שארגון הבריאות העולמי הסיר את ההומוסקסואליות מרשימת ההפרעות הנפשיות ב-1990, ורוסיה עשתה זאת ב-1999, בדצמבר האחרון חתם פוטין על חוק המרחיב את ההגבלות על קידום מה שהוא מכנה "התעמולה הלהט"בית", שמוציא למעשה מחוץ לחוק כל ביטוי פומבי של התנהגות או אורח חיים של לסביות, הומואים, ביסקסואלים או טרנסג'נדרים ברוסיה.

הרשויות כבר השתמשו בחוק הזה ובחוקים ישנים יותר כדי לעצור את מצעדי הגאווה ולכלוא פעילים לזכויות הקהילה הגאה. מוקדם יותר החודש, הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, הדומה הממלכתית של הפדרציה הרוסית, נתן גיבוי ראשוני לחקיקה שתאסור על ניתוחים לשינוי מין.

לפי הצו החדש של משרד הבריאות, הצוותים הרפואיים גם יסייעו גם לזוגות נשואים "להשיג הרמוניה מינית" ויעניקו יעוץ להורים כיצד לחנך את ילדיהם למיניות נכונה, נכתב בעיתון הפרלמנטרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully