וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדן רצתה ילדים יותר מכל, אבל סבלה ממום נדיר. הפיתרון הגיע ממקום לא צפוי

הרפואה הולכת ומתקדמת בעשורים האחרונים ומאפשרת לאנשים שחשבו שלא יוכלו לעשות דברים בעבר - להגשים אותם כעת. בבי"ח בילינסון השתמשו בטכנולגיה חדשה כדי לנסות ולתת לאישה צעירה להגשים את החלום הגדול שלה

עדן בן עמי. באדיבות המצולמים
לא נתנה למום בליבה להפריע לה להגשים את החלום הגדול ביותר. עדן/באדיבות המצולמים

בין החלום של עדן בן עמי (27) להיכנס להריון ולהקים משפחה עם בעלה אבי, עמד דבר אחד גדול - המום המולד בליבה שמאוד מגביל אותה. מדובר במום נדיר שבגללו מגיע מעט מאוד חמצן ללב.

בביקורת שהיא ערכה לפני כמה חודשים בבית החולים בילינסון, היא שיתפה בחלום שלה את הקרדיולוג שלה, ד"ר שמעון קולקר, רופא בכיר ביחידת מומי הלב במבוגרים, במערך הקרדיולוגי בבילינסון. "אמרתי לו שהדבר שאני הכי רוצה בחיים כרגע זה להיכנס להיריון והוא הסביר לי שאני חייבת לעשות צנתור מורכב בלב שבו יסגרו ורידים סביב הלב שגורמים לירידת החמצן", היא אומרת.

רגע לפני הצנתור שעתיד לשנות את חייה, החליט ד"ר קולקר באופן יוצא דופן להדפיס בתלת מימד את כלי הדם שמסביב ללב של עדן. "עדן נולדה בלי החדר הימני של הלב וכדי שהיא תחיה, ניתחו אותה בגיל צעיר ושחזרו עד כמה שניתן את הצד הימני של הלב", מסביר ד"ר קולקר. "מדובר במום לב נדיר שקרדיולוגים מצנתרים לא נתקלים בו בדרך כלל וחייבים פה המון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא". הפיתרון שהרופא מצא - דגם תלת מימד של כלי הדם אותו יצרה ירדן מור, ראש תחום עיצוב ותלת מימד במערך החדשנות בבילינסון, בעזרת צילומי ה-CT שהיא קיבלה.

"בעזרת ההדפסה הבנתי שלא מדובר בכלי דם אחד שאני צריך לסגור, אלא בחמישה כלי דם שונים שיוצאים מאותה נקודה וכך ידעתי מראש לאן אני צריך להגיע בצנתור. התאמנתי על הדגם המודפס וזה גם קיצר את הצנתור בכמה שעות וגם ביצענו אותו עם הרבה פחות קרינה וחומר ניגוד", מסביר ד"ר קולקר.

ירדן מור, ראש מערך התלת מימד במערך החדשנות בבילינסון עם הדפס כלי הדם של עדן. בילינסון,
"יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא"/בילינסון

מאחורי החלום של בן עמי, תושבת אשדוד, להיות אמא, עומד סיפור לידתה והאופן בו אמא שלה, זהבה, התמודדה עם הידיעה שיש לה בת בכורה עם מום נדיר בלב. "אמא שלי הייתה במלחמה מרגע שנולדתי. היא הפסיקה לעבוד במשך שש שנים ולא ויתרה עליי", היא אומרת. "יש הורים שהיו שולחים תינוקת במצבי לאימוץ ואמא שלי לא ויתרה עליי. החלום להיות אמא בא מההשראה שקיבלתי מאמא שלי. זה משהו שלמדתי ממנה. התיקון שלי הוא להיות אמא".

החלום הזה הביא אותה לעשות שנת שירות בתור כוח עזר למיילדת בחדר לידה וגם לבחור במקצוע שמשיק לעולם הילדים. "אני עובדת כגננת כבר כמה שנים. יש בי רצון אדיר להעניק אהבה ואני עושה את זה דרך הילדים בגן". לפני כשנתיים היא גם נישאה לאבי, אותו הכירה דרך חברים משותפים. "ייאמר לזכותו של בעלי שהוא קיבל אותי כפי שאני עם המום בלב. הוא מכיל ותומך ברמה שאין דברים כאלה". וזה לא פשוט. "עברתי שלושה ניתוחי לב פתוחים עד גיל שבע", היא משתפת. "עד היום עברתי 33 צנתורים, כולל הצנתור האחרון בבילינסון".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ד"ר שמעון קולקר, רופא בכיר ביחידת מומי הלב במבוגרים במערך הקרדיולוגי בבילינסון. בילינסון,
"בסוג המום הזה הסיכוי להיכנס להיריון הוא נמוך"/בילינסון

כדי לבחון אפשרות של היריון היא הלכה לד"ר קולקר בבילינסון. "היה משהו מרגש בשיתוף שלה שהיא רוצה להיכנס להיריון ולהקים משפחה למרות מום הלב המורכב", מספר ד"ר קולקר. "בסוג המום הזה הסיכוי להיכנס להיריון הוא נמוך, בגלל רמת החמצן הנמוכה בדם. הסברתי לה שהסיכוי היחידי הוא שנבצע את הצנתור המורכב בו נחסום את הורידים שבגללם רמת החמצן נמוכה. בגלל שהסיכויים לא לטובתה, הצעתי לה גם פונדקאות, אבל עדן היא פייטרית. היא רוצה להיכנס להיריון בעצמה והיא לא נותנת למום בלב לנהל לה את החיים".

את הצנתור ביצע קולקר ביחד עם ד"ר אליהו פרלוב, מנהל היחידה לנוירורדיולוגיה פולשנית במערך הדימות בבילינסון. "לאחר הצנתור בדקתי את עדן ונוכחתי שרמת החמצן עלתה לטווח שקיים אצל אדם בריא ונתתי לה אישור מבחינה רפואית להיכנס להריון ואני מקווה שהיא תגשים את החלום שלה".

"רוצה מאוד מאוד לחבק בקרוב את הילדים שלי"

ירדן מור שכאמור הדפיסה את הדגם, מספרת על התחושות כאשר הבינה מי המטופלת ומה הסיפור האישי שלה. "ממש התרגשתי שהצלחתי ליצור משהו שתרם באופן כל כך משמעותי לחיים של עדן. גם שמחתי שהצלחתי לעזור לד"ר קולקר לבצע את העבודה שלו בצורה טובה ומדויקת".

מור, בוגרת עיצוב תעשייתי בבצלאל ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית, מדפיסה בתלת ממד כלים רפואיים מותאמים אישית למטופלים וגם לרופאים שמבקשים ממנה להמציא ציוד רפואי שלא קיים.
"הדפסתי למשל מגן חזה מותאם אישית לאדם שהסירו לו כמה צלעות ובכל דחיפה קטנה באוטובוס הוא היה מתפתל מכאבים, או למשל הדפסת מודלים של מפרצות מוחיות לסימולציות של צינתורי מוח מורכבים שמאפשר לנוירולוגים להתאמן על מפרצת מודפסת הזהה באופן מדוייק לזו שהם עתידים לטפל בה, לפני הצינתור האמיתי", היא מספרת. "לאישה עם עיוות קשה בפנים הדפסתי מודל של הלסת שלה, עליו הרופאים תכננו את הניתוח וזה חסך זמן רב בחדר הניתוח ושיפר את תהליך השיקום ויש עוד הרבה דוגמאות, אבל הסיפור של עדן הוא ללא ספק אחד הסיפורים המרגשים ביותר שיצא לי לקחת בהם חלק".

"אני מרגישה מיוחדת כי אני יכולה להוות דוגמה לאנשים אחרים ומודל השראה בשבילם על לוחמת שלא מוותרת למרות הקשיים", אומרת עדן. "אני עושה את זה בזכות כוח האמונה שלי בהשם יתברך ואני סומכת עליו. הוא רצה שאני אעבור את הטלטלות האלה ואת הקושי להיכנס להיריון. גם אם יהיה לילד שלי מום בלב כמו שלי יש, אני אלחם בשבילו באש ובמים. אני תמיד אהיה סביב הילד. אני עומדת להתחיל תהליכי פוריות בקרוב, אני מאוד מתרגשת לקראת התהליך ורוצה מאוד מאוד לחבק בקרוב את הילדים שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully