וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילדים האלה קשה כל השנה, אבל בחופש הגדול הם ממש נאבקים

בשגרה עמותת רקפת מפעילה קבוצות לילדים המתמודדים עם קשיים חברתיים על רקע של מופנמות וחרדה חברתית, אבל בחופש התפקיד שלה הוא משמעותי לא פחות. כעת העמותה פותחת בגיוס המונים - כדי שאף ילד לא ישאר לבד

ילד מביט על ילדים משחקים כדורסל. ShutterStock
החופש הגדול הוא תקופה מאתגרת/ShutterStock

הבדידות הוגדרה כ"מגפה עולמית", וכל אותן השלכות שהזהירו אותנו שיגיעו בעקבות משבר
הקורונה כבר כאן. אחת האוכלוסיות שסובלת מהן במיוחד הן ילדים ונוער, וספציפית אלו שהמיומנויות החברתיות והביטחון העצמי שלהם נפגעו, ושגם בשגרה אינם חזקים חברתית.

החופש הגדול שהחל הוא תקופה מאתגרת במיוחד עבורם, ורבים מהם עלולים להעביר את השבועות הארוכים הללו ללא מסגרת, לבדם. עמותת רקפת, המסייעת לילדים ונוער החווים קושי חברתי ובדידות, ושפועלת בצורה אינטנסיבית במיוחד בתקופה זו, יוצאת בקמפיין גיוס המונים שיאפשר לה להרחיב את המענה ואת פריסת הקבוצות.

"קשה לקלוט על אילו מספרים אנחנו מדברים: 1 מכל 4 אנשים בעולם מושפעים מהבדידות. היא קיימת
בכל גיל, בכל מין, בכל סטטוס, והמצב רק הולך ומחריף"
,אומר אבנר דפני, מנכ"ל ומייסד עמותת רקפת. אנחנו ברקפת פוגשים את המציאות הזו יומיום. בכמות הפניות אלינו - שעולה ועולה. אנחנו פועלים כבר יותר מעשור ויודעים שהפעילות של רקפת אפקטיבית ומשנה חיים. אבל כדי להצליח למקסם ולהרחיב את הפעילות וכדי שנוכל לפגוש את הצרכים הגוברים שעולים מן השטח, אנחנו יוצאים לראשונה בקמפיין גיוס המונים - ומקווים להתחיל את שנת הלימודים הבאה עם מענה רחב משמעותית".

ילד עצוב ובודד. ShutterStock
לא משאירים אף ילד לבד/ShutterStock

העמותה מקיימת קבוצות חברתיות-רגשיות המסייעות בטווח הקצר והארוך הפגת הבדידות, וחיזוק
ושיפור המיומנויות החברתיות, ובנוסף, מפעילה מאות תוכניות חינוכיות מדי שנה במערכת החינוך וברשויות המקומיות. בנוסף, פועלת העמותה לחיזוק המעגלים התומכים, הורים, צוותים מקצועיים, מדריכים ולהעלאת המודעות.

הקבוצות של רקפת הן אינן מענה טיפולי - אלא מרחב התנסותי ואימוני, שמאפשר תרגול יצירת קשרים חברתיים ומגוון אינטראקציות חברתיות יומיומיות וחיוניות. הן מהוות מענה משלים למענה הטיפולי, במידה ונדרש.

בחופשת הקיץ, המהווה עונה מאתגרת ובודדה במיוחד בהיעדר מסגרות חינוכיות ואחרות, רקפת
ממשיכה לקיים את הקבוצות ברצף, ואף מזמינה את המשתתפים לפעילויות קיץ נוספות. המטרה: להיות
מרחב מוגן חברתי ונעים, שיעזור להם לצאת מהחדר, לפגוש חברות וחברים, לבלות יחד ולא לבד, ובאותו זמן ממש - לחזק את המיומנויות החברתיות שלהם ולהתכונן לשנת הלימודים הבאה.

קמפיין גיוס ההמונים של רקפת שעולה בימים אלו, נועד לאפשר הרחבה של המענה לפונים הרבים - כדי שאף ילד או ילדה, צעיר או צעירה, יישארו לבדם. הקמפיין יתקיים בין התאריכים 13-5 ביולי, ומזמין יחידים, משפחות, חברות ואירגונים - להצטרף ליעד ששמה לה העמותה, לנצח את הבדידות - ביחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully