וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למקרה שלא ידעתם: זו הסיבה שאסור לכם לתת לילד מרשמלו

ילדים אוהבים מרשמלו וסוכריות על מקל, אבל זה לא אומר שהם צריכים לאכול אותם, בטח לא לפני גילאים מסויימים. אנחנו כאן למקרה שאתם צריכים תזכורת

סרטון הכנת מרשמלו/@themarshmallowco

יש לא מעט מאכלים, בעיקר ממתקים שילדים ממש ממש אוהבים, אבל הם עלולים להיות מסוכנים להם, בטח אם מדובר בילדים קטנים מאוד. פרמדיקית אוסטרלית מזהירה הורים לילדים מתחת לגיל 5 לתת להם מרשמלו עקב סכנת חנק. בסרטון שפורסם בשבוע שעבר, ניקי יורקוץ הסבירה כי "צורתו העגולה של הממתק הדביק גורמת לו להיות בעל יכולת לסתום לחלוטין את כל דרכי הנשימה".

"כאשר [המרשמלו] רטוב, הוא הופך דביק וקשה יותר לבליעה וקשה יותר ללהוצאה וניקוי מדרכי הנשימה", היא המשיכה והדגימה עם צינור פלסטיק שקוף. יורקוץ, שמנהלת את ארגון בטיחות הילדים Tiny Hearts Education, מראה באמצעות צינור, שנועד לחקות את דרכי הנשימה של הילד, עד כמה חתיכה של מרשמלו יכולה לחסום את הנשימה. היא ממליצה להורים לחתוך מרשמלו גדול לחתיכות קטנות יותר או "להחליף במיני מרשמלו".

הסיכון לחנק ממרשמלו. אינסטגרם tinyheartseducation, צילום מסך
הסיכון לחנק ממרשמלו/צילום מסך, אינסטגרם tinyheartseducation

על פי ארגון בטרם חנק הוא הגורם השלישי בשכיחותו לתמותת ילדים מהיפגעות. מרבית מקרי החנק נגרמים ממזון. קנה הנשימה של תינוקות ופעוטות צר ביחס למבוגרים. בנוסף, רפלקס השיעול שלהם אינו מפותח מספיק ולכן אין להם את היכולים להוציא מזון או חפץ שנשאפו בטעות. כאשר חפץ קטן או מזון נשאף לקנה הנשימה הוא חוסם את כניסת האוויר ועלול לגרום במהירות למצב של חנק. התנהגות בטוחה יכולה למנוע חנק ולהציל חיים.

זו הסיבה שאסור לתת לילדים מחת לגיל 5 מרשמלו, סוכריות טופי, סוכריות ג'לי או סוכריות עדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully