וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה כוסות מים אתם *באמת* צריכים לשתות בקיץ?

הדר לנקרי-עקיבא

9.7.2023 / 6:43

בימים חמים, איבוד הנוזלים דרך הזיעה יכול להגיע אפילו לליטר וחצי, וזה אומר שאתם צריכים לשתות די הרבה. דיאטנית מגלה לכם בדיוק כמה ונותנת טיפים שיעזרו לכם לשרוד את הקיץ

אישה צעירה עם בקבוק מים. ShutterStock
הקפידו ללכת לכל מקום עם בקבוק מים של חצי ליטר לפחות/ShutterStock

הקיץ כבר כאן באופן רשמי, הטמפרטורות בחוץ גבוהות מתמיד ולכן חשוב להקפיד לשתות מים במידה. חשוב להבין כי מים לא רק מרווים את צימאוננו הרגעי, אלא הם חיוניים לתפקוד התקין של כלל מערכות הגוף, מהעור, דרך המפרקים ועד מערכת העיכול. שתיית מים גם מגנה על הגוף מפני מחלות ודלקות. לעומת זאת, מחסור בנוזלים עלול לגרום לנו להרגיש בין היתר עייפות, כאבי ראש, לחולשה.

אבל איך עושים את זה? כיצד דואגים לשתות מים בכמות שהגוף שלנו צריך, בעיקר אם אנחנו לא רגילים לשתות מים ביומיום?הנה כמה הרגלים שכדאי לאמץ שעשויים לעודד שתייה מרובה במיוחד בתקופת הקיץ ולעזור לנו להבין מהן הכמויות הנכונות לגוף שלנו.

מאיפה מתחילים?

אדם ממוצע זקוק ביום חם לכ-3.3 ליטרים של נוזלים, כש-20% מהם מגיעים מהמזון שאנחנו אוכלים, וזה כולל את הלחם שאתם אוכלים, לא רק פירות וירקות. כ-2.5 ליטרים יש לספק לגוף דרך שתיית מים, וההמלצה היא להקפיד על לפחות 10 כוסות מים ביום חם.

מי שאינו מסוגל לשתות מים בלי טעם, יכול להוסיף מעט נענע ולימון לתוך קנקן מים ולחדש אותו לאורך היום. אופציה נוספת היא להכין חליטות צמחים קרות ללא קפאין. כדאי לצרוך באופן מוגבל משקאות המכילים קפאין כמו קפה ותה, בגלל שהם גורמים לתכיפות במתן שתן וכתוצאה מכך לאיבוד נוזלים.
הקפידו ללכת לכל מקום עם בקבוק מים של חצי ליטר לפחות. נסו למלא את הבקבוק מספר פעמים ביום, כך תוכלו לעקוב אחר כמות המים ששתיתם.

בנוסף, קיימות טכנולוגיות רבות לשיפור הרגלי השתייה שלכם. אופציה פשוטה וקלה היא לשים תזכורת קבועה בטלפון הנייד שתתריע ותזכיר לכם שהגיע הזמן לשתות מים. אופציה נוספת היא לעשות שימוש באפליקציות חינמיות רבות דרכם ניתן לחשב את צריכת המים הנדרשת בהתאם לפרמטרים כמו גיל, גובה ומשקל, וכמובן לקבל תזכורת לשתות מספיק מים.

אישה ממלאה כוס מים מהברז. ShutterStock
אישה ממלאה כוס מים מהברז/ShutterStock

איך תמנעו מאיבוד נוזלים והתייבשות

אם מבצעים פעילות גופנית ביום חם, איבוד הנוזלים יכול להגיע אף לחמישה ליטרים, מצב הנחשב למסכן חיים, מכיוון שמאוד קשה להחזיר את הנוזלים האבודים. לכן, מומלץ שלא לבצע פעילות ממושכת או עצימה בשעות החמות של היום, ויש להעדיף פעילות גופנית במתחם ממוזג. במידה ונדרש לבצע את הפעילות במרחב הפתוח, מומלץ לקיים אותה בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב.

חשוב גם לזכור שבמהלך היום גופנו מאבד נוזלים דרך שתן, זיעה, צואה וגם דרך מערכת הנשימה. בימים חמים, איבוד הנוזלים דרך הזיעה יכול להגיע אפילו לליטר וחצי. אחת הדרכים הפשוטות והמהירות לבדוק את מצב הנוזלים בגוף הוא צבע השתן. במצב בו שתיית המים היא תקינה, השתן צריך להיות כמעט שקוף לחלוטין. אם לא צרכתם מספיק נוזלים, צבעו יהיה צהוב כהה, וזהו בהחלט סימן שעלול להעיד על התייבשות שדורשת שתיית כמות גדולה יותר של נוזלים.


הדר לנקרי-עקיבא היא דיאטנית במחוז צפון של קופת חולים מאוחדת

  • עוד באותו נושא:
  • מים
  • שתיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully