וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למקסם את חופשת הקיץ: איך נגרום לילדים ללמוד אנגלית בחופש הגדול?

אלכס רדנסקי, מוגש מטעם לייטוק סקול

5.7.2023 / 12:33

בזירה הגלובלית והדינאמית, לימודי אנגלית הפכו להכרח לטובת הבטחת עתיד טוב יותר. מדוע חשוב ללמד ילדים בגילים צעירים, וכיצד לגרום להם לשבת וללמוד גם במהלך הקיץ בצורה שתרתק אותם? כל התשובות

מורה צעירה מעבירה שיעור מול ילדים בתוך כיתה. ShutterStock
שיעורי אנגלית יכולים להיות גם חווייתיים וגם יעילים ומעשירים/ShutterStock

החופש הגדול בפתח ואיתו גם עולה הדילמה השנתית הקבועה של ההורים - איך נעסיק את הילדים? מצד אחד, אנחנו רוצים לאפשר לילדים שלנו ליהנות ככל הניתן ולנוח משנת הלימודים העמוסה והמאתגרת, ומצד שני, לנסות גם לנצל את התקופה בצורה פרודוקטיבית, כזו שתעניק להם ערך מוסף ותתרום להתפתחות שלהם.

ניצול חופשת הקיץ ללימוד השפה האנגלית תוביל לכך שהילדים יעסקו בפעילות פורייה התורמת לצמיחה האישית שלהם. עם זאת, כולנו היינו ילדים ואנחנו יודעים שבמיוחד בימים אלו קשה מאוד להושיב אותם מאחורי שולחן הלימודים, שכן ילדים מבקשים בעיקר ליהנות ולצבור חוויות. זו ליבת העניין: שיעורי אנגלית יכולים להיות גם חווייתיים וגם יעילים ומעשירים.

אנגלית לילדים? נסו את Lite Talk>>

ילדים לומדים אנגלית בתוך כיתה. ShutterStock
ניצול חופשת הקיץ ללימוד השפה האנגלית תוביל לכך שהילדים יעסקו בפעילות פורייה התורמת לצמיחה האישית שלהם/ShutterStock

מדוע חשוב ללמוד אנגלית כבר בגילים צעירים?

מחקרים רבים הוכיחו שלילדים בגילים קטנים פשוט קל יותר ללמוד שפה חדשה. על פי התפיסה שהתגבשה, יש חלון זמן בשנים מוקדמות מסוימות, שבמהלכו רכישת שפה מתרחשת בצורה היעילה ביותר. התקופה הזו נחשבת בדרך כלל עד לגיל ההתבגרות, כאשר לאחריה, היכולת ללמוד שפה עבור בני הנוער הופכת לקשה יותר.

את המחקר "גיל ורכישת שפה שנייה" כתבו החוקרים קתרין סנואו ומריאן הופנגל-הוהל ב-1978. הם גילו שהורים שהשקיעו בלימודי אנגלית עבור הילדים שלהם כבר מגילים צעירים, הצליחו לגרום להם בטווח הארוך לרכוש שפה שנייה ביכולות ובהגייה המתקרבות לילידים של מדינות דוברות אנגלית כשפת אם. המחקר הוכיח, למעשה, שככל שאנו נחשפים מוקדם יותר לשפה שנייה, כך גדלים סיכויי השליטה שלנו בשפה והיא תהפוך רחבה יותר ועשירה גם באוצר מילים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
מורה צעירה מעבירה שיעור מול ילדים בתוך כיתה. ShutterStock
שליטה בשפה האנגלית פותחת עולם של הזדמנויות לילדים, ומספקת להם יתרון תחרותי בזירה הגלובלית המשתנה/ShutterStock

לימודי אנגלית מסייעים לפיתוח מיומנויות קוגניטיביות, מעודדים ילדים לפתור בעיות ומובילים לחשיבה ביקורתית ויצירתית. הלימודים מסייעים גם לשפר את הזיכרון והריכוז של הילדים שלנו, שהם כישורים חיוניים ואף קריטיים להצלחה בלימודים.

מעל הכול, חשוב לזכור שהשפה האנגלית היא השפה הבינלאומית המדוברת ביותר של עולם העסקים, המדע, הטכנולוגיה, ההייטק, התעופה, האינטרנט ותחומים רבים אחרים שיהפכו ל"מקצועות העתיד". למעשה, כבר כיום אין רגע שבו הילדים שלכם לא פוגשים באנגלית, אם זה ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב או בכל אפליקציה או קונסולת משחקים.

שליטה בשפה האנגלית פותחת עולם של הזדמנויות לילדים, ומספקת להם יתרון תחרותי בזירה הגלובלית המשתנה לקראת עתידם וחייהם הבוגרים. לימוד אנגלית יכול להוביל את הילדים שלנו להיחשף לתרבויות חדשות, ולטפח תפיסת עולם מכילה ואמפטית יותר. על ידי לימוד השפה, ילדים יכולים בנוסף לפתח כישורים תקשורתיים וחברתיים ולשפר את כישורי ההקשבה, הדיבור, הקריאה והכתיבה שלהם.

תלמידים צעירים לומדים עם לפטופ בתוך כיתה. ShutterStock
תוכניות קיץ מובנות מציעות לימודים חווייתיים ומעשירים, שיעורים שהילדים רק יחכו כבר להגיע אליהם/ShutterStock

מדוע ילדים מתקשים ללמוד אנגלית במהלך חופשת הקיץ?

הסיבה המרכזית היא, כמובן, חוסר מוטיבציה. הילדים שלנו מחכים כל השנה לתקופה הזו, במהלכה הם יכולים לבלות עם חברים בקייטנות, לצאת לטיולים ולצבור חוויות שילוו אותם כל החיים. לשבת ללמוד? זה ממש לא בסדר העדיפויות שלהם.

הסיבה השנייה היא חוסר הזדמנויות בתרגול. לימוד שפה דורש חזרה, ובמיוחד תרגול שיח. אם לילדים אין הזדמנות להשתמש באנגלית באופן קבוע בחיי היומיום שלהם, הם לא ימצאו עניין רב בלימודים אלו.

הסיבה הנוספת היא פחד מטעויות. ילדים, כידוע, פוחדים שילגלגו עליהם, שיעשו להם "שיימינג" והצקות אחרות. לכן הם חוששים לעשות טעויות כאשר הם מדברים בשפה שאינה טבעית להם, מה שיכול למנוע מהם לתרגל את השפה ולהשתפר.

חשוב לדעת שהאתגרים הללו ניתנים לפתרון עם התמיכה, המשאבים ואסטרטגיות ההוראה הנכונות. ילדים יכולים להתגבר על המכשולים הללו ולרכוש מיומנויות באנגלית. תוכניות קיץ מובנות מציעות לימודים חווייתיים ומעשירים, שיעורים שהילדים רק יחכו כבר להגיע אליהם. בנוסף, התוכניות מונעות אובדן למידה בקיץ וניתוק הילד מרוטינת הלימודים, ובכך שומרות אותו "בכושר לימודים" לקראת החזרה לבית הספר.

seperator

אנגלית לילדים? נסו את Lite Talk>>

איך גורמים לילד ללמוד במהלך חופשת הקיץ הגדול?

"מחקרים רבים מראים כי הדרך הטובה והאפקטיבית ביותר ללמד ילדים בגילים אלו היא הנחייה חווייתית, כזו שתלהיב אותם ותאפשר להם להתחבר לשפה באמצעות שירים, סיפורים וחשיפה לתכנים מותאמים לגילם".

הדברים הללו נאמרים מהג'רוזלם פוסט לייטוק, המפעילה את תוכנית "לייטוק סקול", שם מסבירים כי "ההנחה הרווחת היא שככל שנחשוף את ילדנו לשפה האנגלית בגיל צעיר יותר, כך הם יצליחו בשלבים מאוחרים יותר בחייהם הבוגרים. היום, יותר מתמיד, יותר הורים מבינים שללא רכישת אנגלית ברמה גבוהה הילדים שלהם לא יוכלו להתקדם ולהצליח בחיים. אנו רואים זאת בבירור ועדים לביקוש שהולך וגובר ללימודי אנגלית לילדים כבר בגילים צעירים".

באיזה גיל מומלץ להתחיל ללמוד אנגלית?

"לימוד אנגלית מומלץ בכל גיל, אך המפגשים שלנו מותאמים לילדים בני 6 ומעלה. הניסיון שלנו מראה שבגיל הזה השפה הראשונה (שפת האם) של הילד מספיק איתנה, והוא יכול להתחיל להיחשף וללמוד שפה נוספת כשפה שנייה ללא בלבול", נמסר מהג'רוזלם פוסט לייטוק, המפעילה את תוכנית "לייטוק סקול".

כמה ילדים משתתפים בכל מפגש?

"אנו מאמינים שהדרך הכי טובה, וכזו שדרכה כל ילד יזכה ליחס שווה ומספק, היא למידה בקבוצות קטנות", אומרים בג'רוזלם פוסט לייטוק. "בדרך זו, כל ילד וילד יכול לבוא לידי ביטוי, ולכן המפגשים שלנו כוללים שישה ילדים לכל היותר בכל קבוצה, יחד עם תרגול שיח עם ילדים אחרים. על ידי כל הילדים יכולים לצבור ביטחון ושטף דיבור".

ילד עושה שיעורי בית. ShutterStock
המפגשים שלנו מותאמים לילדים בני 6 ומעלה/ShutterStock

מהם תכני המפגשים?

"המטרה היא להכין את הילד בצורה הטובה ביותר לשלב בו יתחיל ללמוד אנגלית בבית הספר ולתת לו ביטחון בשפה והתחלה קלה וטובה יותר. לכן, במהלך המפגשים אנו חושפים את הילדים באמצעות שירים ומשחקים ל-ABC, צבעים, מספרים, עונות השנה, חלקי הגוף ועוד", מוסיפים בג'רוזלם פוסט לייטוק, שאמונים על תוכנית "לייטוק סקול".

התוכניות לחופשת הקיץ, אותן מציעים בבית הספר לאנגלית של הג'רוזלם פוסט לייט, מיועדות לגילים צעירים ובני נוער. שם מציעים שלושה דרכים מרכזיות, מקצועיות וחווייתיות ללימודי אנגלית במהלך החופש הגדול:

- קריאה של מגזיני ילדים - מגזינים צבעוניים המושכים את העין ומביאים לקוראים הצעירים כתבות באנגלית, במגוון נושאים מעניינים המגיעים מעולמם החברתי ובהתאם לגילם. ידוע כי למידה אפקטיבית ביותר היא למידה מתוך עניין. המגזינים נחלקים לארבע רמות ומתאימים לגילאי הגן ועד לסיום התיכון. קריאה מעשירה את אוצר המילים ומאפשרת תרגול מהנה אך פרודוקטיבי. הקצאה של זמן לקריאה במהלך ימי החופש הגדול, תתרום לא רק לילדים אלא גם תספק מעט שקט להורים העמוסים בעבודה.

- מפגשים חווייתיים בהנחיית מורים מקצועיים בקבוצות - לקיחת שיעורי אנגלית קבוצתיים (מגיל 6 ועד 11) בקבוצות קטנות ובהנחיית מורים מקצועיים, במהלכם הילדים ייחשפו, יתנסו, ישירו וישחקו באנגלית. בדרך הלימוד הזו, הילדים גם חווים הנאה מבילוי קבוצתי משותף, רוכשים חברים חדשים אך גם זוכים ללימוד מעשיר ומקצועי. למעשה, זו דרך חברתית מעולה להעביר את חופשת הקיץ והיא גם מועדפת על ידי ילדים רבים.

- שיעורי אנגלית אישיים "לייטוק" (מגיל 11 ומעלה) - שיעורים אישיים עם מורה מומחה להוראת אנגלית לילדים, מותאם לתוכנית הלימודים ומוגשים לילדים בצורה נגישה בהתאמה אישית. בדרך זו, הילד זוכה ליחס אישי וצמוד תוך הבנה והתחשבות בצרכים וביכולות שלו.

אנגלית לילדים? נסו את Lite Talk>>

אלכס רדנסקי, מוגש מטעם לייטוק סקול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully